Μεγακλής Βιντιάδης: "Έχουμε γεμίσει ψώνια"

16.12.2009
Είναι από τους σκηνοθέτες που μετράνε εκατοντάδες επιτυχημένες συνεργασίες με σημαντικά ονόματα της τηλεόρασης. Άνθρωπος με πηγαίο χιούμορ και διάθεση για πειράγματα και αστεία, ο Μεγακλής Βιντιάδης μίλησε στο ΛΟΙΠΟΝ για τη σύγχρονη τηλεοπτική πραγματικότητα, σχολίασε τα τηλεοπτικά πρόσωπα και καυτηρίασε με το δικό του τρόπο τα ψώνια, που κατακλύζουν το χώρο.
Από την ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΑΠΑΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ


Είναι από τους σκηνοθέτες που μετράνε εκατοντάδες επιτυχημένες συνεργασίες με σημαντικά ονόματα της τηλεόρασης. Άνθρωπος με πηγαίο χιούμορ και διάθεση για πειράγματα και αστεία, ο Μεγακλής Βιντιάδης μίλησε στο ΛΟΙΠΟΝ για τη σύγχρονη τηλεοπτική πραγματικότητα, σχολίασε τα τηλεοπτικά πρόσωπα και καυτηρίασε με το δικό του τρόπο τα ψώνια, που κατακλύζουν το χώρο.

Σας έχουμε ταυτίσει με την τηλεσκηνοθεσία. Φέτος σκηνοθετείτε τον «Καφέ με την Ελένη» και το «Πάμε πακέτο». Αλήθεια, πότε υπήρξατε ηθοποιός;

«Τελείωσα τη δραματική σχολή του Ωδείου Αθηνών και οι καθηγητές μου ήταν ο Κώστας Μουσούρης, ο Μενέλαος Παλλάντιος, ο ιστορικός Γιάννης Σιδέρης. Αναφέρομαι στη σχολή Δημήτρη Ροντήρη. Έπαιξα στο θέατρο και όταν είχα φύγει για την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία υπό την αιγίδα της βασιλομήτορος τότε της Αγγλίας μαζί με το σκηνοθέτη Κωστή Μιχαηλίδη, το σύζυγο της Μαίρης Αρώνη, παίξαμε εκεί για μήνες "Λυσιστράτη", όπου έκανα τον κορυφαίο του χορού, "Αντιγόνη", σε μουσική Μίκη Θεοδωράκη, το "Μοναστηράκι", μουσικό έργο του Σταύρου Ξαρχάκου. Αυτά έγιναν το 1966».

Πώς σας κέρδισε τελικά η σκηνοθεσία;

«Την περίοδο που ήμουν στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία, επειδή είχαμε επαφή τότε με πολλά κανάλια στο Σίντνεϊ, άρχισα να νιώθω ότι ο χώρος της τηλεόρασης με κέντριζε. Τότε αποφάσισα να ασχοληθώ με την τηλεόραση και πήγα στην Αμερική, στη Βοστόνη, όπου σπούδασα και εργάστηκα στο κανάλι WGPH, το οποίο τότε, λόγω του πολέμου στο Βιετνάμ, έκανε αντιπολεμικό αγώνα. Εκεί συμμετείχα σε προγράμματα ως βοηθός σκηνοθέτη και, επειδή τα πήγαινα καλά, μου είχαν αναθέσει να σκηνοθετώ δύο ζωντανά προγράμματα».

Πώς επιστρέψατε στην Ελλάδα, αφού είχατε όλες τις προδιαγραφές για καριέρα στην Αμερική;

«Είχε αρρωστήσει ο πατέρας μου και ήρθα στην Ελλάδα για να παρακολουθήσω την πορεία της υγείας του. Δυστυχώς, τον έχασα και, επειδή η μητέρα μου ήταν μόνη, έμεινα εδώ, όπου βρήκα αμέσως δουλειά στη Γεωγραφική Υπηρεσία Στρατού, που αργότερα έγινε ΥΕΝΕΔ. Στάθηκα τυχερός, γιατί γνωρίστηκα με τον Κώστα Πρετεντέρη και μαζί κάναμε τεράστιες επιτυχίες, όπως τη "Γειτονιά μας, το "Εκείνες κι εγώ", τον "Ονειροπαρμένο" με τον Κώστα Βουτσά, τα "Παιδιά του Ζεβεδαίου" με τον Θύμιο Καρακατσάνη, τον "Κύριο συνήγορο" με τον Γιάννη Μιχαλόπουλο, τους "Κοκορόμυαλους" με την Κατερίνα Γιουλάκη. Την ίδια περίοδο γνωρίστηκα και με τον Αλέκο Σακελλάριο και άρχισα να φτιάχνω τις μεγάλες επιθεωρήσεις της ΕΤ 1. Συγχρόνως έκανα το Αλάτι και πιπέρι με τον Φρέντυ Γερμανό! Μόλις πήγα στον ΑΝΤ1, μεταπήδησα στα τηλεπαιχνίδια και τα μουσικά ριάλιτι».

Έχετε δουλέψει επίσης με τον Νίκο Μαστοράκη και τη Μαρία Αλιφέρη. Βλέπετε διαφορές ανάμεσα στους παρουσιαστές εκείνης της γενιάς με τους παρουσιαστές του σήμερα;

«Σήμερα το 50% των παρουσιαστών έχει κόμπλεξ ανωτερότητας και το άλλο 50% κόμπλεξ κατωτερότητας. Βλέπω ότι υπάρχει ένα άγχος στους παρουσιαστές από ανασφάλειες και αβεβαιότητες. Έχουν εγκλωβιστεί σε ένα παιχνίδι με τα νούμερα τηλεθέασης. Ξυπνάνε το πρωί και με τις τσίμπλες ψάχνουν τα νούμερα τηλεθέασης. Δεν έχουν καταλάβει ότι όλο αυτό το παιχνίδι με τα νούμερα είναι φτιαχτό, που το έχουν χωρίσει σε γενικούς αριθμούς και νεανικά κοινά, που το θεωρώ αστείο».

Γιατί γίνεται τόσος ντόρος για τα τηλεοπτικά πρόσωπα;

«Είμαστε ένας λαός του ντόρου. Μια φράση που έχει κάνει κακό στο χώρο μας είναι όταν κάποιος λέει "αυτό πουλάει"! Πείθονται μεταξύ τους ότι αυτό πουλάει. Η φασαρία, η βαβούρα, το κουτσομπολιό, η οχλαγωγία λένε ότι αυτό πουλάει. Δεν πουλάει τίποτα!».

Πώς είναι η συνεργασία σας με την Ελένη Μενεγάκη;

«Είναι ένα καλό, εξαίρετο παιδί, είναι όπως ήταν πάντοτε. Είμαστε πολύ καλοί συνεργάτες».

Τη βλέπετε αγχωμένη;

«Αγχωμένη δεν είναι μόνο η Ελένη. Αγχωμένοι, όπως σας είπα, είναι όλοι οι παρουσιαστές. Δεν είναι θέμα Ελένης. Έχουν μπει όλοι σε ένα τριπάκι με τα νούμερα τηλεθέασης».

Το θέμα που προέκυψε με τη μαγείρισσα της εκπομπής της πώς το βλέπετε;

«Όλο το καλοκαίρι ήμουν στη Γαλλία και δεν είχα παρακολουθήσει το θέμα με την Αργυρώ. Όταν επέστρεψα όμως, το άκουσα σε μια τηλεοπτική εκπομπή. Πιστεύω ότι γίνεται μια βαβούρα από το τίποτα».

Πώς σας φαίνεται το τηλεοπτικό δίδυμο Καραμέρος - Χαριτάτος;

«Νομίζω ότι η επιτυχία τους οφείλεται στο ότι μπήκαν στο πρωινό ως εναλλακτική λύση. Τα παιδιά έχουν την ικανότητα σαφέστατα, αλλά αποτελούν μια εναλλακτική λύση. Είναι απλά τα πράγματα».

Έχετε σκηνοθετήσει πολλά ριάλιτι παιχνίδια. Τελικά, οι κόντρες που βλέπουμε είναι αυθόρμητες;

«Έχω κάνει "Fame story", "Big brother", "Wall", "Dream show" και άλλα και έχω να σας πω ότι κατά βάση είναι σκηνοθετημένα. Αν βγει κάποιος και πει ότι δεν είναι, τον διαψεύδω! Διότι η συνταγή είναι έτσι. Η διαφορά όμως είναι ότι όταν δείτε ένα ριάλιτι στο εξωτερικό και δείτε το ίδιο στην Ελλάδα, θα διαπιστώσετε ότι εδώ υπάρχει μια τάση να παραποιούν το concept για να πουλάει! Δείτε το "Next top model" το ξένο και δείτε και το δικό μας! Έχω το θάρρος και λέω ότι δεν το κάνεις έτσι επειδή πουλάει. Το κάνεις έτσι επειδή δεν μπορείς να το κάνεις όπως στο εξωτερικό. Δεν έχεις τη δυνατότητα να το κάνεις. Και οι κόντρες ανάμεσα στους κριτές είναι στημένες».

Πώς βλέπετε την απουσία του Ανδρέα Μικρούτσικου από την τηλεόραση;

«Έχω την αίσθηση ότι τον Ανδρέα Μικρούτσικο τον έχουν παρασύρει οι σύμβουλοι που είναι δίπλα του. Είναι άτομο μορφωμένο και έξυπνο, ξέρει να διαχειρίζεται μια εκπομπή, αλλά κάνει ένα λάθος. Ξεφεύγει. Αν απαλλαγεί και ξεφύγει από τους συμβούλους του ο Αντρέας, μπορεί να επανέλθει πολύ καλά στη δουλειά του, όπως ξέρει να την κάνει».

Πιστεύετε ότι ο Γρηγόρης Αρναούτογλου λείπει από την τηλεόραση;

«Στην τηλεόραση δεν λείπει κανείς. Για να λείπει κάποιος πρέπει να είναι πολύ σημαντικός. Μπορώ να σας πω ότι ένα πρόσωπο μπορεί να λείψει, ο Λάκης Λαζόπουλος. Γιατί είναι ένα άτομο ταλαντούχο, μορφωμένο, έχει εκτόπισμα, ξέρει να κάνει σάτιρα και είναι πολύ σημαντικό πρόσωπο στον καλλιτεχνικό χώρο. Είναι άνθρωπος της τέχνης. Αυτός θα λείψει από τον τηλεθεατή. Τώρα, μου λέτε ο Αρναούτογλου έφυγε, αν λείπει από το κοινό. Αυτό είναι... Μην έχουμε τέτοιες ψευδαισθήσεις. Υπάρχουν παρουσιαστές που απλώς ο τηλεθεατής τους ανέχεται γιατί δεν έχει εναλλακτική λύση. Η νοικοκυρά μαγειρεύει πατσά και απλώς τους ανέχεται».

Υπήρξε περίοδος που κάνατε έντονη ζωή;

«Από το 1984 μέχρι το 1998 πήγαινα στα μπουζούκια κάθε βράδυ. Το ότι δεν έγινα αλκοολικός με βοήθησε η ίδια η ζωή. Ήμουν τυχερός! (Γέλια.) Άλλαξε και η διασκέδαση, οι καλλιτέχνες, το κοινό. Ήταν άλλης οντότητας οι καλλιτέχνες. Βλέπαμε συγχρόνως σε ένα μαγαζί τη Βίκυ Μοσχολιού, τον Γιώργο Ζαμπέτα, τη Λίτσα Διαμάντη, τον Γιάννη Πάριο, τον Τόλη Βοσκόπουλο. Και οι πελάτες ήταν άλλης προσωπικότητας. Σήμερα είναι ένα τεράστιο μπάχαλο. Δεν το μπορώ! Επειδή όλοι είναι μοναχικά άτομα στα μπουζούκια ?ας είναι με παρέα και ξεσπάνε?, πίνουν και ακούνε τραγουδιστές της πλάκας, τους οποίους ούτε μεθυσμένος δεν ακούς. Απλώς δεν το λένε δημόσια. Εδώ έχουμε γεμίσει ψώνια!».

Έχετε μετανιώσει για πράγματα που έχετε κάνει;

«Αν ο άνθρωπος δεν έχει κάνει πράγματα για τα οποία έχει μετανιώσει, τότε δεν μπορεί να γίνει καλύτερος. Πρέπει να κάνει λάθη και μέσα από αυτά να γίνει πιο σωστός. Και εγώ έχω κάνει αρκετά! Το θέμα είναι να αντιλαμβάνεσαι το λάθος που έχεις κάνει πολύ σύντομα».

Βλέπετε στην πράξη να αγχώνονται οι παρουσιαστές με τους οποίους συνεργάζεστε με τα νούμερα τηλεθέασης;

«Ναι, πάρα πολύ. Όλοι αγχώνονται, γιατί όλοι μπαίνουν στο λούκι αν θα συνεχιστεί ή όχι η εκπομπή τους από τα νούμερα τηλεθέασης. Αυτό είναι μαρτύριο. Όποιος ασχολείται πολύ με τα νούμερα στο τέλος καταλήγει νούμερο ο ίδιος. (Γέλια.) Εγώ πάντως είμαι πολύ ψύχραιμος στη δουλειά μου, έχω κατορθώσει να μην έχω άγχος και έχω συνειδητοποιήσει ότι η ζωή δεν είναι μόνο αυτό που κάνουμε στη δουλειά, αλλά αυτό που ζούμε στην προσωπική μας ζωή».

Πιστεύετε ότι το κοινό έχει ανάγκη από νέα πρόσωπα;

«Κοιτάξτε. Το θέμα στην τηλεόραση δεν είναι τα νέα και παλιά, αλλά τα ικανά και ανίκανα πρόσωπα. Με πολύ ευχέρεια λέμε να φύγουν κάποιοι, να έρθουν νέοι. Βέβαια, αυτής της άποψης είμαι κι εγώ, όμως αυτοί που θα έρθουν να είναι ικανοί! Ικανότητα σε ένα νέο είναι να έχει μεν ταλέντο, γκελ, αλλά να έχει και εμπειρία. Δεν μπορούν επειδή έχουν βγει ένα, δύο, τρία χρόνια στην τηλεόραση να λένε εγώ είμαι! Δεν είναι κανείς. Για να αποδείξει κάποιος κάτι, θέλει χρόνια στην τηλεόραση! Κάποιοι νομίζουν ότι επειδή τους γνωρίζουν από την τηλεόραση είναι θεοί».

Είχατε διαπιστώσει κάποιο πρόβλημα στη σχέση της Αργυρώς Μπαρμπαρίγου με την Ελένη Μενεγάκη;

«Όχι, δεν είχα διαπιστώσει τίποτα. Εγώ την Αργυρώ τη γνωρίζω από την Πάρο και τρώω σχεδόν κάθε μέρα στο μαγαζί της, όταν είμαι στο νησί. Είναι πολύ καλό παιδί και δεν μιλάει ποτέ. Και φυσικά, είναι εξαίρετη μαγείρισσα».