Τα παιδιά που διαβάζουν με τη μαμά τους ή έστω λαμβάνουν κάποια βοήθεια από αυτή στην ηλικία μεταξύ τριών έως επτά ετών τείνουν να έχουν ανεπτυγμένες γνωστικές ικανότητες σε σχέση με τους συνομιλήκους τους που δεν έχουν τη βοήθεια της μητέρας.
Αλλά δεν είναι μόνο το διάβασμα...
Όπως έδειξε η έρευνα οι μαμάδες που παιρνούν χρόνο με τα παιδιά κάνοντας διάφορες διασκεδαστικές δραστηριότητες όπως για παράδειγμα η ζωγραφική, οι πλαστελίνες ή ακόμη κι ένας περίπατος τα οπλίζουν με κοινωνικές δεξιότητες.
Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του University College του Λονδίνου και το Πανεπιστημίου του Essex εξέτασαν στοιχεία από 8.000 παιδιά και τις μητέρες τους, που συγκεντρώνονταν για περισσότερα από 16 χρόνια για να καταλάβουν ποιες συνθήκες επηρεάζουν την πρώιμη ανάπτυξη του παιδιού.
Ο Marco Francesconi, καθηγητής οικονομικών στο Πανεπιστήμιο του Essex, είπε:
«Υπάρχουν δύο σημαντικά ευρήματα. Το πρώτο είναι ότι οι μητέρες που περνούν το χρόνο τους κάνοντας αυτό που λέμε «εκπαιδευτικές δραστηριότητες» με τα παιδιά τους ηλικίας μεταξύ τριών και επτά - όπως η ανάγνωση και η βοήθεια στις εργασίες - τείνουν να έχουν τα παιδιά με τις καλύτερες γνωστικές ικανότητες. Το δεύτερο εύρημα είναι ότι οι μητέρες που περνούν χρόνο σε " δραστηριότητες αναψυχής », όπως το περπάτημα, ζωγραφική και το τραγούδι, τείνουν να έχουν παιδιά με καλύτερες κοινωνικές δεξιότητες.
Σύμφωνα με την έρευνα μάλιστα οι γονείς οφέιλουν να περνούν τουλάχιστον μισή ώρα με τα μικρά παιδιά τους κάθε μέρα για να τα βοηθήσουν να ενισχύσουν τις γνωστικές και κοινωνικές τους δεξιότητες.
Πηγή: Daily Mail
Επιμέλεια: Δήμητρα Γκούντρα