Μάχη για ένα ρούχο του Φερέ

28.06.2007
Τι σου είναι αυτές οι Ελληνίδες. Δεν πρόλαβε να αφήσει το μάταιο αυτό κόσμο ο Ιταλός σχεδιαστής Τζιανφράνκο Φερέ και οι κοσμικές κυρίες άρχισαν τις παραγγελίες ρούχων

Από τον Νίκο Ζαμπάρα

Τι σου είναι αυτές οι Ελληνίδες. Δεν πρόλαβε να αφήσει το μάταιο αυτό κόσμο ο Ιταλός σχεδιαστής Τζιανφράνκο Φερέ και οι κοσμικές κυρίες άρχισαν τις παραγγελίες ρούχων και μπήκαν ήδη σε σειρά προτεραιότητας για ένα από τα κομμάτια της τελευταίας κολεξιόν που υπογράφει ο διάσημος μετρ της μόδας. Λέγεται ότι αυτά τα σύνολα θα είναι λόγω συλλεκτικής αξίας ό,τι πιο hot για τις εμφανίσεις στις πίστες και στα σαλόνια.

Το λευκό και το μπλε ήταν τα χρώματα της τελευταίας σχεδιαστικής του δουλειάς, η οποία, ούτως ή άλλως, αναμενόταν να έχει ιδιαίτερη πέραση στην ελληνική αγορά. Η είδηση του θανάτου του Ιταλού σχεδιαστή, ωστόσο, «απογείωσε» τη ζήτηση των συγκεκριμένων κομματιών. Οι κυρίες του καλλιτεχνικού, αλλά κυρίως του κοσμικού χώρου έχουν επιδοθεί σ' έναν αγώνα δρόμου, προκειμένου να εξασφαλίσουν κατ αποκλειστικότητα μερικά από τα τελευταία κομμάτια που σχεδίασε ο μεγάλος μόδιστρος. Τα περισσότερα από τα δημιουργήματα του Ιταλού σχεδιαστή βγαίνουν σε περιορισμένο αριθμό και αυτό τα κάνει ακόμη πιο περιζήτητα!

Ο 62άχρονος μόδιστρος είχε αισθανθεί αδιαθεσία και επισκέφθηκε μόνος του το νοσοκομείο «Σαν Ραφαέλε» του Μιλάνο, για να υποβληθεί σε εξετάσεις. Οι γιατροί, όμως, διαπίστωσαν πως η κατάσταση της υγείας του ήταν κρίσιμη κι έτσι αμέσως δόθηκε εντολή για εισαγωγή του στη μονάδα εντατικής θεραπείας. Οι προσπάθειες που έγιναν για να ξεπεράσει ο Ιταλός σχεδιαστής τα προβλήματά του, όμως, απέβησαν άκαρπες, καθώς η υγεία του είχε κλονιστεί σημαντικά και η εγκεφαλική αιμορραγία αποδείχθηκε μοιραία.

Ο Τζιανφράνκο Φερέ έπασχε από διαβήτη, δίχως όμως αυτό να του κόψει την όρεξη για τα γλυκά και παρά τις συνεχείς απαγορεύσεις των γιατρών. Τις συμβουλές τους, άλλωστε, δεν τις ακολούθησε σχεδόν ποτέ, παρόλο μάλιστα που στο παρελθόν είχε υποστεί και δύο εγκεφαλικά επεισόδια!

Ο «αρχιτέκτων της μόδας», όπως τον είχαν «βαφτίσει», είχε ξεκινήσει στο χώρο της μόδας στη δεκαετία του 70 σχεδιάζοντας αξεσουάρ, ενώ από το 1978 ίδρυσε τη δική του εταιρεία και παρουσίασε την πρώτη γυναικεία κολεξιόν. Παράλληλα, το 1984 λανσάρισε το πρώτο του άρωμα. Εκείνο που ήθελε ήταν να σχεδιάζει ρούχα για «μια γυναίκα έξυπνη, ελεύθερη και δυνατή στο χαρακτήρα και παθιασμένη», όπως έλεγε, και πάντοτε τα χρώματα που χρησιμοποιούσε ήταν «φρέσκα» και γεμάτα ζωντάνια.