Τον πολύ Κόναν τον βάρβαρο, τον ξέρουν και οι πέτρες. Toν Solomon Kane πάλι, το έτερο -και πιο παραγνωρισμένο- δημιούργημα του συγγραφέα Ρόμπερτ Ε. Χάουαρντ, τον γνωρίζουν ελάχιστοι, κι αυτοί είναι οι πορωμένοι κομιξάδες, που έχουν διαβάσει το ομώνυμο κόμικς της Marvel. Tώρα, ο «Πουριτανός Εκδικητής» έρχεται σε επαφή με το ευρύ κοινό μέσα από την μεγάλη οθόνη. O Kane, στο λογοτεχνικό παρελθόν του, είχε την πολυτέλεια να διασχίζει τον κόσμο εκτονώνοντας τα αιμοσταγή του ένστικτα ως μισθοφόρος κι εν συνεχεία να μάχεται το απόλυτο κακό, ακροβατώντας στα όρια της ηθικής που επέβαλε η κυρίαρχη θρησκεία αλλά και η συνείδησή του. Στην κινηματογραφική εκδοχή του, o ξεπεσμένος αριστοκράτης του Μεσαίωνα, εμφανίζεται ως καρικατούρα -αρχικά του κακού, έπειτα του καλού και στο τέλος του διφορούμενου- με ψυχικά τραύματα από την παιδική του ηλικία.
Αν υπάρχει κάτι χειρότερο από μια ταινία φαντασίας με κακό σενάριο, είναι μια ταινία φαντασίας με κακό σενάριο και σφιχτό μπάτζετ. Ο Μάικλ Μπάσετ («Deathwatch») κάνει ό,τι μπορεί από την καρέκλα του σκηνοθέτη, καθοδηγώντας συμπαθητικά το καστ και τον Solomon-Τζέιμς Πιούρφοι-Kane αλλά τα φτηνά cgi και τα δήθεν εντυπωσιακά εφέ ρίχνουν τον πήχυ σημαντικά. Αρκετή ένταση, ψευδο-ιστορικό περίβλημα και μπόλικη φαντασία γεμίζουν δύο ώρες «μεσαιωνικής» διασκέδασης.
Φαίδρα Βόκαλη