Γιατί θεωρούμε τα υλικά αγαθά λιγότερο ικανοποιητικά από τα "αγαθά" των εμπειριών μας; Αν έπρεπε να διαλέξετε μεταξύ της αγοράς ενός πουλόβερ ή δύο εισιτηρίων της αγαπημένης σας συναυλίας, τι θα διαλέγατε; Τα εισιτήρια! προτείνει μια νέα έρευνα σχετικά με τις αγοραστικές μας συνήθειες που μας κάνουν ευτυχισμένους.
Οι φιλόσοφοι από την εποχή του Αριστοτέλη πίστευαν ότι οι εμπειρίες μας γεμίζουν ψυχικά περισσότερο από τα υλικά αγαθά. Για να εξετάσουν αυτή την άποψη, δύο καθηγητές ψυχολογίας Leaf Van Boven του πανεπιστημίου Colorado at Boulder, και ο Thomas Gilovich του Cornell University σύγκριναν την απεριόριστη κατανάλωση σε αγορά υλικών αγαθών (π.χ. κοσμήματα ή ρουχισμό) και την κατανάλωση χρημάτων για απόκτηση εμπειριών (π.χ. διακοπές, ταξίδια ή εισιτήρια για συναυλίες, θέατρο κλπ) 1297 ενηλίκων. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων (57% έναντι 34%) απάντησε ότι οι αγορές προς χάρη της εμπειρίας τους έκαναν πιο ευτυχισμένους απ' ότι η κατανάλωση χρημάτων για υλικά αγαθά.
Οι ερευνητές ρώτησαν τους συμμετέχοντες να σκεφτούν εκείνες τις αγορές που πιστεύουν ότι θα ενίσχυαν την προσωπική τους ευτυχία. Στα αποτελέσματά τους βρήκαν αρκετές δημογραφικές διαφορές στις προτιμήσεις των ατόμων. Για παράδειγμα, ένα μεγαλύτερο ποσοστό γυναικών φάνηκε να είναι πιο ευτυχισμένο με την απόκτηση εμπειριών απ' ότι ένα αντίστοιχο ποσοστό ανδρών. Άτομα με υψηλότερο εισόδημα και μορφωτικό επίπεδο τείνουν να επιλέγουν τα αγαθά που σχετίζονται με την απόκτηση μιας εμπειρίας - ίσως γιατί όσο πιο χαμηλό είναι το εισόδημα ενός ατόμου, τόσο η ανάγκη της αγοράς υλικών αγαθών θα βελτιώσει την ποιότητα της ζωής του. Παρόλα αυτά, δεν υπήρξε ούτε ένα στατιστικό μέρος στην έρευνα που να δηλώνει ότι είναι πιο ευτυχισμένο από την αγορά των υλικών αγαθών.
Μια πιθανή εξήγηση των αποτελεσμάτων σύμφωνα με τους ερευνητές είναι ότι αντίθετα από την ιδιοκτησία, οι εμπειρίες μας γίνονται όλο και καλύτερες με το πέρασμα του χρόνου. Τις βελτιώνουμε και τις αναδομούμε καθώς τις επαναλαμβάνουμε προφορικά, και συνεχίζουν να αποτελούν ένα μέρος της προσωπικής μας ταυτότητας.