"Ταξίδι στο Μύθο: Από το Γκογκέν στο Ματίς" στο Μόντρεαλ

04.02.2003
"Ταξίδι στον Μύθο: Από τον Γκογκέν στον Ματίς, η Γαλλική Πρωτοπορία από το Μουσείο Ερμιτάζ" είναι ο τίτλος έκθεσης που άνοιξε για το κοινό στις 31 Ιανουαρίου στο Μουσείο Καλών Τεχνών του Μόντρεαλ. Όλα τα έργα της έκθεσης, που θα διαρκέσει έως τις 27 Απριλίου, προέρχονται από το Μουσείο Ερμιτάζ της Πετρούπολης
"Ταξίδι στον Μύθο: Από τον Γκογκέν στον Ματίς, η Γαλλική Πρωτοπορία από το Μουσείο Ερμιτάζ" είναι ο τίτλος έκθεσης που άνοιξε για το κοινό στις 31 Ιανουαρίου στο Μουσείο Καλών Τεχνών του Μόντρεαλ. Όλα τα έργα της έκθεσης, που θα διαρκέσει έως τις 27 Απριλίου, προέρχονται από το Μουσείο Ερμιτάζ της Πετρούπολης.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της Artdaily, η καναδική πόλη υποδέχτηκε 75 μετα-ιμπρεσιονιστικά και μοντέρνα έργα από τις συλλογές του Ερμιτάζ, τα οποία μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του '50 έμεναν στις αποθήκες του μουσείου της Αγίας Πετρούπολης εξαιτίας της έλλειψης χώρου και η πρόσβαση σε αυτά ήταν δυνατή μόνο με ειδική άδεια.
Τα τελευταία χρόνια πολλά από τα έργα αυτά, δημιουργών όπως ο Πικάσο, ο Γκογκέν, ο Σεζάν και ο Ματίς, έγιναν πιο προσιτά στο κοινό και με την ειδική συμφωνία του Ερμιτάζ με το μουσείο του Μόντρεαλ, τα έργα αυτά έφτασαν και στον Καναδά.

Σκοπός της έκθεσης είναι να παρουσιάσει πώς από την αναβίωση του κλασικισμού κατά την Αναγέννηση και την επίδραση του πριμιτιβισμού στη συνέχεια, η δυτική τέχνη έφθασε στον συμβολισμό, στον ιμπρεσιονισμό, στο κίνημα των Φωβ και τελικά στη γέννηση του μοντερνισμού.
Με άλλα λόγια, μέσα από έργα του Μπονάρ, του Σεζάν, του Γκογκέν, του Ροντέν, του Πικάσο και του Ματίς, η έκθεση κάνει μια αναδρομή στο πώς φτάσαμε στα κινήματα τέχνης των αρχών του 20ού αιώνα, όταν η γαλλική πρωτοπορία όσο και η ρωσική, άγγιζαν το απόγειό τους.

Τα έργα αυτά, στα οποία εικονογραφείται η ιστορία της δυτικής τέχνης των τελευταίων αιώνων, έφτασαν στη Ρωσία χάρη σε πλούσιους Ρώσους εμπόρους, οι οποίοι στα τέλη του 19ου αιώνα ή στις αρχές του 20ού ταξίδευαν σε όλη την Ευρώπη για τις συναλλαγές τους. Πολλά από τα σπουδαία αυτά έργα τέχνης ήταν παραγγελίες πλουσίων φιλότεχνων στους εμπόρους-ταξιδευτές και έτσι η Ρωσία απέκτησε αυτήν την πληρέστατη συλλογή.