* Αποθαρρυντικά είναι μέχρι στιγμής τα δείγματα εγχώριας κινηματογραφίας που συμμετέχουν στο Ελληνικό Τμήμα. Με τα «Ερωτικά Μαθήματα για Επαναστατική Δράση» του Αλευρά, τη «Μεταμόρφωση» του Σφήκα και το «Κορόιδο Εν Τάξει» του Παρακευόπουλου ήδη πίσω μας, σχεδόν δεν θέλουμε να γυρίσουμε να τα ξανακοιτάξουμε ποτέ... Εν αναμονή του συναισθηματικού ντεμπούτου της Κωνσταντίνας Βούλγαρη, «Valse Sentimental», και της μυστικοπαθούς «διόρθωσης» του Θάνου Αναστόπουλου - την οποία έχει καταφέρει να φυγαδεύσει μέχρι τη Θεσσαλονίκη χωρίς να διαρρεύσουν ιδιαίτερες πληροφορίες για το ποιόν της - ελπίζουμε, κυριολεκτικά, σε ένα καλύτερο αύριο, αφού οι ταινίες αρχίζουν να παίζονται την Τετάρτη 21/11. Παρά τις έντονες φήμες ότι ο El Greco θα σαρώσει οτιδήποτε επιχρυσωμένο και γυαλιστερό (που λέει ο λόγος δηλαδή), η διάθεση είναι θετική απέναντι στους δύο νέους δημιουργούς, και μια ανατροπή στα προγνωστικά θα ήταν ευχάριστη για όλους μας. Αντίθετα, το κλασσικό αφιέρωμα στο Νικολαΐδη τα πάει μια χαρά, προσφέροντας μια δοκιμασμένη σινεφίλ όαση μέσα στην κινηματογραφική αστάθεια και απάθεια του φεστιβάλ.
Δ.Π.
* Οι post-garage ευαισθησίες των Dread Astaire βρήκαν το δάσκαλο τους στο χθεσινοβραδινό πάρτυ του φεστιβάλ στην Αποθήκη Γ, αφού η ακουστική του συγκεκριμένου χώρου τείνει προς την ηχητική επιβάρυνση οποιασδήποτε μουσικής σύνθεσης, πράγμα που τους ταιριάζει γάντι!. Για το κοινό του Φεστιβάλ πάλι δεν είμαι και τόσο σίγουρη, αν και για Δευτέρα τα πάνω μπαλκόνια της αποθήκης ήταν αρκούντως συνωστισμένα, μόνο που από τις 12 και μετά οι απώλειες ήταν σημαντικές. Μουσικά πάντως, η πιο αναμενόμενη εμφάνιση είναι σίγουρα αυτή της April March που καταφτάνει στα μέρη μας το Σάββατο 24/11 και για την ώρα διακοσμεί τοίχους και παράθυρα με την πιο όμορφη αφίσα του φεστιβάλ. Βουτήξτε τη!
Δ.Π.
* Δεν περιμέναμε τα στοιχεία των εισιτηρίων του πρώτου τριημέρου για να ανακαλύψουμε την αύξηση του αριθμό των θεατών (κατά περίπου 8% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά). Από την Παρασκευή το βράδυ και για όλο το Σαββατοκύριακο επικρατούσε το αδιαχώρητο στις αίθουσες και στον χώρο των Αποθηκών. Ειδικά για την Κυριακή ήταν πολύ δύσκολο να βρεις εισιτήριο ακόμα και για τα πιο underground αφιερώματα και αυτό είναι σίγουρα θετικό. Η αύξηση των εισιτήριων θα μπορούσε βέβαια να συνοδεύεται και από μια αντίστοιχη αύξηση του προσωπικού και γενικότερα της οργάνωσης του Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης. Η εικόνα των άναρχων ουρών, των ανθρώπων με εισιτήρια που καθόντουσαν στα σκαλοπάτια και γενικότερα μιας σύγχυσης που επικρατούσε κυρίως στις προβολές των πιο major ταινιών θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί με πολύ μικρές και απλές παρεμβάσεις. Μακάρι όλα αυτά να ήταν η απόρροια της απότομης προσαρμογής στο φεστιβαλικό κλίμα για τους οργανωτές και το Σαββατοκύριακο που έρχεται να δούμε μια διαφορετική «μαγική» εικόνα.
Γ.Α.
* Παρά τις φήμες που ήθελαν τον Αλφόνσο Κουαρόν να συνοδεύει το γιο του στην επίσημη προβολή της ταινίας του «Η Στιγμή Σου» στο «Ολύμπιον», ο Χονάς εμφανίστηκε μόνος του. Ο 26χρονός σκηνοθέτης ευχαρίστησε την οργανωτική επιτροπή του Φεστιβάλ για την επιλογή της ταινίας του και μετά απάντησε στις ερωτήσεις του κοινού. Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι ο Χονάς Κουαρόν τράβηξε περίπου 8.000 φωτογραφίες σε ένα χρόνο από τις οποίες χρησιμοποίησε κάτι παραπάνω από 2.000 στην «Στιγμή Σου». Επίσης, διευκρίνισε ότι πρώτα τράβηξε τις φωτογραφίες και μετά έγραψε το σενάριο της ταινίας.
Γ.Α.
* Ο γνωστός Έλληνας σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Γιάνναρης παρέδωσε τη Δευτέρα το μεσημέρι masterclass με θέμα την ταινία μικρού μήκους «Τρώες» που είχε γυρίσει το 1990 και αναφερόταν στον Κωνσταντίνο Καβάφη. Το εργαστήρι είχε μεγάλο ενδιαφέρον και μάζεψε πάνω από 60 άτομα, παρότι το masterclass δεν βρισκόταν τυπωμένο στο επίσημο πρόγραμμα του Φεστιβάλ. Είναι πραγματικά κρίμα τόσο σημαντικές παράλληλες εκδηλώσεις να υποβαθμίζονται σε φυλλάδια και σε ανακοινώσεις στο Γραφείου Τύπου. Ειδικότερα όταν ένας από τους πιο σημαντικούς σκηνοθέτες αποφασίζει να μιλήσει για το έργο (που δεν το κάνει και συχνά)?
Γ.Α.
* Η σημερινή μέρα ξεκινά με το masterclass των Οσκαρικών ηθοποιών Κρις Κούπερ και Ντέιβιντ Στάδερν στις Αποθήκες. Μετά από την κουβέντα με τους δυο ηθοποιούς προβάλλεται στο «Ολύμπιον» η εσθονική ταινία «Ο Φθινοπωρινός Κύκλος» που συμμετέχει στο Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ. Το απόγευμα προβάλλεται το ντοκιμαντέρ «Τσάβες» του Ντιέγκο Λόυνα που σίγουρα θα τον θυμάστε να πρωταγωνιστεί στο «Θέλω Και Την Μαμά Σου» του Αλφόνσο Κουαρόν. Το βράδυ της Τρίτης θα πραγματοποιηθεί στο «Ολύμπιον» η τιμητική εκδήλωση για τους Τζον Σέιλς, Μάγκι Ρένζι, Κρις Κούπερ και Ντέιβιντ Στάδερν. Στις 11.00 το βράδυ όμως θα γίνει η προβολή του πολυαναμενόμενου «Juno» στην παραγωγή του εμπλέκεται και ο Τζον Μάλκοβιτς. Φυσικά τα εισιτήρια για το «Juno» έχουν εξαντληθεί εδώ και μέρες...
Γ.Α.