Γκρίνια & παρασκήνιο

09.03.2007
Ποιοι είναι οι πρωτεργάτες του «μεγάλου φιάσκου» και ποιοι πέταξαν τις πιο επικίνδυνες «μπανανόφλουδες» στον Φώτη και τη Μαρία;

Μας είχαν προειδοποιήσει στη συνέντευξή τους στο ΛΟΙΠΟΝ ο Φώτης και η Μαρία, που μας είχαν δηλώσει ότι «θα σας αφήσουμε άφωνους» στον ελληνικό τελικό. Πράγματι. Τα όσα είδαμε χωρίς απαραίτητα να είναι δική τους ευθύνη μάς κατακεραύνωσαν! Σημαντικές ελλείψεις, τεχνικά προβλήματα και ένα θέαμα που δεν κατάφερε να μας «απογειώσει». Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Pass αστεϊσμοί!
Περιμέναμε καλύτερα κείμενα από την κολλητή της Μαρίας Μπακοδήμου, την Κατερίνα Μπέη, που υπογράφει τα επιτυχημένα σκετσάκια του «ΤVτιγκλόν». Προφανώς η συγγραφέας δεν είχε τον απαιτούμενο χρόνο να δουλέψει μια τέτοια πρόκληση και δεν κατάφερε να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Τα αστεία τους για τα σκονισμένα βιβλία εξόδων, οι στίχοι για τα cult τραγούδια που ερμήνευσαν μεταμφιεσμένοι ο τσολιάς Φώτης και η καραγκούνα Μαρία δύσκολα κατάφεραν να «σπάσουν» τον πάγο και να λύσουν την αμηχανία του κοινού που κοίταζε αποσβολωμένο, μιας και οι προσδοκίες του από το δίδυμο δεν κατάφεραν να ικανοποιηθούν.

Το look της Τάμτα
Η Τάμτα είναι ταλέντο. Όμως οι fan της πανέμορφης 22χρονης απογοητεύτηκαν όταν η φωνή της δεν άντεξε στις μόνες ψηλές νότες του τραγουδιού. Αλλά και το styling της τραγουδίστριας δεν ήταν αυτό που περίμεναν. Αλήθεια, γιατί η στυλίστρια των σταρ Αλεξάνδρα Κατσαϊτη διάλεξε εμφάνιση «λαμπαντέρ» με την κουκούλα και το φόρεμα που δεν κολάκευε, αλλά αντιθέτως τόνιζε τα αδύνατα σημεία του αναιμικού σώματος της γλυκιάς Τάμτα; Γιατί την εγκλώβισε στην υπερβολική εμφάνισή της, έστω και αν το φόρεμα ήταν των «Μi-Ro» και ήταν υπέροχο, αλλά για άλλη περίσταση;

Το styling του Δάντη και το προκλητικό kitch μπαλέτο
Απογοήτευσε η εμφάνιση αλλά και η σκηνική παρουσία του Χρήστου στην παρουσίαση του «Νo Μadonna». Πέρα από το ροκ ύφος και τη διάθεση, ροκ ήταν ακόμη και το stand του μικροφώνου που είχε επένδυση από strass και δεν άφηνε ούτε στιγμή από τα χέρια του ο Χρήστος. Όλη η σκηνική παρουσία του εξαντλήθηκε σε κινήσεις παρέα με το μικρόφωνο και ένα μπαλέτο από πέντε κοπέλες που έμειναν στο τέλος φορώντας μόνο τις ζαρτιέρες. Αρκετοί ήταν αυτοί που μίλησαν για kitch εμφάνιση του μπαλέτου, για άσχημο styling του Χρήστου που φαινόταν και στις αντιδράσεις του προσώπου του όσο και στο χτένισμά του. Στα συν πάντως του Χρήστου προσμετράται η φωνάρα του και η παρουσία του Τάκη Κουβατσέα ακόμη και μέσω video wall. Υπεύθυνος για το styling του ήταν ο Γιώργος Σεγρεδάκης.

Προβλήματα ήχου
Σε μια τέτοιου επιπέδου και εμβέλειας διοργάνωση δεν νοούνται οι διακοπές των μικροφώνων στους υποψήφιους τραγουδιστές (σε συγκεκριμένα σημεία των τραγουδιών τους Σαρμπέλ και Τάμτα άκουσαν να «κόβονται» ξαφνικά οι φωνές τους). Κι όμως είδαμε σε πολλές σκηνές ακόμη και οι παρουσιαστές της βραδιάς να μοιράζονται το ίδιο χειλόφωνο!

Η επιτροπή
Αν και έχουν άμεση σχέση με τη σόουμπιζ και το τραγούδι, οι Ανδρικάκης και Κωστόπουλος λίγο πριν από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων είπαν ότι ψήφισαν ό,τι τους είπαν οι κόρες τους. «Δεν θα μπορούσα να γυρίσω σπίτι, αν δεν ψήφιζα αυτό που μου έχουν πει», είπε αστειευόμενος ο Πέτρος Κωστόπουλος και συμφώνησε ο Αντώνης Ανδρικάκης της ελληνικής ραδιοφωνίας. Απλώς υποθέτουμε ότι δεν θα έπρεπε να ένιωθε και πολύ άνετα ο Χρήστος Δάντης στα παρασκήνια μ αυτό που άκουγε από τα δύο μέλη της εννιαμελούς κριτικής επιτροπής. Πολλοί προσπάθησαν μ αυτόν τον τρόπο να εξηγήσουν και το 17,46 που χάρισε στον Σαρμπέλ έναντι του 15,31 με το οποίο «μαύρισε» τη «Νo Μadonna» του Χρήστου Δάντη.

Η μοιραία σύγκριση
Μάλλον κακό παρά καλό μπορούμε να πούμε ότι προκάλεσε στο φετινό δίδυμο η εμφάνιση των περσινών παρουσιαστών Γιώργου Καπουτζίδη και Ζέτας Μακρυπούλια που ανέβηκαν στη σκηνή για να ανακοινώσουν με τον Μίμη Πλέσσα το τελικό αποτέλεσμα της ψηφοφορίας του κοινού και της επιτροπής. Η σύγκριση ήταν μοιραία και σίγουρα εις βάρος του Φώτη και της Μαρίας. Ποιος θα ξεχάσει την εκπληκτική επιτυχία και το απίστευτο γέλιο που μας προκάλεσαν οι περσινές μεταμφιέσεις και τα σκερτσάκια του Γιώργου και της Ζέτας; Μάλλον κανείς μπροστά στα αλλεπάλληλα «κενά» της φετινής παρουσίασης.

Οι καλεσμένοι: Νατάσα Θεοδωρίδου και Γιώργος Μάγκας
Ο «Νumber Οne» κλαρινίστας μπορεί να έκανε τους χιλιάδες των επισήμων που γέμισαν το μεγαλύτερο σε χωρητικότητα αθηναϊκό νυχτερινό μαγαζί να αναρωτιούνται μεγαλόφωνα «γιατί δεν πάμε με Μάγκα στη Eurovision, περισσότερες πιθανότητες θα είχαμε!», ωστόσο ο τηλεθεατής διαπίστωνε ότι ήταν τελείως παράταιρος με το γιουροβιζινικό σκηνικό. Όπως άλλωστε και το καθαρά λαϊκό πρόγραμμα της Νατάσας Θεοδωρίδου, με τους φαν της Eurovision να νιώθουν ότι επισκέφθηκαν μπουζουκλερί και όχι τελικό επιλογής τραγουδιού για το Ελσίνκι.

Η Έλενα απλώς θεατής!
Της οφείλουμε τη μοναδική ελληνική πρωτιά στα 33 χρόνια των ελληνικών συμμετοχών στο ευρωπαϊκό «πανηγυράκι». Είναι ό,τι πιο «καυτό» στην ελληνική ποπ σκηνή, κι όμως οι υπεύθυνοι της ΕΡΤ αρκέστηκαν να τη φιλοξενήσουν στο πρώτο τραπέζι πίστα! Όση βαρύτητα έχει η ψήφος της Ρέας Τουτουνζή ως μέλους της κριτικής επιτροπής τόση σχέση σκέφτηκαν οι υπεύθυνοι ότι έχει η Έλενα με την «κρύα» και γεμάτη αναίτιες λαϊκές πινελιές βραδιά του τελικού. Ακόμη δεν καταλάβαμε γιατί δεν είπε έστω ένα τραγούδι.

Η προχειρότητα της διοργάνωσης
Αλήθεια, ακόμη περιμένουμε επίσημη απάντηση από την ΕΡΤ γιατί συγκεκριμένα μέσα αποκλείστηκαν από τη βραδιά, τη στιγμή που πολιτικοί, τηλεμαϊντανοί, κοσμικές κυρίες της πλατείας Κολωνακίου γέμισαν με θράσος τα πρώτα τραπέζια του «Αθηνών Αρένα». Την ίδια ώρα συντάκτες που κάλυπταν το θέμα της Eurovision ακόμη περιμένουν να τους έρθει η πρόσκληση!

Κύπριοι εναντίον Φώτη
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες στην ΕΡΤ αλλά και στα δημοσιογραφικά γραφεία μας, έφτασαν οργισμένες επιστολές διαμαρτυρίας από Κύπριους που παρακολούθησαν την παρουσίαση του Φώτη ως φανατισμένου υποψήφιου τραγουδιστή.

Η τηλεθέαση
Πέρσι ο Γιώργος και η Ζέτα κατάφεραν να καθηλώσουν 1.750.000 τηλεθεατές. Φέτος ο Φώτης και η Μαρία παρόλο που συγκέντρωσαν 1.955.000 κόσμου, είδαν την πλάτη της «Μαρίας της άσχημης» που μαγνήτισε 2.000.000 τηλεθεατές!

«Μπήκε μέσα» τελικά η ΕΡΤ;
Αξίζει να αναφέρουμε ότι στα 15 λεπτά της ψηφοφορίας εστάλησαν 200.000 SMS, ενώ τα κέρδη από τις χορηγίες και τα διαφημιστικά έσοδα υπολογίζονται, σύμφωνα με τις πληροφορίες, πολύ μεγαλύτερα από τα έξοδα. Πάντως για τη βραδιά και πιο συγκεκριμένα για το σκηνικό που χρησιμοποιήθηκε η ΕΡΤ έβαλε το χέρι βαθιά στην τσέπη για να πληρώσει 120.000 ευρώ αλλά και το κόστος των τεχνικών της παραγωγής. Οι υπεύθυνοι πάντως της ΕΡΤ επιμένουν να δίνουν το συνολικό κόστος της Γιουροβίζιον που φτάνει τις750.000 ευρώ.

Τα καυτά ερωτήματα

1. Γιατί είδαμε την Ελεονώρα Μελέτη να δίνει τις κάρτες ψηφοφορίας σε συνεργάτες της εκπομπής της; Ούτε ψύλλος στον κόρφο της διεύθυνσης δημοσίων σχέσεων της κρατικής τηλεόρασης, που θα έπρεπε να δικαιολογήσει την προτίμηση αυτή στην Πόπη Τσαπανίδου που παρουσιάζει τη δική της εκπομπή ακριβώς απέναντι από τη γλυκιά Ελεονώρα!

2. Γιατί κανείς δεν προλόγισε τον Γιώργο Μάγκα;

3. Τι εννοεί ακριβώς το site medianews.gr όταν ισχυρίζεται ότι «η επιτροπή με κάτι μηχανηματάκια του χεριού ειδοποιούσαν τους φίλους τους για το τι ψήφιζαν εκείνη τη στιγμή» και ότι «μόλις άρχιζαν να μαθαίνουν ότι το κοινό στήριζε Σαρμπέλ, είπαν: Για να μη ρεζιλευτούμε, ας ξαναψηφίσουμε κοντά στην προτίμηση του κοινού. Γιατί μέχρι τότε δεν είχαν δώσει καμία ψήφο στο Yassou Μaria»;

4. Γιατί το τραγούδι του Σαρμπέλ δεν έπαιξε παρά ελάχιστα τόσο σε ραδιόφωνα όσο και τηλεοράσεις;

5. Γιατί όλοι έπεσαν πάνω στον Φώτη και τη Μαρία όταν για μια τέτοια βραδιά υπάρχη συλλογική ευθύνη, την οποία και δεν φέρουν οι δύο παρουσιαστές;