Τα θεμέλια της επιτυχίας!

14.03.2003
Ο Τζων Κέυ, πρώην καθηγητής Επιχειρησιακής Στρατηγικής στο London Business School και πρώην διευθυντής της Σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων Said το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, θα ήταν μάλλον σκεπτικός ως προς την επιχειρηθείσα συγχώνευση της Εθνικής Τράπεζας μετην Alpha Bank και πιθανότατα θα είχε προβλέψει την τελική ματαίωσή της! Στο βιβλίο αυτό βλέπουμε όλα τα γνωρίσματα που κατέστησαν τη δεκαπενθήμερη στήλη του Κέυ στους Financial Times τόσο δημοφιλή: αναλυτική δύναμη, αυχνή αναφορά σε παραδείγματα πραγματικών εταιρειών, υψηλή εκλαϊκευτική ικανότητα και συνεχές ενδιαφέρον για τον αναγνώστη χάρη στη φιλική και εύληπτη γλώσσα.
"Τα θεμέλια της επιτυχίας" είναι ένας οδηγός στρατηγικής συμπεριφοράς για τη σύγχρονη επιχείρηση που υπογράφει ο διπρεπής οικονομολόγος Τζων Κέυ.
Ο Τζων Κέυ, πρώην καθηγητής Επιχειρησιακής Στρατηγικής στο London Business School και πρώην διευθυντής της Σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων Said το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, θα ήταν μάλλον σκεπτικός ως προς την επιχειρηθείσα συγχώνευση της Εθνικής Τράπεζας μετην Alpha Bank και πιθανότατα θα είχε προβλέψει την τελική ματαίωσή της.
Όπως διεξοδικά αναλύει στο βιβλίο, οι συγχωνεύσεις και οι εξαγορές συχνά αποτυγχάνουν, γιατί οι εμπνευστές τους ελαύνονται περισσότερο από τη φαντασίωση της μεγέθυνσης (όσο μεγαλύτερη τόσο καλύτερα) παρά από το κριτήριο της πρόσθεσης αξίας στις επιχειρήσεις τους.

Όσο απλό είναι το μυστικό της εταιρικής επιτυχίας, λέει ο Κέυ, άλλο τόσο δύσκολη είναι η εφαρμογή του στην πράξη: το διαρκές ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μιας επιχείρησης προέρχεται από τη δημιουργία μερικών διακριτών ικανοτήτων στον τρόπο με τον οποίο αυτή λειτουργεί σε συγκεκριμένες αγορές. Οι διακριτές ικανότητες σχηματίζονται μέσω της ανάπτυξης μιας διακριτής αρχτεκτονικής: χτίζονται πάνω σε ένα πλέγμα σταθερών και συνεχών σχέσεων που συνάπτει και καλλιεργεί η επιχείρηση με αυτούς με τους οποίους συναλλάσσεται στο περιβάλλον της.

Επιτυχημένες εταιρείες, όπως η BMW, η Glaxo, η Honda, η ΙΒΜ, κατάφεραν να δημιουργήσουν, στην ιστορική τους διδρομή, μια διακριτή ταυτότητα η οποία τους προσδίδει συνοχή, βοηθά στην ανάπτυξη του νοητικού κεφαλαίου, ενθαρρύνει την πυκνή ανταλλαγή πληροφοριών και εμπειριών στο εσωτερικό τους και υποβοηθά τη διαρκή προσαρμοστικότητα.

Στο βιβλίο αυτό βλέπουμε όλα τα γνωρίσματα που κατέστησαν τη δεκαπενθήμερη στήλη του Κέυ στους Financial Times τόσο δημοφιλή: αναλυτική δύναμη, αυχνή αναφορά σε παραδείγματα πραγματικών εταιρειών, υψηλή εκλαϊκευτική ικανότητα και συνεχές ενδιαφέρον για τον αναγνώστη χάρη στη φιλική και εύληπτη γλώσσα.

Εκδόσεις Καστανιώτη
Συγγραφέας: Τζων Κέυ
Τίτλος: Τα θεμέλια της επιτυχίας
Μετάφραση από την αγγλική: Στέφανος Χουμης
Επιστημονική επιμέλεια: Μαρία Γιαμαλίδου
Πρόλογος: Σπύρος Λιούκας
Σελίδες: 592
ISBN: 960-03-3454-4