Πιρς Μπρόσναν: Απολαμβάνω το ρόλο του πατέρα

12.02.2010
Ιδιαίτερος και έντονος, ευγενής χωρίς να χαρίζεται, ο Πιρς Μπρόσναν έφτασε στην Αθήνα για την προώθηση της νέας του ταινίας «Ο Πέρσι Τζάκσον και οι Ολύμπιοι: Η κλοπή της αστραπής». Με τον αέρα δανδή και την πραότητα ενός καουμπόι τράβηξε το ενδιαφέρον όσων ήρθαν από κάθε σημείο της Γης για να τον συναντήσουν.

Από τον ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ-ΡΩΜΑΝΟ ΛΙΖΑΡΔΟ

Ιδιαίτερος και έντονος, ευγενής χωρίς να χαρίζεται, ο Πιρς Μπρόσναν έφτασε στην Αθήνα για την προώθηση της νέας του ταινίας «Ο Πέρσι Τζάκσον και οι Ολύμπιοι: Η κλοπή της αστραπής». Με τον αέρα δανδή και την πραότητα ενός καουμπόι τράβηξε το ενδιαφέρον όσων ήρθαν από κάθε σημείο της Γης για να τον συναντήσουν.

Στο ειδικά διαμορφωμένο για την περίσταση εστιατόριο «Διόνυσος», με φόντο την Ακρόπολη, επιλέχτηκε από τους εκπροσώπους της Fox Αμερικής και υλοποιήθηκε με την αμέριστη συμμετοχή της Fox Ελλάδας ένα Junket, δηλαδή οργανωμένες συνεντεύξεις με σκοπό την προώθηση μιας νέας ταινίας. Εκεί συνταντήσαμε το Χολιγουντιανό σταρ και συνομιλήσαμε μαζί του.

Λένε ότι οι Θεοί είναι εγωπαθείς. Ισχύει το ίδιο και για τους ηθοποιούς με θεϊκό χάρισμα;

«Αλήθεια; Αυτή είναι πραγματικά μια υπέροχη αρχή για συνέντευξη. Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για το κομπλιμέντο. Όσον αφορά την ερώτησή σου, εξαρτάται. Κάποιες μέρες είναι καλές και κάποιες όχι, αλλά μέχρι τώρα όλα καλά. Διασκέδασα πάρα πολύ στα γυρίσματα αυτής της ταινίας. Άλλωστε, είχε τύχει να συνεργαστώ και παλιότερα με ένα νεαρό καστ υπό τις οδηγίες του Κρις Κολόμπους, στο ?Κυρία Ντάπφαϊρ?. Είχα περάσει και τότε καλά. Αυτήν τη φορά το έκανα για τους γιους μου αλλά και για την προσωπική μου ικανοποίηση».

Ο χαρακτήρας σας στην ταινία είναι παραπληγικός στον αληθινό κόσμο, αλλά πανίσχυρος Κένταυρος στον κόσμο των θεών. Μήπως αυτό είναι αλληγορία για τις αρετές που κρύβονται πίσω από ένα ελάττωμα;

«Χμμμ... Η αλήθεια είναι ότι εγώ απλώς τον είδα σαν πατρική φιγούρα. Και στον κόσμο των ανθρώπων με το αναπηρικό καροτσάκι αλλά και στον άλλο κόσμο, ως Κένταυρο. Γνώριζα πολύ καλά τη μυθολογία του βιβλίου και όντας πατέρας ο ίδιος, μπόρεσα να ταυτιστώ με το χαρακτήρα που υποδύομαι σε αυτό το επίπεδο. Δεν το φιλοσόφησα περαιτέρω, όσον αφορά την υπόστασή του ως εκπαιδευτή πολεμιστών και ήρωα πολέμων».

Όσον αφορά το ρόλο του Μποντ, πώς αισθάνεστε όταν ο κόσμος σας κατηγοριοποιεί σε κάθε ρόλο σας ανάλογα με τις ομοιότητες ή τις διαφορές με τον 007;

«Είναι αναπόφευκτο. Θα προτιμούσα να γίνεται με περισσότερο έλεγχο, αλλά δεν ενοχλούμαι όταν συμβαίνει. Ο Μποντ με χαρακτήρισε και ελπίζω να άφησα κι εγώ τη σφραγίδα μου στον ήρωα που έχει τη δική του ιστορία».

Ο χαρακτήρας σας αυτοσαρκάζεται σε κάποια στιγμή δηλώνοντας ότι διαθέτει... πισινό αλόγου! Πώς νιώθετε ξεστομίζοντας τέτοιες ατάκες;

«Το διασκεδάζω. Η συγκεκριμένη υπήρχε στο αρχικό σενάριο, αλλά σε κάποια φάση κόπηκε και έπειτα από δική μου παρέμβαση επανήλθε, οπότε, όπως καταλαβαίνεις, μου άρεσε».

Πώς περάσατε στο προηγούμενο ταξίδι σας στην Ελλάδα;

«Υπέροχα. Βέβαια, τότε βρεθήκαμε στα ελληνικά νησιά για να ολοκληρώσουμε τα γυρίσματα του "Mamma Mia". Στη συνέχεια άρπαξα την ευκαιρία από τα μαλλιά, πήρα τη γυναίκα μου και ήρθαμε στην Αθήνα. Ήταν τα γενέθλιά της. Οργάνωσα μια πολύ ρομαντική βραδιά. Αν όμως αυτή η βραδιά ήταν σε οποιοδήποτε άλλο σημείο του κόσμου εκτός από την Αθήνα, θα ήταν σίγουρα λιγότερο ρομαντική... Γι’ αυτό, σας ευχαριστώ (σ.σ.: τους Έλληνες)».

Συμμετέχετε και στην τελευταία ταινία του Ρομάν Πολάνσκι και βιώσατε προς το τέλος των γυρισμάτων όλο το παρασκήνιο της σύλληψής του. Θέλετε να κάνετε κάποιο σχόλιο;

«Ο Ρομάν είναι φανταστικός σκηνοθέτης και χάρηκα πάρα πολύ που είχα την ευκαιρία να συνεργαστώ μαζί του, όπως και με τον Γιούαν Μακγκρέγκορ. Του εύχομαι να βρει γαλήνη σύντομα, να αποδοθεί δικαιοσύνη και να συνεχίσει τη ζωή του».

Δείχνετε να απολαμβάνετε περισσότερο το ρόλο του πατέρα από κάθε άλλο ρόλο, σωστά;

«Είναι αλήθεια. Συμμετείχα στο "Ο Πέρσι Τζάκσον και οι Ολύμπιοι: Η κλοπή της αστραπής", γιατί ήθελα τα παιδιά μου να με θυμούνται σε ένα ρόλο που ήταν πιο κοντά σε εκείνα (σ.σ.: είναι πατέρας 5 παιδιών, διαφορετικών ηλικιών). Βρήκα διασκεδαστικό να τσαλακώσω την εικόνα του σκληρού άντρα και με τα ίδια συστατικά να αναδομήσω ένα χαρακτήρα που έχει χιούμορ αλλά και θεϊκές ιδιότητες».

Είναι η δεύτερη φορά που επισκέπτεστε την Ελλάδα μετά τα γυρίσματα του «Mamma Mia». Αυτό σημαίνει ότι έχετε ασπαστεί τον ελληνικό τρόπο ζωής;

«Όταν με δεις και τρίτη φορά, θα σου πω "ναι". Για την ώρα αυτό που μπορώ να ομολογήσω είναι ότι έχω μόνο ευχάριστες αναμνήσεις από την Ελλάδα και τους ανθρώπους της και χαίρομαι που βρίσκομαι εδώ σήμερα».

Ο άγνωστος Τζέιμς Μποντ
Γεννημένος στην Ιρλανδία το 1953, ο Πιρς Μπρόσναν μετακόμισε στο Λονδίνο σε ηλικία 11 ετών. Στα 20 του γράφτηκε σε δραματική σχολή και συμμετείχε σε αρκετές θεατρικές παραστάσεις στο West End, όπως «Fulinema» του Φράνκο Τζεφιρέλι και «The Red Devil Battery Sign» του Τενεσί Ουίλιαμς στο «York Theater Royal». Μετακόμισε το 1982 στο Λος Άντζελες, όπου ανέλαβε το ρόλο του Ρέμινγκτον Στιλ στην ομώνυμη τηλεοπτική σειρά.

Ξεκίνησε την κινηματογραφική του καριέρα με συμμετοχές σε ταινίες όπως «Βρόμικο Σαββατοκύριακο», «The Lawnmower Man» και «Κυρία Ντάπφαϊρ», αλλά έγινε ένας από τους πιο δημοφιλείς πρωταγωνιστές παγκοσμίως το 1995, υποδυόμενος τον Τζέιμς Μποντ στην ταινία «Golden eye», με την οποία κατάφερε να αναβιώσει τη δημοτικότητα του θρυλικού ήρωα. Επέστρεψε ξανά ως Μποντ στις ταινίες με «Το αύριο ποτέ δεν πεθαίνει», «Ο κόσμος δεν είναι αρκετός» και «Πέθανε μια άλλη μέρα».

Το πλούσιο βιογραφικό του Πιρς Μπρόσναν περιλαμβάνει τις ταινίες «Ο καθρέφτης έχει δύο πρόσωπα», «Mars Attacks!», «Η κορυφή του Δάντη», «Ροβινσών Κρούσος», «Υπόθεση Τόμας Κράουν» (σ.σ.: τώρα ετοιμάζει και το δεύτερο μέρος), «Ο ράφτης του Παναμά», «Evelyn», «Εραστές μετ’ εμποδίων», «Το τελευταίο κόλπο», «The Matador», «Seraphim Falls», «Ένας άγνωστος ανάμεσά μας», «Mamma Mia» και «The Greatest». Προσεχώς θα τον δούμε στη νέα ταινία του Ρομάν Πολάνσκι, που πριν καλά καλά βγει στις αίθουσες έχει προκαλέσει αναταραχή, με τίτλο «The Ghost Writer», και στο αισθηματικό δράμα «Remember Me», δίπλα στον Ρόμπερτ Πάτινσον από το «Λυκόφως».