Από τον ΒΑΓΓΕΛΗ ΣΤΕΡΓΙΟΥ
Στην καριέρα κάθε ηθοποιού υπάρχει ένας ρόλος που τον χαρακτηρίζει και πάντα αποτελεί σημείο αναφοράς. Ποιος είναι ο πιο ξεχωριστός ρόλος για τα αγαπημένα μας πρόσωπα της μικρής οθόνης; Σας το αποκαλύπτει το ΛΟΙΠΟΝ...
Μπορεί σήμερα οι περισσότεροι από αυτούς να είναι σταρ και σε πολλές περιπτώσεις είδωλα, ωστόσο από κάπου ξεκίνησαν την καριέρα τους για να ξεχωρίσουν στην πορεία. Αναφερόμαστε σε ηθοποιούς που λατρεύτηκαν μέσα από κάποιο ρόλο, με τον οποίο ορισμένοι έκαναν το ντεμπούτο τους, ενώ κάποιοι άλλοι αν όχι όλοι καθιερώθηκαν στα πρώτα ονόματα στο χώρο της τηλεόρασης και εν συνεχεία του θεάτρου. Πιο απλά, σας θυμίζουμε μέσα από ποιους χαρακτηριστικούς ρόλους ξεχωρίσαμε πολλούς ηθοποιούς, χτίζοντας στην πορεία οι ίδιοι με κόπο τη δική τους καριέρα στη σόουμπιζ.
Ο Γιάννης μιας... απαράδεκτης παρέας
Ποιος από 25 χρόνων και πάνω δεν θυμάται τον «ιδιαίτερο» ρόλο που κλήθηκε να ερμηνεύσει ο Γιάννης Μπέζος στους «Απαράδεκτους» του Mega το 1991; Κανένας, είναι η λογική απάντηση, σύμφωνα με την αίσθηση που έκανε στον κόσμο τότε. Ο ένας από τους τέσσερις ήρωες των «Απαράδεκτων», ο Γιάννης, ήταν ένας gay, ρόλος πρωτόγνωρος για τα δεδομένα της εποχής. Ο φόβος της δημιουργού και πρωταγωνίστριας της σειράς, της Δήμητρας Παπαδοπούλου, ήταν μήπως ο κόσμος δεν αποδεχτεί αυτόν το ρόλο και αποτύχει το σίριαλ ήδη από τα πρώτα επεισόδια.
Το αποτέλεσμα τελικά τους δικαίωσε, αφού η τηλεθέαση χτύπησε κόκκινο. Ο κόσμος αναγνώρισε το τεράστιο ταλέντο του κ. Μπέζου, με αποτέλεσμα να υπάρχει 16 χρόνια μετά ακόμα στην τηλεόραση, πάντα με επιτυχημένες παραγωγές. Ο ίδιος μάλιστα νιώθει πολύ όμορφα όταν κάποιος τον πλησιάζει και αναφέρεται στους «Απαράδεκτους» και πολύ περισσότερο στο ρόλο του.
Ένα ταλαντούχο «Αστροπελέκι»
Φαίνεται πως η Δήμητρα Παπαδοπούλου έχει ταλέντο και μέσα από τα έργα της αναδεικνύει κι άλλα ταλέντα, που διαγράφουν λαμπρή πορεία στο χώρο της ηθοποιίας. Έτσι, λοιπόν, από τους «Απαράδεκτους» το πανελλήνιο δεν γνώρισε μόνο τον Γιάννη Μπέζο, αλλά και την πρωταγωνίστρια σήμερα Ρένια Λουιζίδου. Ούτε όμως η ίδια η Ρένια ή, αν θέλετε, το «Αστροπελέκι», δεν περίμενε αυτή την επιτυχία. Σύμφωνα με όσα είχε δηλώσει τότε, την τρόμαξε η τόσο ξαφνική αναγνωρισιμότητα. Δεν τολμούσε να πάει μέχρι το φούρνο για ψωμί και άκουγε τουλάχιστον 30 φορές τη λέξη «Αστροπελέκι» από τους περαστικούς. Από τη μία χαιρόταν που την αναγνώριζαν, ωστόσο ήταν αδύνατον να μάθουν το όνομά της τόσο γρήγορα. Με κάθε ευκαιρία σε πορτρέτα που της γίνονται κατά καιρούς από δημοσιογράφους η Ρένια φροντίζει να αναφερθεί στους «Απαράδεκτους», τη σειρά που στάθηκε σταθμός στην καριέρα της!
Μια «ξένη» που έγινε δική μας
Απέξω έχουμε μάθει τα λόγια της σειράς «Δυο ξένοι», αφού το Mega φροντίζει να μας τη θυμίζει σχεδόν κάθε χρόνο, η οποία σημειώνει ωστόσο μέχρι και σήμερα υψηλά νούμερα τηλεθέασης. Τόσο ο Νίκος Σεργιανόπουλος όσο και η Εβελίνα Παπούλια κατάφεραν να ξεχωρίσουν και να βαφτιστούν πρωταγωνιστές, αφού προηγουμένως και οι δύο έπαιζαν σε σίριαλ, όμως σε δεύτερους και τρίτους ρόλους. Δεν θα σταθούμε τόσο στον κ. Μαρκορά, αλλά στην τηλεπαρουσιάστρια Μαρίνα Κουντουράτου (Εβελίνα Παπούλια) και στην αίσθηση που έκανε ο ρόλος της. Η Εβελίνα υποδυόταν μια «χαμηλού» νοητικού επιπέδου ξανθιά οικοδέσποινα πρωινής εκπομπής με τεράστια επιτυχία, δίνοντας ρεσιτάλ ερμηνείας και κάνοντάς μας να πιστέψουμε πως και στην πραγματικότητα είναι μάλλον μια ελαφρόμυαλη ξανθιά, πλην όμως πανέμορφη γυναίκα. Το ποια πραγματικά είναι, όμως, μας το απέδειξε στην πορεία και μέσα από την παρουσία της στο χώρο μέχρι σήμερα, αφού κριτικοί και κοινό τη θεωρούν πλέον ως μία από τις ποιοτικές ηθοποιούς της γενιάς της.
Και με το γιο και με τον μπαμπά
Αναμφισβήτητα το πιο πολυσυζητημένο τηλεοπτικό ερωτικό τρίγωνο ήταν αυτό της τηλεοπτικής επιτυχίας «Αναστασία», με πρωταγωνιστές τον Μηνά Χατζησάββα, τον Άλκη Κούρκουλο και τη νεοεμφανιζόμενη τότε Μυρτώ Αλικάκη. Κάθε εβδομάδα και τη βραδιά που το Mega πρόβαλλε τη σειρά έξω στους δρόμους δεν κυκλοφορούσε ψυχή! Μικροί και μεγάλοι περίμεναν την εξέλιξη της παράλληλης ερωτικής σχέσης που διατηρούσε η Αναστασία με δύο άντρες, οι οποίοι κατά σύμπτωση ήταν πατέρας και γιος. Όλα τα περιοδικά ήθελαν να φιλοξενήσουν στο εξώφυλλό τους την πολλά υποσχόμενη Μυρτώ Αλικάκη, αφού το πρόσωπό της πουλούσε στο αναγνωστικό κοινό. Η ίδια βέβαια ποτέ δεν το «έπαιξε» κάτι παραπάνω από αυτό που ήταν και φρόντισε να δημιουργήσει τη δική της καριέρα, επιλέγοντας με προσοχή στη συνέχεια τις δουλειές και τις συνεργασίες της. Με την επιτυχία της Μυρτώς φυσικά χαιρόταν και η μητέρα της, η Βίκυ Αλικάκη, που της έχει παθολογική αδυναμία.
Τσιγγάνα, πες μας τα χαρτιά...
Πέταγε από τη χαρά της η πιτσιρίκα ακόμη Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους όταν της ανακοινώθηκε πως θα είναι η πρωταγωνίστρια στους «Ψίθυρους καρδιάς» του Μανούσου Μανουσάκη. Μόλις είχε τελειώσει τη δραματική σχολή και το όνειρό της έγινε τόσο γρήγορα πραγματικότητα. Δεν φανταζόταν, όμως, τι την περίμενε μετά και πόσο πολύ θα τρόμαζε από την ξαφνική αναγνωρισιμότητα. Τελικά, η Άννα-Μαρία όχι μόνο τα πήγε καλά, αλλά κατάφερε να κάνει ολόκληρη Ελλάδα να παραμιλάει για τον έρωτα της Ερατώς με τον μπαλαμό Απόστολο Γκλέτσο. Πολλοί ήταν μάλιστα οι ειδήμονες περί των καλλιτεχνικών που ισχυρίζονταν τότε πως, λόγω της υπερβολικής δημοσιότητας προς το πρόσωπό της, η Άννα-Μαρία θα είχε στην πορεία μέχρι και ψυχολογικά προβλήματα! Η ίδια βέβαια διαψεύδει με τη συμπεριφορά της τα πάντα, καθώς δείχνει να είναι απόλυτα προσγειωμένη σε σχέση με πολλές άλλες του χώρου της!
Ο υδραυλικός που έκαιγε καρδιές
Μέχρι και σήμερα απαντάει στο όνομα «Σάκης»... Και φυσικά, δεν αναφερόμαστε στον... Σάκη Ρουβά, αλλά στον Σάκη τον υδραυλικό, που για ολόκληρη τηλεοπτική σεζόν μας καθήλωσε μπροστά από τη μικρή οθόνη με τις περιπέτειες και τους έρωτές του. Ο Τάσος Χαλκιάς ήταν εκείνος που έδωσε μορφή και στυλ στον τηλεοπτικό Σάκη του «Λαβ σόρι». Η έμπνευση της σεναριογράφου Ελένης Μαβίλη να δημιουργήσει έναν ήρωα εραστή-υδραυλικό απέφερε καρπούς. Τα μηχανάκια της AGB χτυπούσαν κόκκινο κάθε εβδομάδα! Οι εξελίξεις, άλλωστε, στον έρωτα μιας κυρίας του καλού κόσμου με έναν υδραυλικό αποτελούσαν άκρως πιασάρικο θέμα. Ο συμπαθής Τάσος Χαλκιάς μπορεί έκτοτε να έχει πρωταγωνιστήσει σε πολλές σειρές, οι περισσότεροι όμως τον θυμούνται ως Σάκη υδραυλικό. Έναν άντρα που ήταν γνήσιο αρσενικό και ντόμπρος και που πάρα πολλές γυναίκες θα ήθελαν να τον είχαν στο πλευρό τους.
Ένας αξέχαστος «Ακάλυπτος»
Αγαπήθηκε και λατρεύτηκε από το κοινό όσο λίγοι τηλεοπτικοί ήρωες. Ο λόγος για τον «Ακάλυπτο», κατά κόσμον Αντώνη Καφετζόπουλο, που αποτέλεσε πρότυπο... παντρεμένου. Φυσικά, η καριέρα του ηθοποιού βρισκόταν ήδη σε τροχιά επιτυχίας, αφού ο ρόλος του στην «Αστροφεγγιά» του είχε δώσει τις βάσεις για μια λαμπρή καριέρα. Ακολούθησε «Το μινόρε της αυγής», προσθέτοντας άλλη μία επιτυχία στο παλμαρέ του. Ο ρόλος, όμως, που τον έβαλε στην καρδιά όλων των Ελλήνων, μικρών και μεγάλων, ήταν αυτός του «Ακάλυπτου» στην τηλεοπτική σειρά «Και οι παντρεμένοι έχουν ψυχή». Η ζήλια του προς τη σύζυγό του (Ρένια Λουιζίδου) ήταν χαρακτηριστική και σε συνδυασμό με τις απατεωνιές και τις ακάλυπτες επιταγές που εξέδιδε, με αποτέλεσμα να είναι διαρκώς σε δυσχερή κατάσταση, τον βοήθησαν να ξεχωρίσει. Η σειρά διήρκεσε τρεις σεζόν, κάτι που ήταν σπάνιο πριν από μια δεκαετία. Την τεράστια επιτυχία της πρώτης προβολής διαδέχθηκαν και οι επαναλήψεις, όσες φορές και αν πρόβαλλε τη σειρά ο ΑΝΤ1.
Η γιαγιά που θα θέλαμε όλοι να έχουμε
Για το τέλος αφήσαμε μια κυρία της υποκριτικής, με όλη τη σημασία της λέξης, που ακούει στο όνομα Έφη Παπαθεοδώρου. Η ηθοποιός, ενώ έχει πρωταγωνιστήσει σε πάρα πολλές ταινίες, θεατρικές παραστάσεις και τηλεοπτικές παραγωγές, έγινε γνωστή σχετικά πρόσφατα, καθώς είχετη χαρά να παίξει έναν ρόλο που την έκανε αγαπητή ακόμα και στα τρίχρονα παιδάκια, αυτόν της Θεοπούλας! Αν και η σειρά του Γιώργου Καπουτζίδη «Στο παρά πέντε» έριξε αυλαία, η Θεοπούλα και οι ατάκες της συνεχίζουννα ακούγονται ακόμη και σήμερα. Σίγουρα σε αυτό συμβάλλει και η επανάληψη της σειράς απότο Mega, που και στη δεύτερη προβολή της έρχεται πρώτη στις προτιμήσεις του κοινού σε σχέσημε τα προγράμματα που προβάλλονται στα άλλα κανάλια.
Εγκληματική φυσιογνωμία
Με την προβολή της σειράς «Εγκλήματα» του ΑΝΤ1 κάποιοι πρόλαβαν να πουν πως ο ρόλος που ξεχώρισε ήταν αυτός της Μαρίας Καβογιάννη (Κορίνα), που ενσάρκωνε μια αγαθή πόρνη. Όσο όμως η σειρά προχωρούσε, ένα άλλο πρόσωπο έδειχνε να... κλέβει την παράσταση. Στα πρώτα επεισόδια η Σωσώ (Καίτη Κωνσταντίνου) ήταν μια φυσιολογική γυναίκα.
Οι απιστίες, όμως, του κρεοπώλη άντρα της τη μεταμόρφωσαν γρήγορα σε έναν αδίστακτο και τρομακτικό χαρακτήρα, που σκοπό πλέον είχε την εξόντωση του συζύγου της. Ο ρόλος της Σωσώς επέβαλε την ταλαντούχα Καίτη Κωνσταντίνου στο χώρο ακόμα περισσότερο, με αποτέλεσμα να την απολαμβάνουμε σε διάφορους ρόλους μέχρι και σήμερα, όπως στη νέα σειρά του Χάρη Ρώμα «Δεληγιάννειο Παρθεναγωγείο», ενώ είναι μια ηθοποιός που από εκείνη την εποχή και μετά έχει υποδυθεί αρκετές υποχθόνιες γυναίκες.
Η «γκαρσόνα β» με υποκριτικό ταλέντο ΑΑΑ
Η Μαρία Λεκάκη θα λέγαμε ότι χρωστάει την καριέρα που τώρα κάνει στον Χάρη Ρώμα και στην επιλογή του να τη συμπεριλάβει στο cast των ηθοποιών της σειράς «Κωνσταντίνου και Ελένης».
Ο ρόλος της Πέγκυς, μιας αφελούς και ατάλαντης ηθοποιού που για να ζήσει δούλευε ως γκαρσόνα, την ξεχώρισε στη συνείδηση του κοινού από τους πρωταγωνιστικούς ρόλους που κατείχαν ο Χάρης Ρώμας και η Ελένη Ράντου. Έκτοτε, πολλοί άνθρωποι του χώρου πίστεψαν στο ταλέντο της, με αποτέλεσμα να της δοθούν οι ευκαιρίες να συμμετάσχει σε αρκετές επιτυχημένες σειρές. Όση όμως επιτυχία κι αν είχε ως παρθένα που ήθελε να χάσει ό,τι πολυτιμότερο είχε στους «Στάβλους της Εριέττας Ζαϊμη», αλλά και ως πρωταγωνίστρια στην «Νταντά», ο κόσμος τη θυμάται ακόμα ως «γκαρσόνα β» και ας έχουν περάσει σχεδόν 10 χρόνια από τότε.