Ωραίος και Σέξι

03.08.2010
Ο Άλαν, ένας ντροπαλός κριτικός κινηματογράφου που έχει σοβαρό πρόβλημα στις σχέσεις του με τις γυναίκες. Η γυναίκα του, Νάνσυ τον εγκαταλείπει και κάνει αίτηση διαζυγίου. Ανίκανος να διαχειριστεί αυτή τη συναισθηματική κρίση, ψάχνει καταφύγιο στην αγαπημένη του ταινία και φαντασιώνεται ότι ο Χάμφεϊ Μπόγκαρντ είναι στο πλάι του δίνοντας του συμβουλές όσον αφορά τις γυναίκες. Χείρα βοηθείας στον Άλαν, δίνει ένα ζευγάρι καλών του φίλων, ο Ντικ και η Λίντα. Εν τέλει, ο Άλαν συνειδητοποιεί ότι πέρνα τον περισσότερο χρόνο του με την Λίντα και αρχίζει τον έλκει. Η Λίντα αποδεικνύεται απροσδόκητα δεκτική για καλή τύχη του Άλαν, μιας και ο Ντικ, όντας εργασιομανής, την αγνοεί και την παραμελεί εντελώς.

Μεταφορά του ομότιτλου θεατρικού έργου που ανέβασε ο Γούντι Άλεν στο Μπρόντγουεϊ, η επανέκδοση του ?Ωραίος Και Σέξυ? χτυπάει τις αίθουσες αυτό τον Αύγουστο εν είδη δροσερού και απολαυστικού μελτεμιού. Στην καρέκλα του σκηνοθέτη στρογγυλοκάθεται ο Χέρμπερτ Ρος, ο οποίος φροντίζει απ’ την αρχή να τοποθετήσει έναν προβολέα που ακολουθεί κατά πόδας τον Γούντι Άλεν (καθ’όλη την διάρκεια της ταινίας) στο ρόλο του Άλαν, ενός ντροπαλού και νευρωτικού κριτικού του κινηματογράφου.


Οι κινηματογραφοφιλικές αναφορές όπως είναι φυσικό ξεχειλίζουν απ’ τον τίτλο της ταινίας μέχρι και το τέλος της. Ο Άλαν ως φανατικός του σινεμά, έχει ξεπεράσει το πρώτο σημείο θαυμασμού για τον Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ και έχει φτάσει σε αυτό της ψύχωσης ενώ πάνω ακριβώς απ’ το κρεβάτι του έχει τοποθετήσει μια γιγαντοαφίσα του «Θύελλα πέρα απʼ τον Ειρηνικό». Το φιλμ όμως που έχει την τιμητική του είναι το «Καζαμπλάνκα» που εκτός απ’ το ότι η αφίσα του αντανακλά στον καθρέφτη κάθε φορά που ο Άλαν ξυρίζεται έχει εμπνεύσει και την σεκάνς λήξης με τον Ρος να επιχειρεί μια ιδιόμορφη συνδιαλλαγή εικόνων συνδέοντας το χωρισμού του Άλαν με τη Λίντα με αποσπάσματα απ’την κλασσική σκήνη του αποχαιρετισμού στο έργο του Μάικλ Κέρτιζ .


Το "Ωραίος Και Σέξυ" είναι μια σλάπστικ εύθραυστη κωμωδία προσωπικοτήτων με ξεκαρδιστικά highlight αλλά και ανά στιγμές προβλέψιμη εξέλιξη. Το σενάριο σήμερα θεωρείται πως επηρεάστηκε απ’ το πιο συντηρητικό δόγμα του Μπρόντγουεϊ δαμάζοντας έτσι την συνηθισμένη απόλυτη τρέλα που στροβιλίζει τις ταινίες του Γούντι Άλεν. Πρακτικά, αυτή είναι μια ταινία που ο Άλεν δεν εμπλέκεται στο δίπολο σκηνοθέτη πρωταγωνιστή υπενθυμίζοντάς όμως μέσω της σκηνοθετικής απουσίας του πως όταν το κάνει είναι αξεπέραστος. Όπως και να’ χει, το "Ωραίος Και Σέξυ" είναι μια ακόμη ταινία που εξυπηρετεί το μύθο μιας κινηματογραφικές περσόνας που όμοιά του δεν υπήρξε ποτέ. Ο Νεουορκέζος εγωκεντρικός και ανασφαλής διανοούμενος με την αυτοσαρκαστική αίσθηση του χιούμορ είναι και πάλι εδώ σε μια "ίδια παλιά ιστορία, μια μάχη για τη αγάπη και την δόξα".


Κωστής Θεοδοσόπουλος