Σύμφωνα με τους Times, το πορτρέτο που φέρει την υπογραφή του γνωστού ζωγράφου, Nicky Philipps, αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά το 2010 και απέσπασε πολλούς επαίνους. Ωστόσο, η εφημερίδα σημειώνει ότι αυτή η κίνηση μπορεί να «θεωρηθεί ως μια οδυνηρή υπενθύμιση του ρήγματος στην καρδιά της βασιλικής οικογένειας», ειδικά για την Kate Middleton, η οποία τυγχάνει να είναι και η βασιλική προστάτιδα της Εθνικής Πινακοθήκης Πορτρέτων.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η γκαλερί δεν έχει αναφέρει έναν συγκεκριμένο λόγο για τον οποίο ο πίνακας δεν περιλαμβάνεται στην επαναλειτουργία μετά την ανακαίνιση της ενώ από την πλευρά του το Παλάτι του Κένσινγκτον υποστηρίζει ότι αυτό δεν έγινε κατόπιν αιτήματός τους.
Ο πρίγκιπας Harry περιγράφει τη βραδιά που έκανε ναρκωτικά στο σπίτι της Courteney Cox
Σύμφωνα με έναν εκπρόσωπο της γκαλερί, «Οι αποφάσεις σχετικά με τα πορτρέτα που εκτίθενται στην Εθνική Πινακοθήκη Πορτρέτων λαμβάνονται από την επιμελητική ομάδα της γκαλερί. Με περισσότερα από 250.000 πορτρέτα στη συλλογή μας, μπορούμε να προβάλλουμε μόνο ένα μικρό ποσοστό στο κτίριό μας, ωστόσο, ως μία από τις μεγαλύτερες και πιο σημαντικές συλλογές πορτρέτων στον κόσμο, δανείζουμε και περιοδεύουμε τακτικά τα έργα μας, τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο. Αυτό το πορτρέτο του Nicky Philipps συμπεριλήφθηκε σε μια περιοδεύουσα έκθεση - Tudors to Windsors - η οποία ταξίδεψε μεταξύ 2018 και 2021. Το πορτρέτο παρουσιάστηκε για τελευταία φορά στη γκαλερί μεταξύ Μαρτίου και Αυγούστου 2018».
Εν τω μεταξύ, οι Sunday Times σημειώνουν ότι ο Nicky Philipps τους είπε σε μια συνέντευξη το 2022, ότι «ο William και ο Harry κάθισαν για πέντε συνεδρίες μιάμιση ώρα ο καθένας - τρεις φορές μαζί, δύο φορές χωριστά». Ο Philipps περιέγραψε επίσης τη διαδικασία ζωγραφικής του πορτρέτου τους, λέγοντας ότι τα αδέρφια «κοιτάζονταν μεταξύ τους, μιλούσαν και γελούσαν» και ότι «O William ήταν ο προστατευτικός μεγαλύτερος αδερφός, που ίσιωνε τη ζώνη του Harry. Ήταν τέλειο, οπότε τους ζήτησα να μείνουν έτσι. Ήταν και οι δύο εντελώς γοητευτικοί, ετοιμόλογοι και διασκεδαστικοί. Ο Harry ήταν ένας πολύ διαφορετικός άντρας τότε. Υποθέτω ότι ο πίνακας μου έχει αποκτήσει ιστορική σημασία».
Πάντως ο Nicky Philipps σε ανάρτησή του στο instagram μετά την απόφαση της Εθνικής Πινακοθήκης Πορτρέτων, δικαιολόγησε την κίνηση και δεν ήθελε να ρίξει λάδι στη φωτιά:
{https://www.instagram.com/p/CtGwr6FICej/}
«Πέρα από την πρόσφατη δημοσιογραφική κάλυψη ότι μόνο ένα από τα πορτρέτα μου θα εκτεθεί στην επαναλειτουργία της Εθνικής Πινακοθήκης Πορτρέτων, κατανοώ απόλυτα την απόφαση του διευθυντή. Υπάρχουν πολλά υπέροχα πορτρέτα στη συλλογή που πρέπει να δείτε. Ήμουν τόσο ευγνώμων που μου ανατέθηκε να ζωγραφίσω αυτό το διπλό πορτρέτο και να έχω μερικές υπέροχες αναμνήσεις από τις συνεδρίες μας. Αν και, πάντα μετανιώνω που δεν ήμουν αρκετά γενναίος για να ρωτήσω τον Sandy Nairne (Σ.Σ. τότε διευθυντής της Πινακοθήκης), αν θα μπορούσα να αυξήσω το μέγεθος του καμβά και να ζωγραφίσω τα αγόρια σε όλο το ύψος τους (τα σπιρούνια ήταν υπέροχα)… Ανυπομονώ πραγματικά να δω τις ανακαινίσεις και μου αρέσει η ιστορία του κτιρίου γιατί η παλιά είσοδος βρισκόταν στα ανατολικά. Η Εθνική Πινακοθήκη Πορτρέτων είναι το αγαπημένο μου κτίριο».