ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΕΣΤΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗ
Τα τελευταία χρόνια η μοίρα παίζει ένα από τα πλέον άσχημα παιχνίδια στο γνωστό φωτογράφο των διασημοτήτων. Χτυπημένος από Αλτσχάιμερ, και μάλιστα επιθετικής μορφής, τα τελευταία τρία χρόνια ζει παγιδευμένος σε ένα δικό του κόσμο. Έναν κόσμο χωρίς αναμνήσεις, χωρίς πριν και χωρίς μετά. Με τον ίδιο να νοσηλεύεται σε γνωστό ίδρυμα στο Κουκάκι, αυτές τις ημέρες, που κορυφώνεται το θείο δράμα, η οικογένειά του, η σύζυγός του και ο γιος του Βαγγέλης, ο οποίος έχει αναλάβει πλέον το «Κλεισθένης Στούντιο», για άλλη μια χρονιά θα ανέβουν αθόρυβα και με αξιοπρέπεια το δικό τους Γολγοθά.
Τα πρώτα συμπτώματα εμφανίστηκαν πριν από περίπου επτά χρόνια, αλλά η νόσος εκδηλώθηκε πλήρως το 2003. «Δυστυχώς πια, περιμένουμε μόνο το μοιραίο», μας εξομολογήθηκε σε τηλεφωνική επικοινωνία ο μοναχογιός του Βαγγέλης Δασκαλάκος. «Μπορεί να ακουστεί κυνικό, αλλά νιώθω σαν να έχω ήδη χάσει τον πατέρα μου από εκείνη τη στιγμή. Έχει κοπεί κάθε δίαυλος επικοινωνίας, αφού δεν αναγνωρίζει πια κανέναν, με αμυδρή εξαίρεση τη μητέρα μου, αλλά κι αυτήν πια όχι», συμπλήρωσε συγκινημένος.
Γι αυτόν ακριβώς το λόγο αρκετοί παλιοί υπάλληλοι και μαθητές του που εκδήλωσαν την επιθυμία να τον επισκεφτούν απέφυγαν να το κάνουν, αφού ήθελαν να τον θυμούνται μάχιμο και οξυδερκή. Αυτές ήταν οι ιδιότητες που τον χαρακτήριζαν από τα νεανικά του χρόνια, όταν ήταν ακόμη ένας απλός υπάλληλος στου Μεγαλοοικονόμου. Από εκεί μαζί με άλλους τέσσερις φωτογράφους έφυγαν και δημιούργησαν το «Στούντιο Ένωσις». Εξελίχθηκε σε ένα από τα μεγαλύτερα φωτογραφικά στούντιο της εποχής, με έδρα την οδό Κολοκοτρώνη και με γραφεία που καταλάμβαναν 5 ορόφους και στα οποία απασχολούνταν 45 άτομα.
Υστερα από διαφωνίες μεταξύ των συνεταίρων και λίγα χρόνια αργότερα η εταιρεία διαλύθηκε και ο καθένας ακολούθησε το δικό του ξεχωριστό δρόμο. Τότε ήταν που ο Κλεισθένης δημιούργησε το «Κλεισθένης Στούντιο» και με το ταλέντο και την ευρηματικότητά του όχι μόνο ξεχώρισε, αλλά αναγορεύτηκε και σε προσωπικό φωτογράφο της εθνικής μας σταρ, της αλησμόνητης Αλίκης Βουγιουκλάκη. Και φυσικά δεν ήταν η μόνη, αφού τον Κλεισθένη στις φωτογραφήσεις και τις προθήκες των θεάτρων τους στοιχείο που ουσιαστικά εισήγαγε και ανέπτυξε εμπιστεύτηκαν όλοι οι μεγάλοι σταρ της εποχής, μεταξύ των οποίων η Τζένη Καρέζη, η Έλλη Λαμπέτη, ο Νίκος Κούρκουλος κ.ά.
Σήμερα στην κατοχή του γιου του βρίσκεται αυτό το πλούσιο και ανεκτίμητο πολιτιστικά αρχείο, για το οποίο ωστόσο δεν έχει εκδηλωθεί ιδιαίτερο ενδιαφέρον από την πολιτεία. Όπως μας αποκάλυψε μάλιστα ο ίδιος ο Βασίλης, σκέφτεται κάθε δυνατό τρόπο αξιοποίησής του, ακόμη και να το ψηφιοποιήσει και να το ανεβάσει στο Ίντερνετ. Με τη σκέψη βέβαια πάντα στον αγαπημένο του πατέρα, ο μοναχογιός του Βασίλης προσπαθεί να διατηρήσει αναλλοίωτη τη φωτογραφική ιστορία του μεγάλου Κλεισθένη.