Έλληνες "πρωτοπόροι" στο ΜΜΣΤ

16.12.2003
Την έκθεση "Οι Πρωτοπόροι", μία άποψη της τέχνης στην Ελλάδα στο δεύτερο μισό του εικοστού αιώνα, από τη συλλογή του Λεωνίδα Μπέλτσιου, παρουσιάζει από τις 19 Δεκεμβρίου μέχρι την 1η Φεβρουαρίου το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.
Την έκθεση "Οι Πρωτοπόροι", μία άποψη της τέχνης στην Ελλάδα στο δεύτερο μισό του εικοστού αιώνα, από τη συλλογή του Λεωνίδα Μπέλτσιου, παρουσιάζει από τις 19 Δεκεμβρίου μέχρι την 1η Φεβρουαρίου το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.

Η έκθεση περιλαμβάνει περισσότερα από 120 έργα που συγκροτούν ένα εικαστικό πανόραμα της μεταπολεμικής τέχνης και θέτει στο κέντρο της παρατήρησης τους εκφραστές μίας γενιάς ιδιαίτερα σημαντικής για τη φυσιογνωμία της ελληνικής καλλιτεχνικής πραγματικότητας: την ιστορική πρωτοπορία της γενιάς του 1960, περίοδο κατά την οποία οι Ελληνες καλλιτέχνες εντάχθηκαν στο διεθνή διάλογο.

Ωστόσο, εκπροσωπείται με έργα και η δεκαετία του 1970, όταν οι Ελληνες καλλιτέχνες άρχισαν να συμμετέχουν δυναμικά σε διεθνείς διοργανώσεις. Επιλεκτικά η έκθεση περιλαμβάνει καλλιτέχνες της νεότερης γενιάς, με στόχο την κατανόηση και ερμηνεία της εξέλιξης του έργου τέχνης μέσα στο χρόνο.

Παρουσιάζονται οι καλλιτέχνες: Α. Ακριθάκης, Στ. Αντωνάκος, Κ. Βαρώτσος, Γ. Γαϊτης, Χ. Γιαννάκος, Δανιήλ, Διοχάντη, Μ. Θεοφυλακτόπουλος, Θόδωρος, Βλάσης Κανιάρης, Ν. Κεσσανλής, Δ. Κοντός, Γ. Κουνέλλης, Γ. Λάππας, Σ. Λογοθέτης, Μ. Μιχαηλίδης, Μ. Μπαμπούσης, Λ. Μπένγκλις, Γ. Μπουτέας, Ν. Ναυρίδης, Κωνσταντίνος Ξενάκης, Παύλος, Δ. Περδικίδης, Μαρία Παπαδημητρίου, Λ. Σαμαράς, Θ. Τότσικας, Γ. Τσακίρης, Κ. Τσόκλης, Γ. Χατζημιχάλης, Χρύσα, Γ. Ψυχοπαίδης κ.α.

Οι καλλιτέχνες αυτοί σήμερα αποτελούν ένα καλλιτεχνικό και πνευματικό δυναμικό με συλλογική προοπτική για τη σύγχρονη τέχνη, όχι μόνο σε στενά εθνικά πλαίσια. Η έκθεση προτείνει τη γνωριμία με αυτό το τμήμα της νεότερης τέχνης στην Ελλάδα και προσθέτει στον προβληματισμό έναν επιπλέον όρο, αυτόν της καλλιτεχνικής πρωτοπορίας, που προσεγγίζεται κοινωνιολογικά.

Την έκθεση συνοδεύει έγχρωμος κατάλογος, που αριθμεί περισσότερες από 450 σελίδες, καθώς περιλαμβάνει όλη τη συλλογή Μπέλτσιου και περιλαμβάνει πλούσιο θεωρητικό και οπτικό υλικό.