Η Οδησσός γιορτάζει με δύο εκθέσεις!

01.09.2003
Με δύο παράλληλες εκθέσεις ξεκινά τη φθινοπωρινή του δραστηριότητα το Παράρτημα του ΕΙΠ στην Ουκρανία : την έκθεση φωτογραφίας "Ομάδες με πολιτισμικές ιδιαιτερότητες" και την παιδική έκθεση ζωγραφικής "Οικολογική συνείδηση. Φυσικό περιβάλλον. Πανίδα και Χλωρίδα".
Με δύο παράλληλες εκθέσεις ξεκινά τη φθινοπωρινή του δραστηριότητα το Παράρτημα του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού στην Ουκρανία : την έκθεση φωτογραφίας με θέμα "Ομάδες με πολιτισμικές ιδιαιτερότητες" και την παιδική έκθεση ζωγραφικής "Οικολογική συνείδηση. Φυσικό περιβάλλον. Πανίδα και Χλωρίδα".

Οι εκθέσεις που διοργανώνουν από κοινού το Ελληνικό Ιδρυμα Πολιτισμού και οι Φίλοι του Ιδρύματος Μελίνα Μερκούρη, φιλοξενούνται στους εκθεσιακούς χώρους του Παραρτήματος Οδησσού από τις 7 Σεπτεμβρίου έως τις 6 Οκτωβρίου και εντάσσονται στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων για τα 209 χρόνια της ίδρυσης της πόλης της Οδησσού.
Η έκθεση φωτογραφίας "Ομάδες με πολιτισμικές ιδιαιτερότητες" προκηρύχθηκε από τους Φίλους του Ιδρύματος Μελίνα Μερκούρη στο πλαίσιο των εκδηλώσεών τους "Μέρες Εκφρασης και Δημιουργίας 2002". Στην έκθεση συμμετείχαν συνολικά 27 φωτογράφοι από 13 χώρες. Η Ουκρανία εκπροσωπήθηκε -με την υποστήριξη του ΕΙΠ Οδησσού- από τέσσερις καλλιτέχνες. Η έκθεση συνοδεύεται από κατάλογο στην ελληνική και αγγλική γλώσσα με επιλεγμένες φωτογραφίες του διαγωνισμού και βιογραφικά των φωτογράφων, οι οποίοι έχουν αποσπάσει πολλά βραβεία, επαίνους και διακρίσεις για τη συμμετοχή τους σε διεθνείς εκθέσεις. Ας σημειωθεί ότι το πρώτο βραβείο του διαγωνισμού κέρδισε ο Έλληνας καλλιτέχνης Αλέξανδρος Αβραμίδης για τη φωτογραφία "Αποχαιρετισμός Γεωργιανών Μεταναστών".

Η παιδική έκθεση ζωγραφικής "Οικολογική συνείδηση. Φυσικό περιβάλλον. Πανίδα και Χλωρίδα" περιλαμβάνει 190 επιλεγμένες ζωγραφιές παιδιών ηλικίας 6 έως 14 ετών, αποτέλεσμα διαγωνισμού που προκήρυξαν οι Φίλοι του Ιδρύματος Μελίνα Μερκούρη. Στο διαγωνισμό συμμετείχαν περισσότεροι από 30.000 μαθητές από 13 χώρες (Αλβανία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Βουλγαρία, Γιουγκοσλαβία, Ελλάδα, Κύπρος, Ουγγαρία, Ρουμανία, Τουρκία, και από τα ελληνικά σχολεία της Μαύρης Θάλασσας, από τις χώρες Γεωργία, Ουκρανία και Ρωσία).
Η φαντασία των παιδιών και η κριτική τους ματιά, ειδικά όταν καθοδηγείται από άξιους δασκάλους, φθάνει σε εξαιρετικά εκφραστικά αποτελέσματα. Κάποια παιδιά σχεδιάζουν όπως στα κόμικς, με έμφαση στο στοιχείο του λόγου, προσθέτοντας κειμενάκια και παρατηρήσεις για το θέμα που παρουσιάζουν. Αλλού, μια πιο ανέμελη ματιά συγκινείται από τα πτηνά και τον κόσμο τους. Στη ζωγραφική των παιδιών από ξένες χώρες είναι αισθητή η παράδοση στη συστηματική διδασκαλία. Στις χώρες αυτές είναι σαφές ότι τα παιδιά έχουν μάθει να οργανώνουν το θέμα τους σε εικόνες με πλοκή, με παραμύθι : παγιδευμένα ζώα, άνθρωποι-κυνηγοί, μπλέκουν σε ιστορίες του Πούσκιν, με παραμύθια της Ανατολής, με τύπους της λαϊκής παράδοσης. Σε γειτονικές χώρες, όπου πλησίασε τόσο ο πόλεμος, διαφαίνεται η ευαισθησία των παιδιών για θέματα όπως η απειλή στη φύση, οι οικολογικές καταστροφές, οι πυρκαγιές, η επέμβαση του ανθρώπου.