Θεσσαλονίκη: Ο χείμμαρος Κουαρόν

20.11.2007
Ο Αλφόνσο Κουαρόν δεν βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη για να παρουσιάσει κάποια ταινία του, αλλά για να συντροφέψει τον γιό του σε ένα από τα πρώτα του φεστιβαλικά ταξίδια. «Αισθάνομαι, εκτός από γέρος, και περήφανος», δήλωσε με νόημα. Στο masterclass που έδωσε την Δευτέρα το πρωί, ο Μεξικάνος σκηνοθέτης φρόντισε να διευκρινίσει ότι ουδεμία ανάμειξη δεν είχε στο πρότζεκτ του γιού του.
Ο Αλφόνσο Κουαρόν δεν βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη για να παρουσιάσει κάποια ταινία του, αλλά για να συντροφέψει τον γιό του σε ένα από τα πρώτα του φεστιβαλικά ταξίδια.
«Αισθάνομαι, εκτός από γέρος, και περήφανος», δήλωσε με νόημα. Στο masterclass που έδωσε την Δευτέρα το πρωί, ο Μεξικάνος σκηνοθέτης φρόντισε να διευκρινίσει ότι ουδεμία ανάμειξη δεν είχε στο πρότζεκτ του γιού του.
«Δεν πίστευα ότι θα έκανε τέτοια ταινία. Ήρθε μια μέρα και μου είπε ότι ήθελε να μου δείξει κάτι. Νόμιζα ότι ήταν κάποιο ταινιάκι, αλλά τελικά ήταν μεγάλου μήκους».
Ο Αλφόνσο Κουαρόν μοιράστηκε με το κοινό την αγωνία του πατέρα δημιουργού «...κι αν δεν μου άρεσε τι θα έλεγα στο γιό μου;».
Ευτυχώς ο Χονάς δεν τον έφερε σ’ αυτήν τη δύσκολη θέση.
Όσον αφορά τα δύο άλλα συστατικά του μεξικάνικου burrito pack, η συνταγή έχει ως εξής: «Με τον Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιαρίτου και τον και τον Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο γυρίσαμε τις τελευταίες μας ταινίες μαζί. Ο ένας βοηθούσε τον άλλον, διάβαζε το σενάριό του και τον συμβούλευε».
Όσο για την ξαφνική διεθνοποίηση των ανεξάρτητων σκηνοθετικών του βημάτων, που κόντεψε να τον οδηγήσει στη χρεωκοπία, ανάφερε χαρακτηριστικά:
«Μετά την προβολή της πρώτης μου ταινίας "Solo Con Tu Pareja" στο Sundance, έκλεισα συμφωνία με την Miramax κι αισθάνθηκα ξαφνικά πλούσιος.
Πλήρωσα εισιτήρια και ξενοδοχείο στους φίλους μου για να πάμε όλοι μαζί στο Τορόντο που θα παιζόταν στο διαγωνιστικό, αλλά όταν έφτασα εκεί, η Miramax έσπασε το συμβόλαιο και έμεινα χωρίς λεφτά! Για να καταφέρω να επιβιώσω, έβγαινα εσκεμμένα με διάφορους ατζέντηδες για δείπνα εργασίας για να τρώω δωρεάν και πάντα έπαιρνα μαζί μου ότι περίσσευε και το έδινα στον αδελφό μου. Από αυτά τα δείπνα προέκυψαν οι συμφωνίες που με οδήγησαν τελικά στο Χόλιγουντ!».

Ο ακατάβλητος Μεξικανός, που αυτό τον καιρό ασχολείται με την παραγωγή, βάζοντας τη σκηνοθεσία στην αναμονή προκειμένου να απολαύσει την οικογένειά του, παραδέχτηκε ότι καβάλησε το σκουπόξυλο του Χάρι Πότερ στον «Αιχμάλωτο του Αζκαμπάν» μόνο και μόνο για να φτάσει γρηγορότερα στον τελικό του προορισμό, «Τα Παιδιά Των Ανθρώπων».
Ο υπόλοιπος όγκος πληροφοριών περί γυρισμάτων και λοιπών καταστροφών χάθηκε στη μετάφραση, αφού οι διηγήσεις του Κουαρόν ήταν τόσο χειμαρρώδεις που δεν μου είχε μείνει αρκετός χώρος στο σκληρό δίσκο για να το καταγράψω....

Γιάγκος Αντίοχος