ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΣΙΣΣΥ ΜΕΝΕΓΑΤΟΥ
Στο πρόσωπο αυτής της κοπέλας ο Νίκος Κούρκουλος είχε δει μια αυριανή μεγάλη θεατρική πρωταγωνίστρια, από όταν πρωτοέπαιξε το χειμώνα του 2001 στο Εθνικό Θέατρο, στον «Πεερ Γκυντ» του Ίψεν, σε σκηνοθεσία Βασίλη Νικολαϊδη. Έτσι, όταν ο Πέτερ Στάιν με τον οποίο η Στεφανία είχε συνεργαστεί το καλοκαίρι του 2002 και το χειμώνα του 2003 στην «Πενθεσίλεια», ως κορυφαία Αμαζόνα στο Χορό την πρότεινε στον Νίκο Κούρκουλο, εκείνος του επεσήμανε ότι πράγματι αυτή την ηθοποιό σκεφτόταν γι αυτόν το ρόλο, γιατί έχει πολύ ταλέντο και τη στόφα μιας πραγματικής σταρ. Και δεν έπεσε έξω. Στο μεγαλύτερο θεατρικό όνειρό του που ήταν το ανέβασμα της «Ηλέκτρας» στην Επίδαυρο το οποίο έμελλε να είναι και το κύκνειο άσμα του ως διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου η Στεφανία, όχι απλώς επιβεβαίωσε τη διορατικότητά του, αλλά έκανε το κοινό να παραληρεί για τουλάχιστον ένα τέταρτο. Δυστυχώς, ο Νίκος Κούρκουλος έφυγε για το μεγάλο ταξίδι και δεν πρόλαβε να δει πόσο σωστές ήταν οι προβλέψεις του. Όμως, στην πρώτη σειρά ήταν συγκινημένη η σύντροφός του Μαριάννα Λάτση, που ήξερε με πόση αγάπη ο μεγάλος θεατράνθρωπος είχε οργανώσει και την τελευταία λεπτομέρεια αυτής της παράστασης. Δίπλα της, η 15χρονη κόρη τους Εριέτα, μυημένη από μικρή στο θέατρο, ήταν εντυπωσιασμένη, όπως άλλωστε και όλος ο κόσμος.
«Λατρεύω το θέατρο»
Λιγόλογη, προσηλωμένη σε αυτό που κάνει, με εκφραστικά μάτια, πλαστικότητα σε κάθε της κίνηση και με μια απίστευτη σεμνότητα, η Στεφανία Γουλιώτη παλεύει για αυτό που αγαπάει και δεν δίνει συνεντεύξεις.
«Δεν ξέρω να το κάνω αυτό. Αλλά θα προσπαθήσω να το μάθω, αν και προτιμώ να μιλάω με τη δουλειά μου», μου είπε χαρακτηριστικά. Άλλωστε, πραγματικά δεν δείχνει να την ενδιαφέρει η δημοσιότητα αυτή καθ αυτή, αφού, σε αντίθεση με άλλους συναδέλφους της που αποζητούν ένα ρόλο στην τηλεόραση για να γίνουν γρήγορα γνωστοί, εκείνη, όταν τη ρώτησα αν θέλει να παίξει στην τηλεόραση, μου απάντησε αυθόρμητα: «Όχι. Ακόμα δεν το έχω σκεφτεί καθόλου. Λατρεύω το θέατρο».
Κάποιοι τη χαρακτήρισαν ως νέα Λαμπέτη. Συνεπαρμένη με αυτό που έζησα, έχοντας ακόμα στα αυτιά μου τις επευφημίες των θεατών «Μπράβο κορίτσι μου!», «Καταπληκτική η Ηλέκτρα!» καθώς οι περισσότεροι μαθημένοι μόνο από τηλεοπτικούς «αστέρες» έψαχναν στο πρόγραμμα να βρουν το όνομά της, την έπεισα να μας μιλήσει για όλο αυτό το οποίο έζησε, που πλέον της ανοίγει το δρόμο για μια μεγάλη καριέρα.
Όταν ακούει και τα δικά μου καλά λόγια (σ.σ. πέρα για πέρα αληθινά), με ευχαριστεί και σεμνά μου λέει: «Ελπίζω να χαρίσω στο κοινό κι άλλες ωραίες στιγμές».
Όλα για την τέχνη
Πώς ένιωσες βλέποντας την κατάμεστη από κόσμο Επίδαυρο να υποκλίνεται μπροστά σου;
«Εκείνη τη στιγμή δεν μπόρεσα να συνειδητοποιήσω τι έγινε. Ήταν σα να έπαθα μπλακ άουτ. Όταν θέλεις να συμβεί πάρα πολύ κάτι τέτοιο και το ονειρεύεσαι, η φαντασία με την πραγματικότητα, μπερδεύονται. Δεν ξέρεις αν αυτό που ζεις είναι όνειρο ή πραγματικότητα. Είναι τόσο μεγάλη η χαρά, που νιώθεις ότι δεν χωράει στο ανθρώπινο σώμα».
Πώς αισθάνθηκες όταν βγήκες στη σκηνή, αλλά και μετά, που έπαιξες έναν τόσο δύσκολο ρόλο και όπως είχε επισημάνει η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, μόνο έμπειρες πενηντάρες τον έχουν ερμηνεύσει...
«Να σου πω την αλήθεια, στην πρεμιέρα προσπαθούσα να ξεπεράσω την αδυναμία μου. Δεν είχα κλείσει μάτι σχεδόν όλη την τελευταία εβδομάδα από το άγχος και την αγωνία και προσπαθούσα να επιστρατεύσω όλες μου τις δυνάμεις για να ανταποκριθώ όσο καλύτερα μπορούσα στο ρόλο μου».
Πίστευες ότι στα 27 σου χρόνια, η μοίρα θα σου επεφύλασσε μια τόσο μεγάλη έκπληξη και ευκαιρία για την καριέρα σου;
« Όχι. Δεν το είχα ούτε καν ονειρευτεί και αυτό είναι το πιο όμορφο. Να έρχονται τα πράγματα ξαφνικά και να σε παρασύρουν».
Μεγάλη έκπληξη ήταν και η σκηνή της κάθαρσης, ο εξαγνισμός, στην οποία πετάς τα ρούχα σου και εμφανίζεσαι γυμνή. Σε προβλημάτισε;
«Καθόλου. Είχα απόλυτη εμπιστοσύνη στον κ. Στάιν. Ήξερα πως για οτιδήποτε κάνει επί σκηνής, έχει σοβαρό λόγο. Ούτε για μια στιγμή δεν πίστεψα ότι αυτή η σκηνή μπορεί να σοκάρει και από ό,τι ένιωσα και μου είπαν μετά, στο καμαρίνι, οι θεατές κατάλαβαν ότι ήταν αναπόσπαστο και απαραίτητο μέρος της σκηνοθεσίας». Και πράγματι ήταν έτσι, καθώς στη συγκεκριμένη σκηνή, η ηρωίδα, την ώρα της κάθαρσης, όταν ο Ορέστης σκοτώνει τη μητέρα τους Κλυταιμνήστρα, διαρρηγνύει τα ιμάτιά της και γεμάτη πάθος βουτάει σε δύο μικρές στέρνες με νερό που έχουν στηθεί για τις ανάγκες της παράστασης, για να πλυθεί, απαλλαγμένη από το μίσος και τα δεινά που κουβαλούσε.
Σε όλη την παράσταση εκφράζεται με δυνατές σωματικές αντιδράσεις που εκπλήσσουν. Σκουπίζει γονατιστή με ένα μικρό σκουπάκι το αρχαίο χορταριασμένο αλώνι, κυλιέται σε άχυρα με τα οποία είναι καλυμμένη η σκηνή, είναι θυμωμένη, πληγωμένη, υστερική με την αδικία, θρηνεί, χτυπιέται, εκσφενδονίζεται με δύναμη στο ατσάλινο σκηνικό του παλατιού, πέφτει στη στέρνα για να εξαγνιστεί Παίζει εκτός ορίων, με πάθος. Και ύστερα, έρχεται η αποθέωση
Ποια είναι η Στεφανία
Αυτό το ερώτημα ήταν στα χείλη σχεδόν όλων των θεατών, αφού στο πρόγραμμα δεν υπήρχε το βιογραφικό της. Αυτή η κοπέλα, λοιπόν, δεν ήταν τυχαία εκπληκτική. Αναμφισβήτητα είναι μεγάλο ταλέντο, κάτι που το είχε επισημάνει και ο Λευτέρης Βογιατζής όταν σκηνοθέτησε πέρσι το καλοκαίρι, στην Επίδαυρο την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή για τη «Νέα Σκηνή» του και η Στεφανία είχε ερμηνεύσει τον Τειρεσία, αποσπώντας διθυραμβικά σχόλια. Άλλωστε, ο ίδιος ήταν εκεί και έδειχνε φανερά ενθουσιασμένος και συγκινημένος με τη «μαθήτρια»-ηθοποιό που ξεπέρασε τους δασκάλους. Όπως μας είπε η νεαρή ηθοποιός, η εμπειρία της στο αρχαίο δράμα με το σκηνοθέτη Λευτέρη Βογιατζή τη βοήθησε πολύ για να ξεπεράσει τις ερμηνευτικές δυσκολίες της Ηλέκτρας.
Τι κι αν η Στεφανία είναι φοιτήτρια Γεωλογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών; Ήδη έχει σημαντικές καλλιτεχνικές σπουδές και παραστάσεις στο ενεργητικό της. Αριστούχος της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, 17 χρόνια κλασικό και μοντέρνο χορό, μαθήματα φωνητικής, ορθοφωνίας και θεωρίας της μουσικής, ενόργανη γυμναστική και προχωρημένη τεχνική στα ακροβατικά, σεμινάρια για το Αρχαίο Δράμα και τον Χορό. Όσο για τις θεατρικές συνεργασίες της; Αμφιθέατρο του Σπύρου Ευαγγελάτου, Νέα Σκηνή του Λευτέρη Βογιατζή, Piccolo Teatro Di Milano με «Μάνα Κουράγιο» στο ρόλο της Κάτριν, «Τρωάδες» του Ευριπίδη, «Εκκλησιάζουσες» του Αριστοφάνη με το Θέατρο Τέχνης «Κάρολος Κουν», σε σκηνοθεσία Διαγόρα Χρονόπουλου, «Οδύσσεια» στο ρόλο της Ναυσικάς, κ.ά., ενώ μιλάει απταίστως γαλλικά (η μητέρα της είναι Γαλλίδα), αγγλικά και ιταλικά.
Τα επόμενα βήματά της: Περιοδεία στην Ελλάδα και στο εξωτερικό με την «Ηλέκτρα» και από τον ερχόμενο Ιανουάριο θα πρωταγωνιστεί στην παράσταση «Βοssa Νova» του Κωνσταντίνου Ρήγου που θα ανέβει στο Εθνικό Θέατρο.