Και άλλη "αποκαθήλωση" στο Outlook!

12.12.2003
Μετά την απόσυρση του έργου του Thierry de Cordier, το οποίο προκάλεσε έντονες αντιδράσεις για το άσεμνο περιεχόμενό του, από την έκθεση OUTLOOK, άλλο ένα περιστατικό έρχεται να σημαδέψει την ίδια έκθεση....
Μετά την απόσυρση του έργου του βέλγου καλλιτέχνη, Thierry de Cordier, το οποίο προκάλεσε έντονες αντιδράσεις για το άσεμνο περιεχόμενό του, από την έκθεση OUTLOOK, άλλο ένα περιστατικό έρχεται να σημαδέψει την ίδια έκθεση. Το πρωί της Πέμπτης, μια γυναίκα, αγνώστων μέχρι στιγμής στοιχείων, αποκαθήλωσε φωτογραφικό έργο του Ελληνα Θανάση Τότσικα στο οποίο ο καλλιτέχνης συνουσιαζόταν με ένα καρπούζι.
Τη θλίψη του για αυτήν την πράξη βανδαλισμού εξέφρασε ο υπουργός Πολιτισμού, Ευάγγελος Βενιζέλος, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «τέτοιες ενέργειες είναι καταδικαστέες και δείχνουν πόσες παρεξηγήσεις μπορούν να δημιουργηθούν όταν οι αντιδράσεις μας δεν είναι ψύχραιμες και δεν σταθμίζουν σωστά όλα τα δεδομένα».

Να σημειωθεί ότι το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού Προβολής Ελληνικού Πολιτισμού και ο διευθυντής της έκθεσης είχε ήδη αποφασίσει την απόσυρση του έργου του Thierry de Cordier, ενώ ο κ. Βενιζέλος είχε δηλώσει: "Με έκπληξη πληροφορήθηκα και εγώ μόλις χθες το βράδυ, αργά, ότι στην έκθεση Outlook, 45 μέρες μετά τα εγκαίνιά της από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και ενώ την έχουν επισκεφθεί δεκάδες δημοσιογράφων και χιλιάδες επισκεπτών, εντοπίστηκε η ύπαρξη ενός πίνακα Βέλγου καλλιτέχνη που προκάλεσε πολύ μεγάλες αντιδράσεις, γιατί το περιεχόμενο του είναι προσβλητικό για το σταυρό, το σύμβολο της χριστιανικής θρησκείας. Αυτό με λύπησε ιδιαιτέρως και εξίσου με λύπησε το γεγονός ότι προκλήθηκε μία συζήτηση, η οποία αποπροσανατολίζει την προσοχή της ευρείας κοινής γνώμης από το σκοπό της έκθεσης, που είναι να φέρει σε επαφή τη σύγχρονη τέχνη με το πλατύ κοινό" δήλωσε ο υπουργός, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων για το θέμα που προκλήθηκε.
Επισήμανε δε ότι μετά την απόφαση για την απόσυρση του έργου, θα πρέπει να ασχοληθούμε με την ουσία της έκθεσης, που είναι η επαφή του κοινού με τα σύγχρονα ρεύματα.