Δύσκολοι συνάδελφοι: Πώς να τους χειριστείς

15.09.2015
Ο χώρος εργασίας είναι το δεύτερο σπίτι μας, εκεί όπου περνάμε το 1/3 της ημέρας μας (ίσως και περισσότερο). Επειδή όμως τους συναδέλφους δεν τους διαλέγουμε, υπάρχουν κι αυτές οι περιπτώσεις που καλούμαστε να ανταπεξέλθουμε υπό αντίξοες συνθήκες, ερχόμενοι αντιμέτωποι με εξαιρετικά δύσκολους χαρακτήρες.

Από τη Δήμητρα Γκούντρα

Υπάρχουν χρυσοί κανόνες και μαγικές συμπεριφορές που θα μας βοηθήσουν να χειριστούμε αρνητικούς, επιθετικούς και δύσκολους συνεργάτες; Μαγικά φίλτρα δεν υπάρχουν, ωστόσο, κάποιες συμβουλές θα σου φανύν χρήσιμες. Ιδού...

1. Ψυχραιμία πάνω απ΄όλα

Απέναντι στις επιθέσεις, τον παραλογισμό ή τις απαιτήσεις συναδέλφων ο θυμός είναι ο χειρότερος σύμβουλος. Αντίθετα η ψυχραιμία θα σε βοηθήσει να δράσεις διπλωματικά και να μη δώσεις συνέχεια. Σε γενικές γραμμές η ενόχληση ή οι έντονες αντιδράσεις τροφοδοτούν τις συμπεριφορές αυτές και τον αρνητισμό οδηγώντας μια κατάσταση στα άκρα. Ψυχραιμία λοιπόν και διπλωματία είναι η πιο σωστή επιλογή.

2. Κατάστρωσε σχέδιο & μην μπλέκεις σε άσκοπες μάχες

Κατ΄αρχήν θυμήσου: δεν χριεάζεται να δίνεις όλες τις μάχες, μόνο τις αναγκαίες. Μην αρπάζεσαι με επουσιώση ζητήματα και μην σκορπάς την ενέργειά σου. Φέρσου όπως ο σωστός "στρατηγός" έχοντας κλειστά τα χαρτιά σου για μια κίνηση ματ την κατάλληλη στιγμή.

3. Μη φυτρώνεις όπου δε σε σπέρνουν

Όταν δε σε αφορά το ζήτημα καλύτερα να μένεις αμέτοχη. Εκτός από το ότι πιθανότα να κατηγορηθείς για μικροπρέπεια θα βρεις και τον μπελά σου κατά το "όταν ανακατεύεσαι με τα πίτουρα σε τρώνε οι κότες".

4. Άλλο φιλία άλλο συνεργασία

Στη συνεργασία δε χωράνε συναισθηματισμοί ή φόβοι πως θα πάψεις να είσαι αρεστή. Σε ζητήματα επαγγελματικά μάθε να διαχωρίζεις τις προσωπικές σου σχέσεις και να θέτεις όρια.

5. Αποφόρτιση με χιούμορ

Το χιούμορ πάντα βοηθάει να αποφορτίσει το κλίμα, αρκεί φυσικά η χρήση του να γίνεται με μέτρο. Προσπάθησε να εκτονώσεις την ένταση και να δείξεις πως δεν είσαι απειλή με μια αστεία ατάκα που θα αποπροσανατολίσει τη συζήτηση ώστε να μη δοθεί συνέχεια.

6. Πάρε τα μέτρα σου!

Αν η κατάσταση δε διορθώνεται και νιώθεις πως είσαι θύμα μπούλινγκ στο χώρο εργασίας, μην αφήνεις την κατάσταση να διαωνίζεται. Κάνε μια ειλικρινή συζήτηση, με σταθερή φωνή και ύφος σοβαρό κι όχι με θυμό ή ακόμη χειρότερα με ύφος απόγνωσης, που θα κάνει τα πράγματα ακόμη χειρότερα. Το παν είναι να θέσεις επαγγελματικά όρια.

Από την άλλη πρόσεξε τη στάση σου έτσι ώστε να μη δίνεις αφορμές. Προσπάθησε να είσαι διπλωμάτης, να μην έχεις έντονα ξεσπάσματα και να διατηρείς τις ισορροπίες.

Τέλος, ξεκίνα να διευθετείς τα πάντα μέσω e-mail. Να θυμάσαι ότι τα λόγια είναι του αέρα αλλά τα γραπτά μένουν! Οπότε κανείς δε θα μπορέσει να σου φορτώσει λάθη που δεν έκανες!