«Οι Ζωές των Άλλων» για πρώτη φορά στην Ελλάδα

03.08.2012
«Οι Ζωές των Άλλων» το θεατρικό έργο του Αλμπερτ Όστερμάγιερ που βασίζεται στην πολυβραβευμένη αριστουργηματική γερμανική ταινία του Φλόριαν Χένκελ Φον Ντόνερσμαρκ θα παιχτεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τις 8 Δεκεμβρίου 2012.

Το θεατρικό έργο του Αλμπερτ Όστερμάιερ που βασίζεται στην πολυβραβευμένη αριστουργηματική γερμανική ταινία του Φλόριαν Χένκελ Φον Ντόνερσμαρκ Οι Ζωές των Άλλων θα παιχτεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

Η σκηνοθεσία είναι της Αλίκης Δανέζη-Knutsen, που είχε σκηνοθετήσει με μεγάλη επιτυχία για λογαριασμό της Λυκόφως και το Festen (Οικογενειακή Γιορτή) το 2006. Από 8 Δεκεμβρίου το ανατολικό Βερολίνο του 1984 θα ζωντανέψει μπροστά στα μάτια μας στο Θησείον, ένα θέατρο για τις τέχνες μέσα από την ιστορία του διάσημου θεατρικού συγγραφέα Γκεόργκ Ντράιμαν και της ηθοποιού συντρόφου του Κρίστα-Mαρία Ζίλαντ που παρακολουθούνται από τον αξιωματούχο της Στάζι, Γκερντ Βίσλερ μετά από έμμεση προτροπή του ερωτοχτυπημένου υπουργού Μπρούνο Χέμπφ. Όταν ο αξιωματούχος της Στάζι ως απρόσκλητος «επισκέπτης» και μάρτυρας της ζωής των άλλων αρχίζει να τρέφει αισθήματα συμπάθειας για το ανύποπτο ζευγάρι, τίποτα δεν μπορεί να μείνει πια το ίδιο.

Διασκευή & προσαρμογή κειμένων: Αλίκη Δανέζη-Knutsen, Μανώλης Δούνιας
Μετάφραση θεατρικού έργου: Έρι Κύργια
Σκηνοθεσία: Αλίκη Δανέζη-Knutsen
Σκηνικά: Κική Πίττα
Κοστούμια: Άγγελος Μέντης
Φωτισμοί: Αλέκος Γιάνναρος
Σχεδιασμός Ηχου - Επιμέλεια Μουσικής: Κενάν Ακάουι
Βοηθός Σκηνοθέτη: Μανώλης Δούνιας

Παίζουν οι ηθοποιοί: Άννα Μάσχα (Κρίστα-Mαρία Ζίλαντ), Μανώλης Μαυροματάκης (Γκερντ Βίσλερ), Φάνης Μουρατίδης (Γκεόργκ Ντράιμαν), Κώστας Μπερικόπουλος (Μπρούνο Χέμπφ), Γιώργος Συμεωνίδης (Γκρούπιτζ / Πάουλ Χάουζερ / Βοηθός του Βίσλερ / Άλμπερτ Γιέρσκα / Διευθυντής του Spiegel / Κρατούμενος / Ταμίας στο βιβλιοπωλείο)
Παραγωγή: Γιώργος Λυκιαρδόπουλος-Λυκόφως

Πληροφορίες:
Θησείον – Ένα θέατρο για τις τέχνες
Τουρναβίτου 7, Θησείο

ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΤΑΜΕΙΟΥ: 210 3255444

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Από 8 Δεκεμβρίου 2012

ΗΜΕΡΕΣ & ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ
Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Κυριακή 19.00

Ticket Services:
Πανεπιστημίου 39 (εντός Στοάς Πεσμαζόγλου)
Τηλεφωνική αγορά: 210 7234567
Online: www.ticketservices.gr

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Τετάρτη - Παρασκευή: 18 ευρώ, Σάββατο-Κυριακή 18 ευρώ
Κάτοχοι κάρτας ανεργίας: 16 ευρώ
Φοιτητικό, νεανικό έως 23 ετών: 14 ευρώ

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
105 λετπά (χωρίς διάλειμμα)

---------------------------------------------------

Λίγα λόγια για την ιδέα της ταινίας
Φλοριάν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ
“Appassionata”: Η ιδέα για την ταινία

Ο καθηγητής μας στη Σχολή Κινηματογράφου του Μονάχου, είχε τη θεωρία, ότι η φαντασία είναι ένας μυς που πρέπει να τον γυμνάζουμε, όπως ο Άρνολντ Σβατζενέγκερ γυμνάζει τους θωρακικούς του. […] Μέσα στις οκτώ κιόλας πρώτες εβδομάδες του πρώτου εξαμήνου, κάθε σπουδαστής έπρεπε να γράψει 14 (!) προσχέδια σεναρίου. […] Θυμάμαι ότι είχα ξαπλώσει απελπισμένος στο πάτωμα, δίπλα μου βρισκόταν το κασετόφωνό μου, κι άκουγα την ηχογράφηση της Σονάτας του Σεληνόφωτος από τον Εμίλ Γκίλελς. Για μια στιγμή έπαψα να σκέφτομαι ότι θα έπρεπε να δουλεύω μία από τις 14 ιστορίες μου, και άκουγα μόνο τη μουσική. Ξαφνικά, μου ήρθε στο μυαλό κάτι που είχα διαβάσει σε κάποιο βιβλίο του Γκόρκι, ότι ο Λένιν είχε πει για την Appassionata, πως δεν μπορούσε να την ακούει συχνά, διότι αλλιώς «θα ήθελε να λέει τρυφερές βλακείες και να χαϊδεύει τα κεφάλια των ανθρώπων» εκείνων που έπρεπε «να χτυπήσει, να χτυπήσει χωρίς έλεος», ώστε να καταφέρει να ολοκληρώσει την επανάσταση. Με την Appassionata δεν μου συνέβαινε το ίδιο, αλλά με τη Σονάτα του Σεληνόφωτος μπορούσα να καταλάβω πολύ καλά τι εννοούσε ο Λένιν: κάποια μουσικά κομμάτια σε αναγκάζουν να βάλεις τον άνθρωπο πάνω από την ιδεολογία, το συναίσθημα πάνω από τις αρχές, την αγάπη πάνω από την αυστηρότητα. Αναρωτήθηκα τι θα είχε συμβεί, αν κάποιος εξανάγκαζε τον Λένιν να ακούει την Appassionata. […] Όσο τα σκεφτόμουν αυτά, μου ήρθε μια εικόνα στο μυαλό: το μεσαίο κοντινό πλάνο ενός άντρα μέσα σ’ ένα άθλιο δωμάτιο· φοράει ακουστικά στα αυτιά, και μέσα απ’ αυτά ακούγεται μια εκπληκτική μουσική. Και με την εικόνα αυτή, μου ήρθε η εξής σκέψη: ο άντρας αυτός δεν ακούει τη μουσική με τη βούλησή του, αλλά επειδή πρέπει να κρυφακούσει κάποιον, έναν εχθρό των ιδεών του, φίλο αυτής της μουσικής ωστόσο. Ποιος είναι αυτό ο άντρας που κάθεται εκεί πέρα; Ποιον κρυφακούει; Οι ερωτήσεις προέκυπταν καταιγιστικά, το ίδιο και οι απαντήσεις, και μέσα σε λίγα λεπτά φτιάχτηκε η σκαλέτα για τις Ζωές των άλλων.
Florian Henckel von Donnersmarck, Das Leben der anderen: Materialien und Arbeitsanregungen, erarbeitet von Jörn Brüggemann, Schroedel. Μτφρ. αποσπάσματος: Έρι Κύργια