ΚΑΙ Ο ΚΛΗΡΟΣ ΕΠΕΣΕ ΣΤΟΝ ΣΜΑΪΛΙ

30.01.2012

του Τόμας Αλφρεντσον
με τους Γκάρι Ολντμαν, Κόλιν Φερθ, Τομ Χάρντι, Τζον Χαρτ, Τόμπι Τζόουνς, Μαρκ Στρονγκ

Η ΙΣΤΟΡΙΑ: Κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου, ένας βετεράνος κατάσκοπος καλείται να ξετρυπώσει σοβιετικό πράκτορα που κρύβεται στις αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες.

SAVE: Μετά το ήδη κλασικό «Ασε το Κακό να Μπει», ο Τόμας Αλφρεντσον καλείται να διασκευάσει για τη μεγάλη οθόνη ένα από τα πλέον δημοφιλή μυθιστορήματα του Τζον λε Καρέ, που στα τέλη της δεκαετίας του ‘70 αποτέλεσε πετυχημένη σειρά του BBC με πρωταγωνιστή τον Άλεκ Γκίνες. Αν κρίνει κανείς από τον λεπτό και ευφυή τρόπο με τον οποίο χειρίστηκε τον τρόμο στην προηγούμενη ταινία του, ανανεώνοντας στην ουσία ένα ολόκληρο κινηματογραφικό είδος, τότε ο Αλφρεντσον μοιάζει ικανός να αποδώσει την παράνοια και την κλειστοφοβική ατμόσφαιρα του Ψυχρού Πολέμου, που ο πρώην πράκτορας Λε Καρέ απέδωσε τόσο εύστοχα.

DELETE: Οταν βλέπεις ένα παιδί-θαύμα του ευρωπαϊκού κινηματογράφου να μεταπηδά στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού και να αναλαμβάνει ως πρώτη δουλειά τη διασκευή ενός μυθιστορήματος που έχει ήδη συναρπάσει ως τηλεοπτική σειρά, δεν μπορείς παρά να είσαι κάπως επιφυλακτικός. Ακόμα ένας ταλαντούχος σκηνοθέτης που καλείται να ξεσκονίσει μια παλιά καλή ιδέα στη μεγάλη βιομηχανία ριμέικ του Χόλιγουντ; Ακόμα κι αν δεν είναι ακριβώς έτσι, ο Γκάρι Ολντμαν θα πρέπει να προσπαθήσει πολύ για να μας κάνει να ξεχάσουμε τον λιτό και υπαινικτικό Αλεκ Γκίνες της τηλεοπτικής σειράς που σκηνοθέτησε πριν από 30 και βάλε χρόνια ο Τζον Ιρβιν. Η αναβάθμιση του μπάτζετ των ντεκόρ και των κοστουμιών σε ένα εξόφθαλμα φωτογενές 70s ρετρό στιλ δεν είναι απαραίτητα σύμμαχος του Αλφρεντσον.

* Διαβάστε τη συνέντευξη του Κόλιν Φερθ για το “Και ο Κληρός Έπεσε στον Σμάιλι” αλλά και ένα πλούσιο αφιέρωμα στο κατασκοπικό είδος στο ΣΙΝΕΜΑ που κυκλοφορεί τώρα στα περίπτερα.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ