Γιώργος Θεοφάνους: "Δεν είμαι κλέφτης"!

22.06.2009
Αγαπημένε μου Σωτήρη,Μία εβδομάδα μετά την επίθεση της Εύης Δρούτσα εναντίον του Γιώργου Θεοφάνους, η οποία σε τηλεοπτικές συνεντεύξεις τον αποκάλεσε «μυρμήγκι» αφήνοντας σαφή υπονοούμενα για τη συνεργασία
Αγαπημένε μου Σωτήρη,


Μία εβδομάδα μετά την επίθεση της Εύης Δρούτσα εναντίον του Γιώργου Θεοφάνους, η οποία σε τηλεοπτικές συνεντεύξεις τον αποκάλεσε «μυρμήγκι» αφήνοντας σαφή υπονοούμενα για τη συνεργασία τους και κάποιες ενέργειες του συνθέτη να κυκλοφορήσει cd, που περιείχαν δικούς της στίχους χωρίς την άδεια της, ήρθε η σειρά εκείνου να δώσει τη δική του απάντηση.

Ο Θεοφάνους αποφάσισε να καταθέσει ασφαλιστικά μέτρα εναντίον της Δρούτσα, απαγορεύοντας της στο μέλλον να αναφερθεί στο πρόσωπό του. Ενώ με επιστολή του στο «Thema people» εξηγεί ακριβώς τους λόγους που αποφάσισε να κάνει ασφαλιστικά μέτρα, δίνοντας συγχρόνως τη δική του άποψη σχετικά με όσα τον κατηγορεί. Μάλιστα, αναφέρει ότι ο λόγος που αποφάσισε να κινηθεί νομικά (στην αρχή έλεγε να μην ασχοληθεί με την ιστορία) ήταν η ερώτηση που του έκανε ο μεγαλύτερος γιος του, Άγγελος όταν άκουσε στην τηλεόραση την Δρούτσα: "Μπαμπά, μα γιατί η κυρία Εύη τα λέει αυτά; Της έκλεψες τραγούδια;"

Αναλυτικά, η επιστολή του Θεοφάνους στο «Thema people»:
«Προφανώς, έρχεται πάντα μια στιγμή στη ζωή ενός ανθρώπου που βρίσκεται στη θέση του κατηγορουμένου, χωρίς καλά-καλά να το καταλάβει, πασχίζοντας να αποδείξει πως δεν είναι ελέφαντας! Μπορεί να πει κάποιος "αυτό είναι το τίμημα της επιτυχίας, της δημοσιότητας" κ.λπ. Τα σενάρια δίνουν και παίρνουν, αλλά... η αλήθεια είναι πάντα μία. Και αυτή την αλήθεια μόνο ο νόμος μπορεί να την αποδείξει. Γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο αποφάσισα να κινηθώ νομικά προς την Εύη Δρούτσα. Όχι ως κίνηση αντεπίθεσης, αλλά ως κίνηση άμυνας και προσπάθειας να προστατεύσω την αξιοπρέπειά μου.
Από την αρχή της καριέρας μου στην Ελλάδα μέχρι και σήμερα συνεργάστηκα με σημαντικούς στιχουργούς, όπως ο Λεωνίδας Μαλένης (Κύπριος ποιητής που έγραψε και το "Χρυσοπράσινο Φύλλο" με τον Μίκη Θεοδωράκη), ο Μάνος Ελευθερίου, ο Φίλιππος Γράψας, ο Ανδρέας Νεοφυτίδης, ο Πάνος Φαλάρας, ο Θάνος Παπανικολάου κ.ά. Πρόσφατα, στην παράσταση που ανέβασα στο Ηρώδειο, μελοποίησα 40 ποιήματα -28 αιώνων- Κυπρίων ποιητών, με συνεργασία κορυφαίων ανθρώπων των γραμμάτων της Κύπρου. Στο σύνολο των 600 περίπου τραγουδιών που κυκλοφόρησα σε δίσκους όλα αυτά τα χρόνια, πάνω από τα μισά είναι σε δικούς μου 10 στίχους επίσης. Ο λόγος ήταν και είναι πάντα η μεγάλη μου αγάπη και ο μαγνήτης εκείνος που με τραβάει να γράψω μελωδίες. Σπάνια έγραψα μουσικές και μετά πήγα να τις επενδύσω με λόγια ή να ζητήσω από κάποιον συνεργάτη να γράψει αυτός».

«Μπορεί να είμαι οξύθυμος, αλλά κλέφτης δεν είμαι!»

«Μπορεί κάποιοι να λένε πως είμαι δύσκολος συνεργάτης, απόλυτος, να επιμένω σε λεπτομέρειες ίσως λιγότερο σημαντικές, να παθιάζομαι και να είμαι οξύθυμος, να θέλω να επιβάλω τη γνώμη και την άποψή μου. Μπορεί να είμαι όλα αυτά και άλλα πολλά, αλλά αυτό που με αποκάλεσε η κυρία Δρούτσα... ΚΛΕΦΤΗΣ, δεν είμαι. Έχω επέμβει σε στίχους συνεργατών μου μετά από δική τους άδεια, την ώρα που γράφουμε ένα τραγούδι, κι αυτό συμβαίνει ΣΧΕΔΟΝ ΠΑΝΤΑ αν ρωτήσετε άλλους δημιουργούς. Οι παρεμβάσεις αυτές δεν ήταν μόνο λέξεις ή φράσεις, αλλά πολλές φορές ήταν και ολόκληρα ρεφρέν. Θα μπορούσε να πει κανείς "και γιατί το θυμήθηκε τώρα ο Θεοφάνους, που τον κατηγορεί η Εύη Δρούτσα, και έρχεται και λέει το αντίθετο;".
Δεν είχα κανέναν λόγο, όλα αυτά τα χρόνια, να βγάλω τα εν οίκω εν δήμω... Γνωρίζω πως έτσι είναι οι συνεργασίες. Εάν είχα μια ιδέα που λεγόταν "Σημάδι στο Λαιμό", "Είχε Παλιόκαιρο τη μέρα που σε γνώρισα", "Δώσε μου μια ευκαιρία ακόμα", "Γύρισε", "Κόκκινη Γραμμή" και δεκάδες άλλες φράσεις και τις είπα στην τότε συνεργάτιδά μου και τις έχτισε κάνοντάς τις ολοκληρωμένο τραγούδι, ακριβώς για να μη φανώ ολιγόψυχος, δήλωσα στην ΑΕΠΙ μόνο τη μουσική ως δική μου και τον στίχο στο όνομα του συνεργάτη μου. Με την Εύη Δρούτσα αυτό συνέβη άπειρες φορές και η ίδια το γνωρίζει. Όπως και το στενό περιβάλλον μας, η πρώην γυναίκα μου Ευρυδίκη, το συγγενικό περιβάλλον της Εύης, οι συνεργάτες μας στις εταιρείες και στα στούντιο. Όλοι γνώριζαν πως επενέβαινα σε στίχους και ακόμα το κάνω, γιατί έτσι κρίνω, κατά την άποψή μου, πως το τραγούδι θα γίνει καλύτερο. Είναι η προσωπική επαγγελματική μου άποψη. Με την άδεια του συνεργάτη μου και εν παρουσία του! Ποτέ δεν επενέβην σε κάτι χωρίς να το γνωρίζει ο στιχουργός. Προκαλώ όλους αυτούς τους αξιόλογους συναδέλφους που γράψαμε μαζί τόσα τραγούδια, τη Ναταλία Γερμανού, τον Κώστα Τριγώνη, την Ηρώ Τριγώνη, τον Βαγγέλη Κωνσταντινίδη, τον Ηλία Φιλίππου, τη Γιούλα Γεωργίου κ.ά. να πουν το αντίθετο. Όπως το τότε στενό μας περιβάλλον, γνωρίζει πως ΕΓΩ ήμουν στο νοσοκομείο, συγκεκριμένα στο Ιατρικό, για μια βδομάδα, κι όχι η Εύη, όπως κατά λάθος θυμάται. Όσο για την εγχείρηση που έκανε η ίδια σε άλλη περίοδο, της θυμίζω πως ήμασταν κι εγώ κι η Ευρυδίκη, δίπλα της. Ένας άνθρωπος που έχασε τη μάνα του από καρκίνο στα 16, δεν νομίζω να ξεστόμιζε ποτέ σε κάποιον άλλον αυτά που η κυρία Δρούτσα καταλογίζει πως της είπα».

«Αυτή μου ζήτησε να αναθερμάνουμε τη συνεργασία μας»

Η συνεργασία μου με την Εύη Δρούτσα σταμάτησε το 2001 με τον δίσκο του Βασίλη Καρρά "Γύρισε". Μάλιστα, ο λόγος ήταν αυτός που τώρα η ίδια καταλογίζει σε μένα. Μου ήταν πάρα πολύ δύσκολο και χρονοβόρο να πρέπει να επεμβαίνω σε όλα τα γραπτά της Εύης. Της το εξήγησα και πρέπει να το θυμάται αυτό. Εκεί ακριβώς της ανέφερα και ίσως το ωραιότερο τραγούδι που γράψαμε μαζί "Ο ΔΙΚΟΣ ΜΟΥ Ο ΔΡΟΜΟΣ", το οποίο ατόφιο, χωρίς ούτε ένα κόμμα να πειράξω, το μελοποίησα και πήρε τον δρόμο του με την υπέροχη ερμηνεία του Πασχάλη Τερζή. Την ίδια περίοδο, αυτή του διαζυγίου μου με την Ευρυδίκη, αποφάσισα να γράφω μόνος μου τους στίχους στα τραγούδια μου, πράγμα που το έκανα μέχρι και πρόσφατα. Μέσα σε αυτή την περίοδο συνεργάστηκα με τη Μαρινέλλα, τη Νάνα Μούσχουρη, τη Χαρούλα Αλεξίου, τον Γιώργο Νταλάρα, την Αλκηστη Πρωτοψάλτη, τον Αντώνη Ρέμο, τον Πασχάλη Τερζή, τη Γλυκερία, τη Νατάσσα Θεοδωρίδου, την Πέγκυ Ζήνα, τον Κώστα Μακεδόνα, τον Χρήστο Δάντη, τον Νίκο Βέρτη, τους ΟΝΕ κ.ά. ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ σε στίχους δικούς μου.
Υπάρχει μάλιστα τηλεοπτικό ντοκουμέντο όπου η Εύη Δρούτσα στην αρχή της τηλεοπτικής σεζόν 2008-2009 με αποκαλεί καλό στιχουργό. Η Εύη μου ζήτησε να αναθερμάνουμε τη σχέση και τη συνεργασία μας, λέγοντας μου πως θα ήθελε να ξαναγράψουμε μαζί τραγούδια, όταν ήρθε καλεσμένη μου στο Ηρώδειο τον Οκτώβριο, όταν επίσης ήρθε στο πλατό του "Χ- Factor" για να μου πάρει συνέντευξη στην εκπομπή που συνεργάζεται, όταν ήρθε στην παρουσίαση του βιβλίου μου, αλλά και σε άλλες 2 πα¬ρουσιάσεις του βιβλίου μου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Πράγμα το οποίο δεν της αρνήθηκα και με πολλή χαρά τής πρότεινα στις επερχόμενες συνεργασίες μου, με τη Νατάσσα Θεοδωρίδου και τον Λούκα Γιώρκα να μου γράψει. Ποτέ δεν έφτασε στα χέρια μου υλικό με στίχους της και θεώρησα πως άλλαξε γνώμη, γι' αυτό και πολύ πρόσφατα της έστειλα ένα μήνυμα ζητώντας της να γράψει για τη Νατάσσα και τον Λούκα και αυτή μου αρνήθηκε. Το σεβάστηκα και το θέμα τελείωσε εκεί. Δεν ξέρω τι είναι αυτό που οδήγησε την Εύη Δρούτσα να βγει και να κάνει αυτή την κατά μέτωπο και χωρίς λόγο επίθεση. Από την άλλη, δεν μπορώ να το αφήσω έτσι. Γιατί;».

«Δεν θα επιτρέψω άλλο αυτό που γίνεται...»

«Ξέρετε, την Κυριακή που έδωσε την πρώτη συνέντευξή της, γιατί μετά ακολούθησαν κι άλλες, και θα ακολουθούσαν κι άλλες εάν δεν κατέθετα ασφαλιστικά μέτρα εναντίον της, ο μεγάλος μου γιος ο Άγγελος, ο οποίος παρακολουθούσε τηλεόραση, γύρισε και μου είπε κατά λέξη: "Μπαμπά, μα γιατί η κυρία Εύη τα λέει αυτά; Της έκλεψες τραγούδια;" Μέχρι εκείνη τη στιγμή έλεγα μέσα μου, άσ' το να πάει. Έχε ως σημαία σου τον "ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΤΟ ΔΡΟΜΟ" και σβήσε όλα τα άλλα, μα... ΑΠΑΣΦΑΛΙΣΑ. Το ίδιο μου το παιδί αναρωτιέται εάν κλέβω; Είμαστε σοβαροί; Γιατί να το επιτρέψω αυτό να γίνεται;
Καταλαβαίνω πως ήταν σε μία θέση στο FAME STORY στον ΑΝΤ1 χρόνια, και στη Σχολή του ΑΝΤ1 και τώρα πια δεν είναι. Καταλαβαίνω να θέλει κάποιος δημοσιότητα, αλλά χρησιμοποιώντας τέτοια μέσα, γιατί;