Γράμματα Στην Ιουλιέτα

18.05.2010
Η Σόφι ταξιδεύει με τον αρραβωνιαστικό της σε μια από τις πιο ρομαντικές, θεατρικά τουλάχιστον, πόλεις, τη Βερόνα όπου διαδραματίστηκε το ειδύλλιο του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας. Η πόλη όμως πάρα τις προσδοκίες της δεν θα φέρει και τον ρομαντισμό στη σχέση της, μιας και οι επαγγελματικές υποχρεώσεις του αρραβωνιαστικού της τον κρατάνε αδικαιολόγητα σε απόσταση από αυτήν. Έτσι η νεαρή Αμερικανίδα μόνη προσπαθεί να γνωρίσει την πόλη και τα μυστικά της και μπλέκεται σε μια ιστορία αγάπης η οποία θα επηρεάσει και τη προσωπική της ζωή.

Με φόντο την διάσημη για την ομορφιά της ιταλική Τοσκάνη και με βάση την πιο ρομαντική ιστορία που γράφτηκε ποτέ, η νέα ταινία του Γκάρι Ουίνικ (Νύφες Σε Πόλεμο) δείχνει ότι θα έχει σίγουρη επιτυχία. Και γιατί όχι; Τα χαρακτηριστικά του είδους είναι εδώ σε αφθονία και η ρομαντική κομεντί αποκτά ακόμα έναν τίτλο στον μακρύ κατάλογο της.

Η ηρωίδα, βρισκόμενη μπροστά στο μνημείο της γνωστής ηρωίδας του Σαίξπηρ συναντάει την ομάδα εθελοντών, που σκοπός της είναι να απαντά σε γράμματα - προς την Ιουλιέτα - όσων γυναικών αναζητούν συμβουλές σχετικά με τον έρωτα. Μαγεμένη με τον ρομαντικό χαρακτήρα αυτής της εργασίας, γίνεται η αιτία να εμπνεύσει μια γυναίκα που έγραψε ένα γράμμα το 1951 και να ταξιδέψει ξανά ως την Ιταλία για να βρει τη χαμένη για χρόνια αγάπη της. Όπως καταλαβαίνουμε από νωρίς δεν θα είναι η μόνη που θα αναζητήσει και θα ανακαλύψει ξανά τον έρωτα.

Προβλέψιμη, συγκινητική, με προφανείς διάλογους και με τις απαραίτητες ανατροπές η ταινία κινείται σε ασφαλείς δρόμους, ενώ η γραφικότητα της περιοχής και η αναπαράσταση της θα μπορούσαμε να πούμε ότι φτάνει σε επίπεδα τουριστικής διαφήμισης. Από την άλλη το καστ περιλαμβάνει μεν συμμετοχές από διαφορετικές σχολές (Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ, Βανέσα Ρεντγκρεϊβ), αλλά στην πρώτη γραμμή βρίσκεται η αντιπροσωπευτική φιγούρα του είδους, Αμάντα Σίφριντ.

Όσοι λοιπόν αναζητούν τον ρομαντισμό στην καθημερινότητα τους δεν μπορούν παρά να συγκινηθούν και να φαντασιωθούν ότι ο έρωτας μπορεί να αποδειχθεί πιο δυνατός από τον σύγχρονο κυνισμό.

Κωνσταντίνος Αϊβαλιώτης