Η τελευταία ταινία του Γιαν Χρεμπέκ θυμίζει με την πρώτη ματιά τις ?Ζωές των Άλλων?, που αποτέλεσαν μάλιστα και πηγή έμπνευσης, αλλά στην πραγματικότητα, το μόνο που συνδέει τα δύο φιλμ είναι το κοινό ιστορικό τους πλαίσιο. Το ?Κάθε Ψέμα Κρύβει Μια Αλήθεια? είναι η ιστορία δύο προδοσιών, τις οποίες χωρίζουν 30 χρόνια και μια επανάσταση. Ο Πάβελ είναι διάσημος γιατρός, τρυφερός σύζυγος, στοργικός πατέρας και σπουδαίος ανήρ. Ο γαμπρός του, ο Λούντεκ, που αδυνατεί να φτάσει τα δυσθεώρητα στάνταρντς που θέτει ο πεθερός του, βοηθά στην προετοιμασία ενός ντοκιμαντέρ για εκείνον, όταν τυχαία ανακαλύπτει πως τα πράγματα δεν είναι όπως φαίνονται. Ο πεθερός του δεν είναι τόσο άμεμπτος όσο όλοι υποθέτουν, αντίθετα είναι υπεύθυνος για την εξορία ενός καλλιτέχνη, ο οποίος την εποχή της επανάστασης σχετιζόταν με τη γυναίκα του. Και το κουβάρι των αποκαλύψεων αρχίζει να ξετυλίγεται, σε παρόν και παρελθόν, μη αφήνοντας πλέον όρθια καμία βεβαιότητα.
Μετά τα ?Παιχνίδια Διχασμού κι Εγκυμοσύνης?, που αγαπήθηκαν πολύ από το απανταχού φεστβαλικό κοινό, ο Χρεμπέκ επιστρέφει στην πρόσφατη ιστορία της Τσεχίας, ξύνοντας πληγές που ακόμη δεν έχουν επουλωθεί πλήρως. Παρόλο που υποπίπτει σε ορισμένα δραματουργικά σφάλματα και σε μια ντεμοντέ αμηχανία, αποφεύγει έξυπνα την παγίδα των φλασμπάκ για την αφήγηση του παρελθόντος και στηρίζει στο ακέραιο τον μύθο που θέλει την ζωή μια μίξη ευγενών προθέσεων και ποταπών ενστίκτων, με την αλήθεια να κατοικεί στην γκρίζα ζώνη. Το φιλμ διατηρεί αυτή την μελαγχολική και βελούδινη ποιότητα την οποία ευαγγελιζόταν και η τότε επανάσταση, χωρίς όμως να καταφεύγει σε ηθικές εκπτώσεις.
Φαίδρα Βόκαλη