Όταν Πέφτει Το Σκοτάδι

01.09.2008
Χρησιμοποιώντας τον απειλητικό σουηδικό χειμώνα ως φόντο για τις δραματουργικές του σταυροβελονιές, ο Νίλσον τέμνει τρία διαφορετικά σενάρια σε ένα φιλόδοξο, πλην άνισο, προϊόν.

Χρησιμοποιώντας τον απειλητικό σουηδικό χειμώνα ως φόντο για τις δραματουργικές του σταυροβελονιές, ο Νίλσον τέμνει τρία διαφορετικά σενάρια σε ένα φιλόδοξο, πλην άνισο, προϊόν. Δύο εκ των τριών διαθέτουν αρκετά χαρίσματα ώστε να προαχθούν σε ανεξάρτητες ταινίες μεγάλου μήκους που συναντήθηκαν κατά λάθος κάτω από τον ίδιο τίτλο, ενώ το τρίτο μένει στην ίδια τάξη λόγω κακής διαγωγής. Κόρη μεταναστών αναγκάζεται να καταφύγει στην πρόνοια όταν οι γονείς της επιδεικνύουν δολοφονικές διαθέσεις προκειμένου να διασώσουν την τιμή της οικογένειας.

Σκηνοθετημένο ως σκοτεινό θρίλερ, διαθέτει ανατροπές μεγαλύτερων αξιώσεων, αντίθετα με την παιδαριώδη ιστορία μαφιόζικης πλεκτάνης που επιμένει να παρεμβάλλεται ενδιάμεσα. Ξεχειλίζοντας από βία και πιστολίδι, το πράγμα καταντάει φαιδρό όταν αποκαλύπτεται ότι όλα ξεκίνησαν όταν πορτιέρης νυχτερινού κέντρου έκανε τσαμπουκά σε λάθος ανθρώπους όταν τον κατηγόρησαν ότι είχε ερωτευτεί τον ιδιοκτήτη! Η κατάσταση διασώζεται ελαφρώς από την ξυλοκοπημένη τήλε-δημοσιογράφο που αποφασίζει να βγάλει τα άπλυτα του ανδρός της στη φόρα, με μια χορταστική ερμηνεία από τη Λία Μπόισεν. Ακόμα κι έτσι όμως, κάθε ιστορία τραβάει το σκοινί προς διαφορετική, ατμοσφαιρικά, κατεύθυνση και δυστυχώς δε φαίνεται πουθενά ένας Μέγα Αλέξανδρος να σπάσει το γόρδιο δεσμό.

Δέσποινα Παυλάκη