Ειδικότης Μας Το Έγκλημα

04.08.2010
Ο Μπελισάρ και η Προυντένς Μπέρεσφορντ περνούν ξεκούραστες μέρες στον μικρό τους πύργο που έχει θέα σε ολόκληρη τη λίμνη του Μπουρζέ. Ο Μπελισάρ νιώθει ευτυχισμένος, αλλά η δαιμόνια Προυντένς πλήττει. Όταν μια βελγίδα θεία της, η Μπαμπέτ , γίνεται μάρτυρας ενός φρικτού εγκλήματος από το παράθυρο ενός τρένου η Προυντένς ξεκινάει να αναζητήσει το πτώμα. Πετυχαίνει να προσληφθεί ως μαγείρισσα σε ένα μυστηριώδες αρχοντικό. Εκεί ζει συγκεντρωμένη μια πραγματικά παράξενη οικογένεια, η οποία αποτελείται από έναν οξύθυμο γέρο και τα τέσσερα παιδιά του, ενώ οι αυθεντικές σαρκοφάγοι που βρίσκονται μέσα στο σπίτι κρύβουν μερικές στʼ αλήθεια περίεργες εκπλήξεις.

Εμμονή γαλλικής προέλευσης με τον Πασκάλ Τομά στη τρίτη του απόπειρα μεταφοράς κλασσικού μυθιστορήματος της Αγκάθα Κρίστι στη μεγάλη οθόνη μετά τα ?Ειδικότης μας το έγκλημα? και "Ωρα Μηδέν?" Το αποτέλεσμα είναι για μια ακόμη φορά κατώτερο του μετρίου με τον Γάλλο πρώην δημοσιογράφο να αποτυγχάνει να δημιουργήσει το παραμικρό κλίμα μυστηρίου και σασπένς στον θεατή που παραμένει έτη φωτός μακριά απ’ το να νιώσει και ο ίδιος ντετέκτιβ.

Η επιτηδευμένη απλοποίηση και η ιδιότυπη ανάμειξη δύο εκ διαμέτρου ετερόκλητων κουλτούρων, της αγγλικής και της γαλλικής μπορεί να συνεχίζουν ακέραια στο μονοπάτι που χάραξε ο Τομάς με τις δύο προηγούμενες ταινίες του αλλά μάλλον συνιστούν αρνητική παράδοση απ’ την οποία το σινεμά δεν χρειάζεται περαιτέρω δείγματα γραφής. Ακόμη και οι φανατικοί της Βρετανίδας λαίδης του αστυνομικού μυθιστορήματος θα νιώσουν το λιγότερο άβολα μόλις διαπιστώσουν πως ακόμη και απ’ το πρωτότυπο σενάριο ο Γάλλος σκηνοθέτης επιλέγει να διατηρήσει ανέπαφους μονάχα τους χαρακτήρες.

Στα θετικά του φιλμ πάντως πρέπει να σημειωθούν η καλογυαλισμένη και προσεγμένη παραγωγή, οι γενικά ευχάριστες ερμηνείες και η εν γένει ψυχαγωγική ιδιοσυγκρασία της ταινίας που δεν παραπέμπει σε περαιτέρω προβληματισμούς και αρκείται στην προσπάθεια του να κάνει τον θεατή να περάσει καλά. Μια προσπάθεια βέβαια που από το αποτέλεσμα κρίνεται άκομψη και χοντροκομμένη.


Κωστής Θεοδοσόπουλος