Απ’ τα σαλόνια στ’ αλώνια

18.06.2009
Η ελληνική ύπαιθρος πάντα γοήτευε το τηλεοπτικό κοινό. Μπορεί στον Alpha η Σίσσυ Χρηστίδου να ξεκινάει την αναζήτηση της ιδανικής συζύγου για τον αγρότη στο πολυσυζητημένο ριάλιτι του Alpha «Αγρότης μόνος ψάχνει».

Aπό τον ΓΙΑΝΝΗ ΠΟΛΕΜΗ

Η ελληνική ύπαιθρος πάντα γοήτευε το τηλεοπτικό κοινό. Μπορεί στον Alpha η Σίσσυ Χρηστίδου να ξεκινάει την αναζήτηση της ιδανικής συζύγου για τον αγρότη στο πολυσυζητημένο ριάλιτι του Alpha «Αγρότης μόνος ψάχνει», ωστόσο, πολλές νύφες θα έκαναν ουρά για τους στιβαρούς αγρότες που έχουν περάσει κατά καιρούς από τα σίριαλ της μικρής οθόνης. Πάντως, για να είμαστε δίκαιοι, οι έρωτες με φόντο τη φύση δεν είναι κάτι καινούργιο. Δεν έχουμε παρά να θυμηθούμε τον Νίκο Κούρκουλο στο «Χώμα βάφτηκε κόκκινο» ή τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ στη «Δασκάλα με τα ξανθά μαλλιά». Και όταν ένας αγρότης είναι ζεν πρεμιέ, το έτερόν του ήμισυ δεν μπορεί παρά να είναι μια σέξι παρουσία, που έχει περάσει περισσότερες ώρες σε spa και ινστιτούτα παρά σε αγρούς και χωράφια!

Αλβανός και Κρητικός
Η ύπαιθρος ταιριάζει γάντι στον Κώστα Σόμμερ. Η Λάρισα και ο ρόλος του Αλβανού Ιλία στο «Η αγάπη ήρθε από μακριά» τον έκαναν γνωστό στο ευρύ κοινό, η Κρήτη και ο σκληρός Σήφης στο «Της αγάπης μαχαιριά» του χάρισαν μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες στην καριέρα του. Σ’ αυτό βέβαια βοήθησαν και τα ημίγυμνα πλάνα για τις ανάγκες των αγροτικών εργασιών, στην ουσία όμως για λόγους τηλεθέασης.

Highlight: H Λίνα Σακκά, που σοκάρεται όταν τον βλέπει χωρίς μπλούζα να τακτοποιεί τον κήπο, και οι βουκολικές ερωτικές σκηνές στο «Της αγάπης μαχαιριά» με τη Φαίη Ζαφειράκου.

Παράνομος έρωτας στον Κάμπο
Όταν ο μικρός αδερφός, «μαύρο πρόβατο της οικογένειας», αποφασίζει να επιστρέψει στην πατρογονική εστία και να καλλιεργήσει τα χωράφια, τα πράγματα περιπλέκονται. Πόσο μάλλον όταν ερωτεύεται τη γυναίκα του αδερφού του. Έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που ο Στράτος Τζώρτζογλου πρωταγωνίστησε στο «Σημάδι του έρωτα» στο Mega, αλλά ακόμα θυμούνται τα σαραντάρια που χτυπούσε η σειρά στα μηχανάκια της AGB.

Highlight: Η στιγμή που ο Γιάννης Καρατζογιάννης μπαίνει στο σταύλο και πιάνει στα πράσα τη Βάνα Μπάρμπα και τον Στράτο Τζώρτζογλου, αλλά και το στριπτίζ της Τζένης Μπότση στο τοπικό κλαμπ του χωριού.

Ο γόης δεν... γοήτευσε
Ο Αλέξανδρος Σταύρου δεν τα πήγε και τόσο καλά στην ελληνική επαρχία. Ο κόντρα ρόλος του ιπποκόμου στον «Γητευτή» της Υβόννης Μεταξάκη δεν ενθουσίασε το τηλεοπτικό κοινό, που τον είχε συνηθίσει σαν σκληρό Στράτο στη «Βέρα στο δεξί». Η σειρά έριξε πρόωρα τίτλους τέλους και μάλλον ο Αλέξανδρος δύσκολα θα επιχειρήσει κάτι ανάλογο στην καριέρα του.

Highlight: Δεν υπήρξε κανένα.

Ο βιοκαλλιεργητής
O λόγος για τον Απόστολο Γκλέτσο, που στην «Τηλεμπόρα» δεν ήταν αγρότης με την τυπική έννοια του όρου, αλλά πρώην γιάπης, που αποφάσισε να γίνει βιοκαλλιεργητής. Έτσι, παράτησε την αγχώδη ζωή του στην Αθήνα, προκειμένου να καλλιεργήσει το αμπέλι του κάπου στα πέριξ της πρωτεύουσας. Ο έρωτάς του, όμως, με τη Θεοφανία Παπαθωμά τον ανάγκαζε να βρίσκεται συχνά πυκνά στα πλατό, όπου η trash τηλεπαρουσιάστρια γύριζε την εκπομπή της.

Highlight: To χαστούκι του Γκλέτσου στην Παπαθωμά, για το οποίο μπορεί να τον μήνυσε, αλλά, όπως μάθαμε αρκετά επεισόδια αργότερα, την έκανε να τον ερωτευτεί.

Ο μεγαλογαιοκτήμονας
Και ο σύζυγος της Θεοφανίας Παπαθωμά έχει περάσει από την ύπαιθρο, με τις ευλογίες του Μανούσου Μανουσάκη. Ο «σκληρός» Πασχάλης Τσαρούχας στο «Η αγάπη ήρθε από μακριά» υποδυόταν το μεγάλο γαιοκτήμονα, που το πρωί βρισκόταν στα χωράφια και το βράδυ στα μπουζούκια ως πρόεδρος της τοπικής ποδοσφαιρικής ομάδας, έχοντας στο πλευρό του πολλές αιθέριες υπάρξεις.

Highlight: Το βίαιο ξέσπασμα όταν μαθαίνει πως η γυναίκα του τα έχει με τον Αλβανό εργάτη στα κτήματά του.

Στο «χωράφι» της μεγάλης οθόνης
Σε πολλές μεγάλες επιτυχίες της «χρυσής» εποχής του ελληνικού κινηματογράφου πρωταγωνιστικό ρόλο είχε η ύπαιθρος. Ποιος δεν θυμάται τον αγρότη Δημήτρη Παπαμιχαήλ να ξεναγεί τη δασκάλα με τα ξανθά μαλλιά Αλίκη Βουγιουκλάκη στη «σπηλιά της νεράιδας», τον Κώστα Καρρά να καλλιεργεί τα χωράφια με διάφανα πουκάμισα στην «Κόρη του ήλιου» ή τον Γιάννη Βόγλη με το «στάσου μύγδαλα»; Για την ιστορία, πάντως, η μεγαλύτερη κινηματογραφική ταινία με φόντο την ύπαιθρο δεν είναι άλλη από το «Χώμα βάφτηκε κόκκινο», που γυρίστηκε στη Θεσσαλία με πρωταγωνιστές τον Μάνο Κατράκη, τον Νίκο Κούρκουλο και τη Μαίρη Χρονοπούλου και περιγράφει την εξέγερση των αγροτών στο Κιλελέρ.

Ο σκληρός της υπαίθρου
Είτε στον κάμπο της Θεσσαλίας είτε στα βουνά της Κρήτης ο Ιωσήφ Μαρινάκης παραμένει σκληρός. Αδίστακτος και έτοιμος για τα πάντα, δεν διστάζει να βγάλει από τη μέση τους αντιπάλους του, πότε ως μεγαλογαιοκτήμονας στον «Γητευτή» και πότε ως Γιώργης στο «Της αγάπης μαχαιριά». Μοναδικό τρωτό σημείο του ο έρωτάς του για τις γυναίκες. Για τη Μαρία Κορινθίου στην πρώτη περίπτωση, για τη Μαριάννα Πολυχρονίδου στο κρητικό δράμα του Στράτου Μαρκίδη.

Highlight: Η στιγμή που έρχεται πρόσωπο με πρόσωπο με το φυγά Αλέξανδρο Σταύρου στον «Γητευτή».

Aγρότισσες και σέξι
Για να είμαστε δίκαιοι, όσο πειστικοί ήταν οι Έλληνες ζεν πρεμιέ σε ρόλο αγρότη, άλλο τόσο οι γυναίκες συμπρωταγωνίστριές τους πέρασαν και δεν... ακούμπησαν! Δεν πας στα χωράφια έχοντας τέλειο μακιγιάζ και μόλις έχεις βγει από το κομμωτήριο.

Αυτές πάντως που έκαναν τη μεγαλύτερη αίσθηση ήταν η Βάνα Μπάρμπα, η Λίνα Σακκά και η Μαρία Κορινθίου, για διαφορετικούς λόγους η καθεμία. Η Βάνα σε ρόλο σκληρής εργάτριας δεν είχε κανένα πρόβλημα να κάνει βαριές αντρικές δουλειές στα χωράφια, σε αντίθεση με τη Μαρία Κορινθίου, που ως αρραβωνιαστικά του Ιωσήφ Μαρινάκη στον «Γητευτή» ήταν, ως επί το πλείστον, κλεισμένη στο σπίτι. Η Λίνα Σακκά τις ώρες που δεν ήταν με τον άντρα της ή τον εραστή της στο βουκολικό δράμα του Μανούσου Μανουσάκη «Η αγάπη ήρθε από μακριά» ή πήγαινε στους γιατρούς προσπαθώντας με εξωσωματική να κάνει παιδί ή προτιμούσε να καλλιεργεί βιολογικά προϊόντα στα κτήματα που της είχε αφήσει κληρονομιά ο πατέρας της.

Αφελής ψαράς
Τον Γιώργο Σεϊταρίδη δεν τον είδαμε σε ρόλο αγρότη, αλλά ψαρά στην κωμωδία ?σάτιρα των ελληνικών ταινιών? «Γοργόνες». Στο ρόλο του αφελή ορφανού Κωνσταντή, που δουλεύει από δω κι από κει για «ένα κομμάτι ψωμί», όπως έλεγε και ο ίδιος, μας θύμισε με επιτυχία τους φτωχούς και καταφρονεμένους των ελληνικών μελό.

Highlight: H απορία και η έκπληξή του όταν η Λίνα Σακκά του αποκαλύπτει πως είναι γοργόνα.

Από τη φυλακή στ’ αμπέλια
Αυτή ήταν λίγο πολύ η πορεία του επίσης Κρητικού Τόνυ Δημητρίου στο «Της αγάπης μαχαιριά». Αξύριστος, μαυροφορεμένος και με γνήσια κρητική προφορά, ο καλός ηθοποιός ήταν και ο πιο πειστικός στην επιτυχία του Στράτου Μαρκίδη.

Highlight: Στις σκηνές που με πολύ αυστηρότητα «φυλακίζει» τη Φαίη Ζαφειράκου στα κελάρια (!) για να μη συναντήσει τον Κώστα Σόμμερ.