Γένεσις ΝΟ 2: Σε αναζήτηση του χαμένου νοήματος

06.03.2009
Tο έργο του Ρώσου θεατρικού συγγραφέα Ιβάν Βιριπάεφ «Γένεσις Νο 2» παρουσιάζεται πρώτη φορά στην Ελλάδα, από τις 23 Μαρτίου 2009 από το Θέατρο Τέχνης σε συνεργασία με τη θεατρική ομάδα «Κανιγκούντα».
Tο έργο του Ρώσου θεατρικού συγγραφέα Ιβάν Βιριπάεφ «Γένεσις Νο 2» παρουσιάζεται πρώτη φορά στην Ελλάδα, από τις 23 Μαρτίου 2009 από το Θέατρο Τέχνης σε συνεργασία με τη θεατρική ομάδα «Κανιγκούντα».

Στο έργο του Ιβάν Βιριπάεφ ο Θεός εμφανίζεται επί σκηνής για να ανακοινώσει ότι δεν υπάρχει. Τι μένει λοιπόν ύστερα απ’ αυτό για να πιστέψουμε; Πού βρίσκεται τώρα το χαμένο νόημα;

Το «Γένεσις Νο 2», γραμμένο το 2004, είναι ένα κείμενο που διαρκώς εκπλήσσει: το έργο συνδυάζει με τόλμη την παραδοσιακή δραματουργία με το θέατρο-ντοκιμαντέρ και τον ποιητικό λόγο με το τραγούδι, μιλώντας για την πραγματικότητα που μας περιβάλλει και για τα μεγάλα ερωτήματα του σήμερα.

Ο ίδιος ο Βιριπάεφ αποφασίζει να μπερδέψει το θεατή τοποθετώντας τον απέναντι σε έναν άλυτο γρίφο. Όπως υποστηρίζει ο ίδιος, το μεγαλύτερο μέρος του κειμένου όπως και τα βασικά πρόσωπα αποτελούν δημιουργία της Αντονίνα Βελικάνοβα, μιας γυναίκας έγκλειστης σε κάποια ψυχιατρική κλινική της Μόσχας.

Τα εμβόλιμα «κωμικά» μουσικοχορευτικά ιντερμέδια του Βιριπάεφ προσγειώνουν απότομα τον θεατή στην γκρίζα και ορατή καθημερινή πραγματικότητα και σχολιάζουν με άγρια διάθεση μπρεχτικής πνοής το τοπίο των σύγχρονων μητροπόλεων της Δύσης.

Το «Γένεσις Νο 2» αναζητά «κάποια πίστη» ως αντίσταση στην κυριαρχία του κυνισμού. Ο ίδιος ο Βιριπάεφ περιγράφει αυτή τη σύγκρουση ως εξής: «Αν με ρωτούσαν ποια είναι η βασική σύγκρουση στις μέρες μας, θα έλεγα ότι είναι η μάχη ανάμεσα στον «πολιτισμό» και την αιώνια αναζήτηση της πνευματικότητας».

Πρόκειται εντέλει για ένα σπαραχτικά ποιητικό κείμενο που φορά κατά διαστήματα το προσωπείο της μαύρης κωμωδίας, για να αρθρώσει τον πιο αιχμηρό πολιτικό λόγο απέναντι στη σημερινή ασφυξία νοήματος.

Ο συγγραφέας γεννήθηκε στην Σιβηρία το 1974, αποφοίτησε από το Irkutsk Theatre School το 1995 και στη συνέχεια μετακόμισε στη Μόσχα. Θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους νέους Ρώσους δραματουργούς.
Παράλληλα εργάζεται ως ηθοποιός και σκηνοθέτης. Έχει γράψει πολλά θεατρικά έργα, μεταξύ των οποίων το «Οξυγόνο» το οποίο ήδη έχει παρουσιαστεί στην Ελλάδα, ενώ έχει σκηνοθετήσει και την κινηματογραφική ταινία «Ευφορία», η οποία βραβεύτηκε στο Φεστιβάλ της Βενετίας και προβλήθηκε στους ελληνικούς κινηματογράφους το φθινόπωρο του 2008.
Ο Βιριπάεφ θεωρείται θεμελιωτής του θεάτρου-ντοκιμαντέρ στην πατρίδα του και στα πλαίσια της έρευνας πάνω στο συγκεκριμένο θεατρικό είδος συνεργάζεται με ομάδες από όλη την Ευρώπη. Το έργο του «Γένεσις Νο 2» το οποίο γράφει το 2004 σε ηλικία τριάντα ετών, σηματοδοτεί την απόπειρα του συγγραφέα να συνδυάσει τον πολιτικό χαρακτήρα του θεάτρου-ντοκιμαντέρ με τον υπερβατικό χαρακτήρα του ποιητικού λόγου και το φιλοσοφικό προβληματισμό.

Aπό 23 ΜΑΡΤΙΟΥ μέχρι 13 ΜΑΪΟΥ για 27 παραστάσεις!!!

Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν - Φρυνίχου 14 Πλάκα,


Συντελεστές:
Μετάφραση (από τα γαλλικά) - Σκηνοθεσία: Γιάννης Λεοντάρης
Σκηνικά - Κοστούμια: Θάλεια Ιστικοπούλου
Μουσική: Βασίλης Μαντζούκης
Φωτισμοί: Κορίνα Βασιλειάδου

Παίζουν:
Μαρία Κεχαγιόγλου, Μαρία Μαγκανάρη, Ρεβέκα Τσιλιγκαρίδου, Πέτρος Μάλαμας

Διάρκεια: 90’
ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ:
ΔΕΥΤΕΡΑ & ΤΡΙΤΗ: 9:00 μ.μ.
ΤΕΤΑΡΤΗ& ΚΥΡΙΑΚΗ: 10.30 μ.μ.

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ: 22€, 15€ φοιτητικό