Παρόλο που στην γενέτειρά της Γαλλία, η Βανέσα Παραντί έγινε σταρ για τα δικά της επιτεύγματα και λίγο ως πολύ με τους δικούς της όρους, στις αγγλόφωνες χώρες μοιάζει καταδικασμένη να είναι γνωστή κυρίως για την επιλογή του συντρόφου της: έχοντας δημιουργήσει οικογένεια με τον Τζόνι Ντεπ, η Γαλλίδα καλλιτέχνης έχει πολλές φορές βρεθεί στην άχαρη θέση να πρέπει να απαντήσει πώς ημέρεψε έναν από τους πιο θρυλικούς εργένηδες της δεκαετίας του ’90, που έβγαινε με ανορεξικά μοντέλα και ζούσε για τη νυχτερινή διασκέδαση.
Είναι μια άδικη κατηγοριοποίηση για μια γυναίκα που, αν μη τι άλλο, αποδείχθηκε πολυπράγμων στην πολύχρονη καριέρα της. Και, έχοντας περάσει 24 σχεδόν χρόνια κάτω από τα φώτα της διασημότητας, η 37χρονη Παραντί έχει δείξει μια αξιοθαύμαστη ευελιξία στις διάφορες καλλιτεχνικές ενασχολήσεις και την ισορροπία ανάμεσα στα διάφορα δημόσια πρόσωπα (μουσικός, ηθοποιός, σελέμπριτι και οικογενειάρχης) που έχει με μεγάλη αυτοπεποίθηση εξελίξει.
To ποπ εφηβικό φαινόμενο που έγινε μια ενδιαφέρουσα μουσικός
Ο κόσμος πρωτογνώρισε την Βανέσα Παραντί όταν αυτή ήταν μόλις 14 χρονών. Το τραγούδι της, "Joe Le Taxi" - που, για να το πούμε ευγενικά, δεν έχει αντέξει το τεστ του χρόνου – ήταν μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του 1988 στη Γαλλία, παραμένοντας στην κορυφή του τοπ 10 για έντεκα εβδομάδες. Σε αυτό το διάστημα η Παραντί είδε το αστέρι της να εκτοξεύεται κυριολεκτικά, με ό,τι αυτό συνεπάγεται: η ζωή της άλλαξε για πάντα όχι μόνο από τις πόρτες που ήταν πια για αυτήν ανοιχτές αλλά και από την υπερβολική προσοχή των μίντια, που προκάλεσε και τις αναμενόμενες αντιδράσεις - λατρεία από κάποιους, επιθέσεις από άλλους. Κι αν αυτό είναι κάτι που σήμερα θεωρείται σύνηθες φαινόμενο, η Παραντί ήταν έφηβη σούπερ σταρ μια εποχή που η φράση είχε μόλις ανακαλυφθεί…
Μπορεί η μουσική της να μην της υπόσχεται την αθανασία, ούτε καν φήμη και επιτυχία σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά είναι μια ευχάριστα σοφιστικέ στροφή μιας καριέρας που θα μπορούσε να πάει πολύ χειρότερα, δεδομένης της ηλικίας της όταν ξεκίνησε και του αρχικού ύφους. Δείχνοντας μια ολοένα αυξανόμενη και χαρακτηριστικά γαλλική ωριμότητα στο ύφος της, η Παραντί έχει εξελιχθεί σε μια ευχάριστη και γεμάτη αυτοπεποίθηση σκηνική παρουσία, που προδίδει ένα πραγματικό ταλέντο και εκλεκτικό γούστο στη μουσική.
Το νεαρό και άπειρο μοντέλο που έγινε η μούσα της Σανέλ
Η απότομη φήμη που απέκτησε η Παραντί από τα εφηβικά της κιόλας χρόνια οδήγησε γρήγορα και σε δουλειές μόντελινγκ που ίσως δεν ήταν πάντα και ταιριαστές για την ηλικία της ή καλού γούστου. Η στενή της σχέση με τη μόδα, όμως, έχει πλέον γίνει το σήμα κατατεθέν της, και έχουν οδηγήσει στην δημιουργία ενός ιδιόμορφου, χαρακτηριστικά γαλλικού και καθ’ όλα προσωπικού της στιλ που ισορροπεί ανάμεσα στο ροκ σικ, το μποέμ και το εναλλακτικά θηλυκό - το οποίο υποστηρίζει ιδανικά. Έχει ποζάρει για διάφορους οίκους αλλά για τον οίκο Σανέλ είναι κάτι παραπάνω από ένα απλό μοντέλο: είναι μία από τις βασικές του μούσες και συχνά τιμά τις δημιουργίες του. Βέβαια καμία της στιλιστική απόφαση δεν θα επισκιάσει την επιλογή της να μην πειράξει τη χαρακτηριστική πλέον οδοντοστοιχία της και να αναγκάσει μια βιομηχανία που βασίζεται στην δήθεν τελειότητα, να την αποδεχτεί όπως είναι.
Η άχαρη αρχικά ηθοποιός που έγινε μια συμπαθητική κινηματογραφική παρουσία
Χωρίς να είναι σαν κάποιες αφύσικα προικισμένες ηθοποιούς, που απλά μοιάζουν γεννημένες με το χάρισμα της υποκριτικής, η Παραντί έχει αθόρυβα χτίσει μια αν μη τι άλλο αξιοπρεπή, αν και όχι λαμπερή ή κλασική, σύντομη φιλμογραφία. Όπως και στις άλλες της ενασχολήσεις, αυτό που τη χαρακτηρίζει είναι καλό γούστο στις επιλογές της, και μια συμπαθητική υποκριτική ικανότητα που ενίοτε, με το κατάλληλο υλικό και συνεργάτες, μπορεί να καταλήξει σε ευτυχείς εμφανίσεις, όπως στο "Ελιζά" (1995), το "Κορίτσι της Γέφυρας" (1999) και στον "Επαγγελματία Καρδιοκατακτητή" του 2010.
Το μποέμ ζευγάρι που δημιούργησε μια συμβατική οικογένεια.
Αυτή είναι ίσως η πλευρά της Παραντί που είναι λιγότερο άγνωστη εκτός της πατρίδας της: περισσότερο από τις συναυλίες ή τις ταινίες της, η κοινή της ζωή με τον Τζόνι Ντεπ είναι αυτή που δίνει συνήθως τις αφορμές για την παρουσία της στον Τύπο. Όπως αρέσκεται να τονίζει ο Τύπος, όταν πρωτογνωρίστηκαν, ο Αμερικανός ηθοποιός ήταν περισσότερο γνωστός για τις νυχτερινές του περιπέτειες, τους πειραματισμούς του με ουσίες και τις ροκ σχέσεις του με μοντέλα. Εκείνη ήταν πάντα πιο συγκρατημένη και υπερασπιζόταν σθεναρά την προσωπική της ζωή, όμως αυτή τους η σχέση ήταν ό,τι πρέπει για τα μίντια, που περίμενε με ανυπομονησία τις ζουμερές λεπτομέρειες μιας ίσως αυτοκαταστροφικής σχέσης.
Αυτό που δεν περίμεναν, όμως, ήταν η σχεδόν βαρετή για τις ανάγκες τους σχέση που ακολούθησε: το χαμηλών τόνων προφίλ της οικογένειας και οι λιγοστές αφορμές που δίνουν για οποιοδήποτε σκάνδαλο σημαίνει ότι, περιέργως, δεν θεωρούνται ένα από αυτά τα σούπερ ζευγάρια που βλέπουν φωτογραφίες τους από το μανάβικο κάθε μέρα στον Τύπο. Αυτό βέβαια δεν σταματά την αφύσικη δίψα για περισσότερες λεπτομέρειες για ό,τι τους αφορά, τις πρόσφατες φήμες για ενδεχόμενο χωρισμό ή ακόμα και ψεύτικες φωτογραφήσεις, ελλείψει πραγματικών ευκαιριών για εικόνες του ζευγαριού.
Χριστίνα Λιάπη
Η ταινία "Cafe de Flore", στην οποία πρωταγωνιστεί η Βανέσα Παραντί, κυκλοφορεί στους ελληνικούς κινηματογράφους.