Rango

08.03.2011
Ένας κατοικίδιος μικροσκοπικός χαμαιλέοντας με τεράστια καρδιά και το λαρύγγι του Τζόνι Ντεπ χάνεται από τους ιδιοκτήτες του και βρίσκει καταφύγιο σε μια πόλη της ερήμου, στη Σκόνη, με κάπως παλαβιάρηδες κατοίκους. Σε μια επικών διαστάσεων αναζήτηση ταυτότητας κάπου στην Άγρια Δύση του σήμερα, ο ήρωάς μας, που αρχικά το μόνο που θέλει είναι να αφομοιωθεί και για το λόγο αυτό προσποιείται πως είναι ένας ατρόμητος θρύλος, χρίζεται σερίφης της πόλης και προσπαθεί να τα βγάλει πέρα με τους ιδιόρρυθμους και αρχικά διόλου φιλικούς κατοίκους, αλλά και να λύσει το πρόβλημα του νερού της πόλης, καθώς, όπως φαίνεται πολύ σύντομα θα μείνει δίχως στάλα νερό.

Ο Ράνγκο είναι ένας χαμαιλέων που περνά κρίση ταυτότητας αφού πρωταγωνιστεί σε ένα εκκεντρικό γουέστερν με ήρωες τα ζώα της αμερικάνικης ερήμου Μοχάβε και (αντίστοιχο των ελληνικών τραγωδιών) Χορό-σχολιαστή των δρώμενων μια τετραμελή, μαριάτσι μπάντα αποτελούμενη από… κουκουβάγιες.

Εκπληκτικής λεπτομέρειας και ρεαλισμού στην όψη αλλά ασύλληπτα σουρέαλ ταμπεραμέντου στον χαρακτήρα ψηφιακό κινούμενο σχέδιο – πρωτότοκο τέκνο της πολυβραβευμένης, θαυματοποιού ποιήτριας των ειδικών εφέ ILM (Industrial Light & Magic).

Χρόνια στο μυαλό του επίσης νεοφώτιστου στο είδος Βερμπίνσκι (που συνυπογράφει και το σενάριο με τον έμπειρο σχεδιαστή Τζέιμς Γουάρντ Μπίρκιτ και τον Τζον –«Sweeney Todd»– Λόγκαν), πήρε αφετηρία στα γυρίσματα του «Οι Πειρατές της Καραϊβικής: Το Σεντούκι του Νεκρού», όταν ο Ντεπ δέχτηκε τον ρόλο του Ράνγκο. Και ξεχωρίζει από τα έως τώρα, ψηφιακά και μη κινούμενα σχέδια εξαιτίας της κατασκευής του: οι ηθοποιοί δεν ηχογράφησαν ο καθένας μόνος τον ρόλο του, ακίνητοι μπροστά σε ένα μικρόφωνο, αλλά σε ομάδες, ερμηνεύοντας κανονικά ολόκληρες σκηνές, ενώ ο Βερμπίνσκι κινηματογραφούσε τις κινήσεις και τις εκφράσεις τους, για να αντλήσει έμπνευση αργότερα κατά τον CGI σχεδιασμό του φιλμ.

Απολαυστικός και εξαιρετικά ενήλικος, ο Ράνγκο θριαμβεύει γιατί επιτρέπει στο animation να απελευθερωθεί αντί να περιοριστεί. Υπάρχει όντως ένας καινούριος σερίφης στην πόλη και μάλιστα ενδέχεται να μείνει στα χρονικά ως «κλασικός».

Ιωάννα Παπαγεωργίου

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ