Έπιπλα γκροτέσκ φτιαγμένα από ανθρώπινη σάρκα και τρίχες

29.12.2013
Πολύ συχνά οι καλλιτέχνες καλούνται να σπάσουν τα όρια ανάμεσα στην αντίληψη του "όμορφου" και του "γκροτέσκ". Η ιστορία της τέχνης είναι γεμάτη παραδείγματα εικαστικών των οποίων τα έργα "παίζουν" ανάμεσα στο υπέροχα πρωτότυπο και το απόλυτα φρικαλέο. Και οι θεατές; Μένουν να αναρωτιούνται! Η σειρά των εικονιζόμενων έργων έχει τίτλο "Handheld" (Κρατημένα στο χέρι) και προέρχεται από τη Βρετανή εικαστικό, Τζέσικα Χάρισον (Jessica Harrison). Γιατί παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον; Μα γιατί αυτά τα αγάλματα μοιάζουν να έχουν κατασκευαστεί από πραγματική ανθρώπινη σάρκα. Όταν τα βλέπουμε μάλιστα να φωτογραφίζονται μέσα σε χέρια το κοντράστ σάρκας είναι αποκαλυπτικό. Πρόκειται για έναν πειραματισμό για τη φύση του δέρματος. Μια σπουδή για την ιδέα της σάρκας ως όριο ανάμεσα στο έξω και στο μέσα του σώματος. Σάρκα και χώρος... Τελικά τα αγάλματα φυσικά δεν είναι φτιαγμένα από "σκαλπ" ... αλλά από ειδικό υλικό που "δένει" σε χρώμα και υφή με το καλούπι των χεριών της Χάρισον. Χ.Τ.

Πολύ συχνά οι καλλιτέχνες καλούνται να σπάσουν τα όρια ανάμεσα στην αντίληψη του "όμορφου" και του "γκροτέσκ". Η ιστορία της τέχνης είναι γεμάτη παραδείγματα εικαστικών των οποίων τα έργα "παίζουν" ανάμεσα στο υπέροχα πρωτότυπο και το απόλυτα φρικαλέο. Και οι θεατές; Μένουν να αναρωτιούνται! Η σειρά των εικονιζόμενων έργων έχει τίτλο "Handheld" (Κρατημένα στο χέρι) και προέρχεται από τη Βρετανή εικαστικό, Τζέσικα Χάρισον (Jessica Harrison).

Γιατί παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον; Μα γιατί αυτά τα αγάλματα μοιάζουν να έχουν κατασκευαστεί από πραγματική ανθρώπινη σάρκα. Όταν τα βλέπουμε μάλιστα να φωτογραφίζονται μέσα σε χέρια το κοντράστ σάρκας είναι αποκαλυπτικό. Πρόκειται για έναν πειραματισμό για τη φύση του δέρματος. Μια σπουδή για την ιδέα της σάρκας ως όριο ανάμεσα στο έξω και στο μέσα του σώματος. Σάρκα και χώρος... Τελικά τα αγάλματα φυσικά δεν είναι φτιαγμένα από "σκαλπ" ... αλλά από ειδικό υλικό που "δένει" σε χρώμα και υφή με το καλούπι των χεριών της Χάρισον.

Χ.Τ.