Χρήστος Φερεντίνος: Η κατάσταση οδηγεί τον κόσμο στα τηλεπαιχνίδια

17.01.2011
Δεν ξεχνάει από πού ξεκίνησε: τα χρόνια που ήταν φοιτητής της νομικής και το μέλλον έδειχνε αβέβαιο. Σήμερα, έχοντας πολύ καλή πορεία στην τηλεόραση και με μεγάλες επιτυχίες στο ενεργητικό του, δεν θεωρεί τίποτα σίγουρο, τον προβληματίζει όπως όλους η οικονομική κρίση και το σλόγκαν του πια είναι «ψυχραιμία». Οικογενειακός τύπος, που δεν μας έχει συνηθίσει σε κοσμικές εμφανίσεις, τον ελεύθερο χρόνο του προτιμά να τον περνάει με τη σύζυγό του Σοφία Παυλίδου και τους δίδυμους γιους τους. Αγαπημένο του παιχνίδι το «Deal», στο οποίο επέστρεψε φέτος δριμύτερος... Αυτός είναι ο Χρήστος Φερεντίνος.

Από τη ΡΕΝΕ ΣΑΡΑΝΤΙΝΟΥ

Έπειτα από 3 χρόνια άρχισες να κάνεις και πάλι παιχνίδι με τον... τραπεζίτη! Πώς αισθάνεσαι;

«Το ίδιο καλά όπως και 3 χρόνια πριν. Μη σου πω και καλύτερα».

Καλύτερα από ποια άποψη;

«Καλύτερα, γιατί τώρα έχω την εμπειρία από το προηγούμενο, έχω τον ενθουσιασμό και κατάλαβα ακόμα περισσότερο το πόσο ωραίο παιχνίδι είναι το ?Deal?. Επίσης, το καινούργιο "Deal" έχει αρκετά νέα στοιχεία στον τρόπο διεξαγωγής του, κι αυτό το κάνει ακόμα πιο συναρπαστικό».

Να υποθέσω πως τα 3 αυτά χρόνια που έμεινες μακριά από το «Deal» σου έλειπε;

«Θέλει και ρώτημα; Φυσικά και μου είχε λείψει το ?Deal?. Μάλιστα, δεν σταμάτησα ούτε μια στιγμή να πιστεύω πως το συγκεκριμένο τηλεπαιχνίδι θα επέστρεφε δριμύτερο στους δέκτες μας, και τελικά είχα δίκιο (Γέλια.)».

Αυτή η επιστροφή ήταν ρίσκο για σένα;

«Ό,τι κι αν κάνεις περιλαμβάνει τον κίνδυνο και το ρίσκο. Τηλεόραση εκ του ασφαλούς κανείς δεν έχει κάνει μέχρι σήμερα, γιατί πολύ απλά δεν γίνεται. Γι’ αυτό και πάντα προσπαθώ να σκέφτομαι και να ζυγίζω διάφορα πράγματα πριν πω το "ναι". Με την τηλεοπτική αναβίωση του "Deal", όμως, δεν έκανα το ίδιο. Είπα "ναι" χωρίς να το σκεφτώ καθόλου... Το αγαπάω το "Deal", το γουστάρω και το πιστεύω».

Το ότι κουβαλάει μια τρίχρονη επιτυχία στις πλάτες του δεν είναι ένα παραπάνω βάρος;

«Σίγουρα δεν έχει τη φρεσκάδα ενός νέου προϊόντος... Όμως, από την άλλη κουβαλάει και όλη αυτή την αγάπη που του έχει δείξει ο κόσμος, και αυτό είναι ένα μεγάλο "όπλο" στα χέρια μας. Άλλωστε, είναι κάτι που κάνουμε με απίστευτο ενθουσιασμό, με απίστευτη όρεξη και ζωντάνια... Δεν το έχουμε βάλει στον... αυτόματο, ούτε το κάνουμε διεκπαιρεωτικά, γι’ αυτό και προσπαθούμε να το εμπλουτίζουμε με διάφορες νέες ιδέες».

Υπήρξε κάτι που να σε άγχωσε σε αυτή τη δεύτερη αρχή σου στο «Deal»; Φρόντισες να δεις τις παλιές σου εκπομπές, για να παρατηρήσεις τον τρόπο με τον οποίο τις παρουσίαζες;

«Δεν είδα καμία παλιά μου εκπομπή, ούτε ξένες εκπομπές του "Deal", γιατί ήθελα να βγω με μια εντελώς δική μου ματιά. Είχα εμπιστοσύνη στον εαυτό μου πως μπορούσα να το χειριστώ όλο αυτό χωρίς πριν να έχω μελετήσει σοβαρά κάποια βήματα. Το μοναδικό άγχος δε που είχα ήταν να καταφέρω να είμαι όσο το δυνατόν πιο εύθυμος και πιο ετοιμόλογος γίνεται και να διαχειριστώ σωστά το συναίσθημα της στιγμής».

Ο κόσμος φέτος έχει περισσότερο πάθος;

«Τώρα που έχουμε πάρει για τα καλά φόρα; Ναι... Ο κόσμος έχει αρχίσει και πάλι να πωρώνεται με το παιχνίδι».

Θα παρουσίαζες ένα ριάλιτι τύπου «Big Brother»;

«Κοίταξε, θα σου απαντήσω ειλικρινά... Η εμπειρία μου με τα ριάλιτι είναι πικρή. Ποτέ δεν μου άρεσαν, ποτέ δεν με εξέφραζαν, οπότε, όταν είπα να παρουσιάσω το "Gym", αποδείχθηκε πως έκανα μέγα λάθος. Κι αυτό όχι επειδή δεν πήγε καλά το συγκεκριμένο πρόγραμμα στους πίνακες τηλεθέασης, αλλά επειδή δεν πήγαινε σ’ εμένα».

Το μετάνιωσες που είπες το «ναι»;

«Το χοντρο-μετάνιωσα και αποφάσισα πως πια θα προσπαθήσω να κάνω πράγματα στην τηλεόραση που με εκφράζουν μόνο και που μπορώ να τα υποστηρίξω όπως πρέπει».

Ένα κουζινο-ριάλιτι, που είναι και πιο light και της μόδας, θα παρουσίαζες;

«Αν ήταν να παρουσιάσω μια εκπομπή που θα είχε να κάνει με τη μαγειρική, θα ήταν μία όπως αυτή του Ηλία Μαμαλάκη. Ναι, το "Μπουκιά και συχώριο" ήταν μια εκπομπή που θα μπορούσα άνετα να παρουσιάσω. Ήταν μια εκπομπή πραγματικά "ματιά και συχώριο"! Όμως, αν εννοείς φορμά τύπου "Master Chef" και "Top Chef", δεν έχουν να μου πουν απολύτως τίποτα».

Ζούμε τις χειρότερες τηλεοπτικές μέρες;

«Δεν ξέρω αν ζούμε τις χειρότερες, πάντως δεν ζούμε και τις καλύτερες. Για να είμαι και ειλικρινής, οι καλύτερες δεν ξέρω αν θα έρθουν ποτέ. Οι πολύ καλές τηλεοπτικές εποχές έχουν περάσει ανεπιστρεπτί».

Άνθρωποι με επιτυχημένη πορεία έχουν βρεθεί εκτός τηλεόρασης. Νιώθεις πως ανήκεις στους προνομιούχους;

«Ό,τι σπέρνεις, θερίζεις... Είναι πολύ σημαντικό το τι δρόμο έχεις επιλέξει τόσα χρόνια να ακολουθήσεις και το τι κινήσεις έχεις κάνει. Η τηλεόραση δεν είναι δημόσιο, που σου εξασφαλίζει μόνιμη θέση εργασίας. Υπάρχουν άνθρωποι που βγαίνουν εκτός από καθαρά δικά τους λάθη και από δικές τους υπερφίαλες κινήσεις. Δεν θέλω να μιλήσω περί σεμνότητας, αλλά το σίγουρο είναι πως προσωπικά όλα αυτά τα χρόνια προσπαθώ να κάνω όσο καλύτερα γίνεται τη δουλειά μου, και μάλλον αυτό μετράει».

Αν ξαφνικά βρισκόσουν εκτός;

«Θα σας έλεγα αυτό που έλεγε και ο Διογένης ο Κυνικός: "Εσείς με καταδικάσατε να φύγω από τον τόπο μου κι εγώ σας καταδικάζω να μείνετε"»!

Φέτος οι δηλώσεις συμμετοχής για το «Deal» έχουν ξεπεράσει κάθε προηγούμενο. Πιστεύεις πως γι’ αυτό το τηλε-φαινόμενο που ζούμε έχει παίξει ρόλο και η οικονομική κρίση;

«Αυτό εννοείται... Ανέκαθεν οι οικονομικές δυσκολίες οδηγούσαν τον κόσμο στα τηλεπαιχνίδια και τον έκαναν να αποφασίσει να προκαλέσει την τύχη του. Άρα, τώρα που οι δυσκολίες που ζούμε έχουν φτάσει στο σημείο να μας πιέζουν αφόρητα και μας έχουν κάνει να αισθανόμαστε απίστευτα ανασφαλείς με την έννοια ότι δεν ξέρεις πια τι μπορεί να σου ξημερώσει και τα πάντα είναι ρευστά εννοείται πως και οι δηλώσεις συμμετοχής σε όλα τα τηλεπαιχνίδια που μοιράζουν λεφτά έχουν αυξητικές τάσεις. Παρ’ όλα αυτά, πιστεύω πως στο "Deal" έρχεται ο κόσμος, γιατί το έχει αγαπήσει».

Κάθε απόγευμα έρχεσαι αντιμέτωπος με το... θηρίο που λέγεται «Τα μυστικά της Εδέμ». Πιστεύεις πως το «Deal» τα έχει καταφέρει και έχει σταθεί στο τηλεοπτικό του ύψος;

«Εννοείται... Έτσι κι αλλιώς, το να νικήσεις αυτό το θηρίο, όπως λες πολύ σωστά, δεν γίνεται. Είναι μια σειρά που παίζει 3 χρόνια, έχει χτίσει το δικό της κοινό. Άσε που ανάμεσα στα "Μυστικά" και στο "Deal" δεν μπορεί να υπάρξει κάποια ταύτιση ή κάποιος συσχετισμός. Είναι δύο εντελώς διαφορετικά τηλεοπτικά προγράμματα που απευθύνονται σε εντελώς διαφορετικό κοινό».