"Πλήγη, Οπερα σε Επτά" από τις Οπερες των Ζητιάνων!

08.07.2008
Αμέσως μετά τη μεγάλη επιτυχία της πρόσφατης, sold-out παράστασης του Τροβατόρε του Βέρντι στο bios, η εταιρεία μουσικού θεάτρου «Οι όπερες των ζητιάνων» κάνει την παρθενική της εμφάνιση στο Φεστιβάλ Αθηνών με την πρώτη παγκόσμια παρουσίαση της όπερας του Χαράλαμπου Γωγιού Πληγή, όπερα σε επτά γεύματα
Τι: Οι Οπερες των Ζητιάνων, Χαράλαμπου Γώγιου
Πλήγη, Οπερα σε Επτά
Πότε: 21 & 22 Ιουλίου 2008
Που:
Φεστιβάλ Αθηνών, Πειραιώς 260 (χώρος Η)

Αμέσως μετά τη μεγάλη επιτυχία της πρόσφατης, sold-out παράστασης του Τροβατόρε του Βέρντι στο bios, η εταιρεία μουσικού θεάτρου «Οι όπερες των ζητιάνων» κάνει την παρθενική της εμφάνιση στο Φεστιβάλ Αθηνών με την πρώτη παγκόσμια παρουσίαση της όπερας του Χαράλαμπου Γωγιού Πληγή, όπερα σε επτά γεύματα.

Το έργο Πληγή, όπερα σε επτά γεύματα ολοκληρώθηκε το 2004 και αποτελεί προσαρμογή του διάσημου μυθιστορήματος της Ιρλανδής συγγραφέως Τζόζεφιν Χαρτ. Το μυθιστόρημα, που είναι επίσης γνωστό από την τολμηρή κινηματογραφική μεταφορά του Λουί Μαλ [Louis Malle] με τους Τζέρεμι Άιρονς [Jeremy Irons] και Ζυλιέτ Μπινός [Juliette Binoche]), αφηγείται την τραγική ιστορία ενός συντηρητικού υπουργού της βρετανικής κυβέρνησης, που ερωτεύεται την αρραβωνιαστικιά του γιου του.

Η επιθετική προσαρμογή του 31χρονου συνθέτη (και ιδρυτικού μέλους της εταιρείας «Οι όπερες των ζητιάνων») Χαράλαμπου Γωγιού, την οποία η συγγραφέας Τζόζεφιν Χαρτ έχει χαρακτηρίσει «συναρπαστική», επιχειρεί να αξιοποιήσει τόσο το τραγικό υπόβαθρο όσο και τις σαρκαστικότερες όψεις της πρωτότυπης ιστορίας.

Η μουσική του έργου τιμήθηκε το 2002 με πρώτο βραβείο στα Εργαστήρια Νέων Συνθετών της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών, ενώ ο συνθέτης Γιώργος Τσοντάκης μιλά για «πραγματικά εκλεπτυσμένη τεχνογνωσία» και για «αληθινό ταλέντο στη μουσικοδραματική γραφή».

Η παράσταση συνενώνει μια εκλεκτή ομάδα έμπειρων και νεώτερων Ελλήνων μονωδών με προεξάρχοντα τον Τάσο Αποστόλου στον απαιτητικό κεντρικό ρόλο του Υπουργού. Εγγύηση στη νέα παραγωγή αποτελεί η παρουσία του προικισμένου αρχιμουσικού Βασίλη Χριστόπουλου (μουσικού διευθυντή της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Νοτιοδυτικής Γερμανίας στην Κωνσταντία), καθώς και εκείνη της σκηνοθέτιδας Μαριάννας Κάλμπαρη («φρέσκιας» ακόμη από την αντισυμβατική σκηνοθεσία του Ιούλιου Καίσαρα του Χαίντελ τον περασμένο Μάρτιο στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης). Τα σκηνικά και τα κοστούμια είναι του Κωνσταντίνου Ζαμάνη.

Συμμετέχει το dissonArt ensemble, σύνολο που ιδρύθηκε το 2005 στη Θεσσαλονίκη με σκοπό τη διάδοση της μουσικής πρωτοπορίας τόσο στην Ελλάδα όσο και πέρα από τα σύνορά της, και που εμφανίζεται στο Φεστιβάλ Αθηνών για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.

Ταυτότητα Παράστασης:
Προσαρμογή - διάλογοι: Χαράλαμπος Γωγιός - Γιάννης Φίλιας
Στίχοι: Γιώργος Παπάζογλου
Μουσική διεύθυνση: Βασίλης Χριστόπουλος
Σκηνοθεσία: Μαριάννα Κάλμπαρη
Σκηνικό - κοστούμια: Κωνσταντίνος Ζαμάνης
Φωτισμοί: Γιώργος Τέλλος
Χορογραφία: Βάλια Παπαχρήστου
Ηλεκτρονικοί ήχοι: Γιώργης Σακελλαρίου

Διανομή: Τάσος Αποστόλου, Δάφνη Πανουργιά, Κωστής Ραφαηλίδης, Σοφία Καπετανάκου, Ελένη Βουδουράκη, Θάνος Πετράκης, Βαγγέλης Μανιάτης, Μιράντα Γεωργάκη, Γιάννης Χριστόπουλος, Διαλεκτή Καμπάκου, Ειρήνη Κυριακίδου, Κωνσταντίνος Πρίντεζης και ο Κυρικάκος Κοσμίδης

Συμμετέχει το dissonArt ensemble