«Μοναχικός». «Ερημίτης». Οι χαρακτηρισμοί που προσδίδουν στον Τέρενς Μάλικ είναι πολυφορεμένοι. Είναι όμως αληθινοί. Απών από την προ ολίγων ημερών απονομή των βραβείων στο Φεστιβάλ των Καννών, όπου κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα για το «Δέντρο της ζωής», ο Μάλικ περιγράφεται ως ένα μοναδικό φαινόμενο στα χρονικά του αμερικανικού κινηματογράφου.
«Νομίζω πως για ένα διάστημα ήμουν ο μόνος άνθρωπος στην Αμερική που είχε το τηλέφωνό του. Παραμένει αυτό που ήταν τότε, μια εξαιρετικά μυστηριώδης φιγούρα, η μυθολογία της οποίας είναι αδύνατον να μεγαλοποιηθεί στο Χόλιγουντ», δηλώνει ο ντοκιμαντερίστας Λέσλι Γούντχεντ, που δούλεψε μαζί του στη βιογραφία «Endurance» («Αντοχή») για τον Αιθίοπα Ολυμπιονίκη Χέιλι Γκεμπρσελασί.
Αφού σπούδασε Φιλοσοφία στο Χάρβαρντ, όπου μελέτησε επισταμένα τον Χάιντεγκερ, ο Τέρενς Μάλικ πέρασε ένα διάστημα στην Οξφόρδη απ' όπου λέγεται πως έφυγε πριν ολοκληρώσει τις σπουδές του. Το όνομά του περιλαμβάνεται στη λίστα των «χαμένων αποφοίτων» του Κολεγίου Μάγκνταλεν, ενώ ο ίδιος δούλεψε ως δάσκαλος και δημοσιογράφος.
Το 1973, με το δράμα «Badlands» βοήθησε να εγκαθιδρυθεί το όνομά του στα σοβαρά κινηματογραφικά ταλέντα. Ακολούθησαν οι οσκαρικές «Μέρες ευτυχίας» το '78 και μια μεγάλη απουσία 20 χρόνων. Ο ίδιος επανεμφανίστηκε το 1998 με τη «Λεπτή κόκκινη γραμμή». Ετσι, ανάμεσα σε άλλα, τον χαρακτήρισαν και «Τζ. Ντ. Σάλιντζερ του κινηματογραφικού κόσμου».
Οι ιστορίες γι' αυτόν πολλές, σκοτεινές καμιά φορά για την καλλιτεχνική οικογενειακή του φλέβα που πληγώθηκε από την αυτοκτονία του κιθαρίστα αδελφού του. Η μακαρίτισσα πρώην σύζυγός του Μισέλ Μορέτ έλεγε πως δεν την άφηνε να πατήσει πόδι στο γραφείο του. Συνήθιζε, μάλιστα, να αφήνει τα βιβλία και τις κασέτες του γυρισμένα από την ανάποδη, ώστε να μην μπορεί να τα δει κανείς. Χώρια που μια αστεία φήμη τον θέλει να βλέπει ξανά και ξανά την κωμωδία «Ο άρχοντας της πασαρέλας» του Μπεν Στίλερ.
Ο Τέρενς Μάλικ θα έχει σύντομα έτοιμη -αντίθετα με τις συνήθειές του- τη νέα του ταινία με πρωταγωνιστές τους Μπεν Αφλεκ, Ρέιτσελ ΜακΑνταμς, Χαβιέ Μπαρδέμ και Ρέιτσελ Βάις.
Α. Δαλιάκα