Αγαπημένο μου σίριαλ...

31.08.2009
Είκοσι ολόκληρα χρόνια έχουν περάσει από τότε που η ιδιωτική τηλεόραση μπήκε στα σπίτια μας και εκατοντάδες είναι οι σειρές που έχουν προβληθεί. Παρά το βομβαρδισμό των ελληνικών παραγωγών που δεχόμαστε κάθε σεζόν

Από τον ΔΗΜΗΤΡΗ ΣΤΑΜΑΤΙΟΥ

Είκοσι ολόκληρα χρόνια έχουν περάσει από τότε που η ιδιωτική τηλεόραση μπήκε στα σπίτια μας και εκατοντάδες είναι οι σειρές που έχουν προβληθεί. Παρά το βομβαρδισμό των ελληνικών παραγωγών που δεχόμαστε κάθε σεζόν, είναι μετρημένες στα δάχτυλα εκείνες που αγαπήσαμε και βάλαμε στην καρδιά μας. Με αφορμή τα 20χρονα Mega και ANT1, είπαμε να κάνουμε ένα flash back σε μερικά από τα πρώτα σίριαλ που είδαμε και τα πιο αγαπημένα μας και να θυμηθούμε χαρακτηριστικές ατάκες, περιστατικά και ανεπανάληπτους ήρωες!

Μega
«Οι απαράδεκτοι»

Έκανε πρεμιέρα το φθινόπωρο του 1991. Λόγω της μεγάλης επιτυχίας της, προβλήθηκε για δύο σεζόν. Μετά το τέλος της μεταδόθηκε μέσα σε μία πενταετία πάνω από 12 φορές σε επανάληψη από το Μεγάλο Κανάλι. Η τελευταία προβολή της ήταν το 2004 στο πλαίσιο του εορταστικού αλμανάκ για τα 15 χρόνια Mega. Επίσης, πρόκειται μάλλον για την πρώτη ελληνική σειρά που... ανέβηκε στο Internet, αν και αυτό έγινε πολλά χρόνια μετά την πρώτη προβολή της.

Δημιουργός: Το σενάριο της σειράς υπέγραφε η Δήμητρα Παπαδοπούλου και έμεινε αξέχαστη χάρη στις πηγαίες και αστείες ερμηνείες των πρωταγωνιστών της.

Χαρακτηριστική ατάκα: Αναμφισβήτητα ανήκει στον Σπύρο Παπαδόπουλο: «Τι έγινε, ρε παιδιά;» ή και το «Εγώ είμαι σοβαρός άνθρωπος, έχω κάνει και Πολυτεχνείο».

Ρόλος που λατρέψαμε: Ο Γιάννης Μπέζος ήταν κάτι παραπάνω από απολαυστικός στο ρόλο του γκέι. Ένας ρόλος, άλλωστε, που σημάδεψε την καλλιτεχνική του πορεία.

Ηθοποιός που προσέξαμε για πρώτη φορά: Αυτή ήταν η Ρένια Λουιζίδου ως «Αστροπελέκι», η οποία τράβηξε τα πάνδεινα από τον Βλάσση Μπονάτσο και τον Γιάννη Μπέζο και... άντεξε!

«Ντόλτσε Βίτα»
Την είδαμε για πρώτη φορά το 1995 και, αφού το σουξέ που σημείωσε από το πρώτο κιόλας επεισόδιο ήταν μεγάλο, πήρε τηλεοπτικό εισιτήριο για δεύτερη χρονιά. Εκτός από τη Μαρία Καβογιάννη, γνωρίσαμε για πρώτη φορά και τον Θανάση Ευθυμιάδη. Τότε ο ηθοποιός, ζεν πρεμιέ, έκανε θραύση στις νεαρές τηλεθεάτριες.

Δημιουργός: Ο Αλέξανδρος Ρήγας υπογράφει το σενάριο μαζί με τον Λευτέρη Παπαπέτρου, αφού με τον Δημήτρη Αποστόλου συνεργάστηκαν αργότερα.

Χαρακτηριστική ατάκα: «Ουουου...», αν και μόνο από ατάκες δεν υστερούσε αυτή η σειρά. Οι πιο απολαυστικές ήταν οι στιχομυθίες της Άννας Παναγιωτοπούλου και της Κατιάνας Μπαλανίκα.

Για παράδειγμα:

«- Μιλάς κι εσύ που έχεις πάει με όλη την Αθήνα;

- Σιγά τη μεγαλούπολη!».

Ρόλος που λατρέψαμε: Η «Σάσα». Η Κατιάνα Μπαλανίκα ήταν χάρμα οφθαλμών! Λατρέψαμε όμως και την αξέχαστη Μαρία Φωκά, στο ρόλο της γιαγιάς Όλγας Μαρκάτου, που ήταν μοναδική.

Ηθοποιός που προσέξαμε για πρώτη φορά: Η Μαρία Καβογιάννη στο ρόλο της Ασπασίας μόνο απαρατήρητη δεν μπορούσε να περάσει.

«Δυο ξένοι»
Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το φθινόπωρο του 1997 και, όπως γίνεται συνήθως, έμεινε στον αέρα δύο χρόνια, αφού οι τηλεθεατές τη λάτρεψαν. Εννοείται πως και αυτή η δουλειά έχει επαναληφθεί πολλές φορές από το Mega. Προβάλλεται σε επανάληψη ακόμα και σήμερα και τα ποσοστά τηλεθέασης που σημειώνει είναι πολύ μεγαλύτερα από πολλές άλλες νέες παραγωγές. Να σημειώσουμε ότι είχε προκαλέσει σούσουρο για το ποια θα μπορούσε να είναι η Ελληνίδα παρουσιάστρια που ενσαρκώνει η Εβελίνα Παπούλια. Τότε όλοι έλεγαν πως ο ρόλος βασιζόταν στην Ελένη Μενεγάκη!

Δημιουργός: Το σενάριο δεν το υπέγραφε ένας, αλλά δύο: ο Αλέξανδρος Ρήγας και ο Δημήτρης Αποστόλου. Σημείωσε μεγάλη επιτυχία λόγω της έξυπνης ατάκας, αλλά και του «αταίριαστου» έρωτα του καθηγητή υποκριτικής Κωνσταντίνου Μαρκορά και της ξανθιάς παρουσιάστριας της πρωινής εκπομπής «Πρωινό χαμόγελο» Μαρίνας Κουντουράτου.

Χαρακτηριστική ατάκα: Της Ντίνας Κώνστα, όταν έλεγε και ξανάλεγε πως «η μόνη γυναίκα που ξέρει πού βρίσκεται σίγουρα ο άντρας της είναι η χήρα» ή και το «Σπίτι δίχως κέρατο, δάσος χωρίς έλατο». Φυσικά, δεν μπορούμε να μην αναφέρουμε και το «ντα, γκασπαζά» της Καλλιόπης Ταχτσόγλου.

Ρόλος που λατρέψαμε: Αυτό του Νίκου Σεργιανόπουλου, που, αφού έκανε όλες τις γυναίκες να «λιώνουν» με αυτό το... μπρουτάλ ύφος του, στο τέλος κατάφερε να παραδοθεί άνευ όρων σε ένα μεγάλο έρωτα. Όπως ακριβώς συμβαίνει στα παραμύθια.

Ηθοποιός που προσέξαμε για πρώτη φορά: Η Εβελίνα Παπούλια, η οποία μέσα από αυτή τη δουλειά έκανε το ντεμπούτο της στη μικρή οθόνη.

«Δις εξαμαρτείν»
Προβλήθηκε για πρώτη φορά το φθινόπωρο του 1992 και μας κράτησε συντροφιά για δύο σεζόν. Ήταν η πρώτη δουλειά που επιχειρούσε να μεταφέρει στο γυαλί όλη την τρέλα της ελληνικής τηλεόρασης πίσω από τις κάμερες. Ο Χάρης Σώζος και ο Αλέξανδρος Αντωνόπουλος ήταν κάτι παραπάνω από απολαυστικοί, ενσαρκώνοντας δύο μεγαλοδημοσιογράφους του κεντρικού δελτίου ενός καναλιού, οι οποίοι προσπαθούσαν με κάθε τρόπο να βγάλουν ο ένας τον άλλο... νοκ άουτ. Δεν το βρίσκετε κομματάκι διαχρονικό;

Δημιουργός: Το συγγραφικό δίδυμο των Μιχάλη Ρέππα και Θανάση Παπαθανασίου ένωσε για δεύτερη φορά τις δυνάμεις του, τινάζοντας την... μπάνκα της AGB στον αέρα. Η σειρά σημείωσε μεγάλη επιτυχία, λόγω των απολαυστικών της ρόλων και των πραγματικά εμπνευσμένων διαλόγων της.

Χαρακτηριστική ατάκα: Και αυτή της Ντίνας Κώνστα, το «Μπούουουλα, η μανούουουλα».

Ρόλος που λατρέψαμε: Αυτός της Γιολάντας Ραγιά, που υποδυόταν η Ντίνα Κώνστα, όχι μόνο άρεσε, αλλά συνέβαλε στην απογείωση της σειράς, «σημάδεψε» την ηθοποιό και καθιέρωσε ένα τηλεοπτικό μοντέλο στο οποίο βασίστηκαν κι άλλοι τηλεοπτικοί ρόλοι.

Ηθοποιός που προσέξαμε για πρώτη φορά: Το δίδυμο Ελένη Καστάνη - Υρώ Μανέ, αν και με ένα μικρό ρόλο, λόγω του ταμπεραμέντου τους γρήγορα κατάφεραν να αποσπάσουν θετικά σχόλια.

Αντ1
«Της Ελλάδος τα παιδιά»

Αρχίσαμε να τη βλέπουμε το 1993. Αν και αρχικά είχε θεωρηθεί αουτσάιντερ, στη συνέχεια «μεταμορφώθηκε» σε φαβορί, αφού για δύο ολόκληρα χρόνια μας προσέφερε πολλά βράδια γέλιου. Ήταν μία από τις πρώτες σειρές στις οποίες ο Γιάννης Μπέζος, εκτός από τον πρωταγωνιστικό ρόλο, είχε αναλάβει και το ρόλο του σκηνοθέτη. Επίσης, ήταν η δεύτερη δουλειά στην οποία συνεργαζόταν με τη Ρένια Λουιζίδου, η οποία μπορεί να είχε ένα μικρό ρόλο, αλλά ήταν χαρακτηριστικός. Μέσα από αυτή τη σειρά έγινε ευρύτερα γνωστός και ο Γιάννης Καπετάνιος.

Δημιουργός: Ο Δημήτρης Βενιζέλος υπογράφει το σενάριο της σειράς, η οποία διακωμωδούσε όσα διαδραματίζονταν σε μια αεροπορική μοίρα.

Χαρακτηριστική ατάκα: Του Δημήτρη Φραγκιόγλου ή αλλιώς... Χλαπάτσα: «Θα σας δείξω εγώ, θα δείτε τι θα πάθετε».

Ρόλος που λατρέψαμε: Ο «Χλαπάτσας», γιατί στο ρόλο του «καρφιού» ήταν όλα τα λεφτά.

Ηθοποιός που προσέξαμε για πρώτη φορά: Ο Γιάννης Σαββιδάκης, ο οποίος είχε πάρει τη μεγάλη απόφαση εκτός από το... τραγουδιστικό του ταμπεραμέντο να δοκιμάσει και τις υποκριτικές του ικανότητες.

«Εγκλήματα»
Έκανε ντεμπούτο το φθινόπωρο του 1998 και για δύο σεζόν φιγουράριζε στο πρόγραμμα του καναλιού του Αμαρουσίου. Μπορεί να έγραψαν κι αυτά τη δική τους ιστορία στο βιβλίο της ιδιωτικής τηλεόρασης, αλλά στην αρχή κινδύνεψαν να έχουν άδοξο τέλος. Κάτι που ήταν ιδιόρρυθμη, κάτι που το μαύρο χιούμορ μέχρι τότε ήταν άγνωστο στους Έλληνες τηλεθεατές, δεν συγκίνησε τον κόσμο και τα μηχανάκια της AGB. Ευτυχώς, τα «Εγκλήματα» κατάφεραν όχι μόνο να σταθούν στα πόδια τους, αλλά και να εκτοξευτούν στις πρώτες θέσεις του πίνακα τηλεθέασης.

Δημιουργός: Δύο άντρες υπογράφουν το σενάριο, ο Λευτέρης Παπαπέτρου και ο Θοδωρής Πετρόπουλος.

Χαρακτηριστική ατάκα: Τι να πρωτοθυμηθεί κανείς; Μία απο τις πιο σημαδιακές ήταν η ατάκα της Καίτης Κωνσταντίνου, η οποία απευθυνόμενη προς τον Κώστα Κόκλα του λέει: «Χασάπακλας γεννήθηκες, χασάπακλας θα πεθάνεις»!

Ρόλος που λατρέψαμε: Εννοείται η φοβερή και τρομερή Σωσώ. Η Καίτη Κωνσταντίνου πραγματικά έδωσε ρεσιτάλ σε αυτόν το ρόλο-παγίδα, που πολύ εύκολα θα μπορούσε να καταστραφεί και να φαντάζει το λιγότερο σαν καρικατούρα.

Ηθοποιός που προσέξαμε για πρώτη φορά: Ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, ο οποίος κάνοντας τα πρώτα του τηλεοπτικά βήματα στον ρόλο του εγγονού Τζόνι κατάφερε να αποσπάσει πολύ θετικά σχόλια.