Την black opera, «Ρorgy and Βess» του Τζορτζ Γκέρσουιν δεν θα παρακολουθήσουμε ζωντανά από σήμερα 14 Ιουλίου, όπως ήταν ο αρχικός προγραμματισμός. Κάποια προβλήματα, που δημιούργησε ο αέρας στο στήσιμο των σκηνικών στη Θεσσαλονίκη, απαιτούν αυτή την καθυστέρηση.
Η έναρξη των παραστάσεων μεταφέρεται για την Πέμπτη 17 Ιουλίου, στις 9.30 μμ, και μέχρι το Σάββατο 19 Ιουλίου στο Μπάντμιντον.
Εισιτήρια:
Στα φυσικά σημεία
Τιμές βραδινών παραστάσεων:
Α ζώνη - 80€, Β ζώνη - 65€, Γ ζώνη - 55€, Δ ζώνη - 40€, Ε ζώνη - 20€
Τιμές εισιτηρίων απογευματινών παραστάσεων:
με την αγορά εισιτήριου, το δεύτερο εισιτήριο δωρεάν.
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Από Πέμπτη 17 Ιουλίου, και κάθε μέρα, μέχρι και το Σάββατο 19 Ιουλίου 2008, 9.30 μμ
Απογευματινές παραστάσεις την Παρασκευή 18 Ιούλιου και το Σάββατο 19 Ιουλίου 2008 - 5.00 μμ
Εισιτήρια διαθέσιμα και στα φυσικά σημεία πώλησης.
«Summertime», - το πιο γνωστό τραγούδι του έργου, και ίσως ένα από τα πιο διασκευασμένα, παγκοσμίως (2.500 διασκευές) -, «It Ain’t Necessarily So», «I Got Plenty o’ Nuttin», «Leavin’ for De Promise Land», «Shame On You All Sinners!» ή ακόμα το «There’s a Boat Dat’s Leaving Soon for New-York» είναι κάποια από τα τραγούδια που άφησαν εποχή. Όπως «ξεκίνησε εποχή», όλο το έργο του Gershwin, γεννώντας τον ήχο της Jazz του 20ου αιώνα.
Ο σύνθετης των "Rhapsody in Blue", "An American in Paris", "Concerto in F" ή ακόμα του "Cuban Overture" έγραψε με το "Porgy and Bess", το 1935, ένα από τα αριστουργήματα της σύγχρονης μουσικής. Σε φόντο φυλετικών διακρίσεων που χαρακτήριζαν, και ακόμα χαρακτηρίζουν, εν μέρη, τις κοινωνικές σχέσεις λευκών και εγχρώμων στις μεγάλες πόλεις των Ηνωμένων Πολιτειών, ξετυλίγεται το δράμα της Bess, παντρεμένη με ένα βίαιο άνδρα και με την οποία είναι κρυφά ερωτευμένος ο ανάπηρος Porgy.
To Catfish Row, στο Charleston, είναι ο μικρός δρόμος το οποίο συγκεντρώνει, σε μικρογραφία, το δράμα αλλά και τις ελπίδες της Αμερικάνικης μαύρης κοινότητας. Σε μια Αμερική της δεκαετίας του ’30, που αιμορραγούσε από το μεγάλο κραχ του ’29, ο George Gershwin και ο αδελφός του, Ira (στιχουργός του έργου), και ο θεατρικός συγγραφέας Dubose Heyward, δεν δίστασαν να βάλουν την «καλή» λευκή κοινωνία απέναντι στις υπευθυνότητες της. Όπως δεν δίστασαν, όμως, και να δείξουν τους «μαύρους» εμπόρους ναρκωτικών (ήδη η κοκαΐνη), τις προκαταλήψεις, την βία, την απελπισία και την απόγνωση, αλλά και με το τέλος του έργου, την ελπίδα για αλλαγή.
Το έργο είναι απαιτητικό. Η ηθοποιία του, μαζί με το τραγούδι, θέλουν άψογους καλλιτέχνες. Δεν είναι έκπληξη, λοιπόν, ότι στην κινηματογραφική διασκευή του έργου (το 1959), οι Sidney Poitier και Sammy Davis Jr κατείχαν τους πρώτους ρόλους.
Με το έργο του, o Gershwin, όπως ομολογούσε, πριν ακόμα το συνθέσει, ήθελε να συμφιλιώσει, μουσικά, την "Carmen" με το "Meistersinger" του Wagner. Και, όντως, τα «εξωτικά» τραγούδια, η γενική κίνηση των πρωταγωνιστών και τα μουσικά θέματα θυμίζουν την "Carmen". Και, όντως, οι εντυπωσιακές χορωδίες των 30 μελών του θιάσου έχουν την ενέργεια του "Meistersinger". Το συν είναι η έντονη και συνεχόμενη παρουσία των Spirituals, της Blues και του Jazz. Το συν είναι οι ρυθμικές αγωγές και οι χοροί επάνω στην σκηνή. Το συν είναι ότι το έργο ανοίγει την πόρτα στα μετέπειτα musicals που θα επακολουθήσουν, με πρώτο και καλύτερο το West Side Story.
Ερχόμενο απευθείας από τη Νέα Υόρκη, το έργο θα παιχτεί, στην Ελλάδα, αυτούσιο και χωρίς εκπτώσεις, σε σκηνικά και σε καλλιτέχνες.
30 ηθοποιοί - τραγουδιστές - χορευτές, 20 μουσικοί και 12 τεχνικοί θα παίξουν, θα τραγουδήσουν, θα χορέψουν και θα στηρίξουν, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, το "Porgy and Bess" (ένας από τους λιγοστούς Ευρωπαϊκούς σταθμούς μιας, σπάνιας, περιοδείας, έξω από τις Ηνωμένες Πολιτείες)