Π. Μπουγιούρης: "Κάνω το σταυρό μου και βουτάω στα βαθιά"

12.10.2009
Σε όποια δουλειά κι αν έχει συμμετάσχει τα τελευταία χρόνια, εκτός από μεγάλη επιτυχία, έχει γνωρίσει και το θαυμασμό του ωραίου φύλου. Ο «κακός» Μάνος των «Μυστικών της Εδέμ», που, θέλοντας και μη, πληγώνει τις γυναίκες.

Από τον ΔΗΜΗΤΡΗ ΣΤΑΜΑΤΙΟΥ

Σε όποια δουλειά κι αν έχει συμμετάσχει τα τελευταία χρόνια, εκτός από μεγάλη επιτυχία, έχει γνωρίσει και το θαυμασμό του ωραίου φύλου. Ο «κακός» Μάνος των «Μυστικών της Εδέμ», που, θέλοντας και μη, πληγώνει τις γυναίκες. Αυτές όμως μόνο κακία δεν του κρατάνε. Ο λόγος για τον Παναγιώτη Μπουγιούρη, για τον πιο γοητευτικό τηλεοπτικό «κακό», ο οποίος διανύει διακριτικά τα τελευταία χρόνια μια σημαντική καλλιτεχνική πορεία τόσο στο θέατρο όσο και στην τηλεόραση.

Συμμετέχεις σε μια σειρά με πολύ μεγάλη επιτυχία. Αυτό θα πρέπει να δημιουργεί μια σιγουριά.

«Όπως η κάθε μέρα είναι μια καινούργια μέρα, έτσι και η κάθε σεζόν είναι μια ολοκαίνουρια σεζόν, η οποία μπορεί να κρύβει πολλές εκπλήξεις. Έτσι, κάνουμε όλοι το σταυρό μας και βουτάμε στα βαθιά. Το τι ψάρια θα πιάσουμε πάντα φαίνεται στο τέλος, όταν τελειώνει και το... μακροβούτι. (Γέλια.) Και να σου πω και κάτι ακόμα; Πιστεύω πολύ το ρητό που λέει πως στην επιτυχία πρέπει να φεύγεις».

Το εννοείς αυτό;

«Ναι, το εννοώ. Ίσως επειδή έχω και μια αυτοκαταστροφική τάση. Άλλωστε, για μένα η επιτυχία δεν ήταν ποτέ αυτοσκοπός. Τώρα, για το αν μπορείς να την πεις τολμηρή κίνηση, δεν ξέρω. Σίγουρα, πάντως, κάποιος μπορεί να τη χαρακτηρίσει και ως επιπόλαιη κίνηση».

Δηλαδή, δεν θέλεις την επιτυχία;

«Για να μην παρεξηγηθώ, δεν λέω πως η επιτυχία δεν είναι καλοδεχούμενη ή πως δεν θέλω ό,τι κάνω να πηγαίνει καλά. Αλίμονο. Απλώς, νιώθω σαν σύγχρονος Δον Κιχώτης και οι δικοί μου... μύλοι, με τους οποίους πρέπει να αναμετρηθώ, είναι οι ρόλοι μου».

Πώς αντιδράς στην επιτυχία; Γοητεύεσαι, αφοπλίζεσαι, επιβεβαιώνεσαι;

«Η επιτυχία ήταν πάντοτε και είναι για μένα κάτι που αντιμετωπίζω με ταπεινότητα».

Έπειτα από όλη αυτή τη συζήτηση να υποθέσω πως αυτή τη δουλειά δεν την ακολούθησες μόνο και μόνο για να γίνεις γνωστός;

«Σίγουρα όχι...».

Τι σε έσπρωξε να ασχοληθείς με την υποκριτική;

«Δεν ξέρω. Απλώς, μέσα σε αυτόν το χώρο νιώθω πως βρίσκομαι στο φυσικό μου περιβάλλον. Πως με αυτή τη δουλειά μπορώ να ξεκλειδώνω την ψυχή μου».

Σε ενοχλεί που, εκτός από την ταμπέλα του ταλαντούχου, κουβαλάς και του ζεν πρεμιέ;

«Ίσα ίσα, με κολακεύει κιόλας. Πάντως, να είσαι σίγουρος πως, αν ένιωθα πως δεν είχα τίποτα άλλο να προσφέρω εκτός από την εικόνα μου, θα σταματούσα αυτή τη δουλειά την επόμενη μέρα».

Και από τη στιγμή που είσαι ένας από τους πιο περιζήτητους μπαίνεις στη διαδικασία να προσέχεις ιδιαίτερα και την εμφάνισή σου κάθε φορά που είναι να κυκλοφορήσεις στο δρόμο;

«Μάλλον μου συμβαίνει το αντίθετο, από αμηχανία. (Γέλια.) Παλιότερα κυκλοφορούσα πιο... περιποιημένος, πιο καλοντυμένος, πιο φρεσκοξυρισμένος. Τώρα κυκλοφορώ πιο ...χύμα..., πιο ατημέλητος. Αυτό είναι και το παράπονο του πατέρα μου». (Γέλια.)

Δηλαδή, τι σου λέει;

«Γιατί, βρε αγοράκι μου, κυκλοφορείς έτσι; Βάλε κάτι άλλο». (Γέλια.)

Τι να κάνεις ο άνθρωπος; Είναι περήφανος για το γιο του και θέλει να είναι τα πάντα στην εντέλεια.

«Κι εγώ είμαι περήφανος και για εκείνον και για τη μητέρα μου. Μάλιστα, τους λέω να μην... τρελαίνονται. Να είναι ψύχραιμοι. Εντάξει, δεν μας συμβαίνει και τίποτα συγκλονιστικό». (Γέλια.)

Είσαι ευχαριστημένος, ικανοποιημένος με όλα αυτά που έχεις καταφέρει μέχρι τώρα;

«Φυσικά και είμαι ικανοποιημένος. Δεν είμαι αχάριστος. Από την άλλη, έχω την αίσθηση του ανικανοποίητου, γιατί θέλω συνεχώς να προχωρώ παρακάτω και να γεύομαι νέες προκλήσεις».

Ο Μάνος έχει πολλά μυστικά τελικά. Εσύ έχεις;

«Έχω κι εγώ τα μυστικά μου. Μια φίλη μου με λέει ?στρείδι?. (Γέλια.) Από την άλλη, όμως, αν εμπιστευτώ και πιστέψω κάποιον, είμαι απίστευτα ανοιχτός και διαχυτικός».

Τι σε χαρακτηρίζει;

«Ακόμα ψάχνω να το βρω. Μάλλον είναι το ότι ώρες ώρες με πιάνουν τα εσωτερικά μου και οι κυκλοθυμίες μου».

Είσαι αυτό που λέμε «καλό παιδί»;

«Ξέρεις τι λέω; ?Μην κάνεις το λάθος και πιστέψεις πως είμαι καλό παιδί?. (Γέλια.) Όμως, ειλικρινά; Ναι, πιστεύω πως είμαι καλό παιδί, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν έχω και τις περίεργες στιγμές μου».

Τι θαυμάζεις στον Μάνο;

«Την αποφασιστικότητά του. Έχει πολλές αντιφάσεις που τον χαρακτηρίζουν, αλλά όλα αυτά που κάνει τα πιστεύει. Απλώς, έχει μια άλλη αντίληψη για τα πράγματα».

Ο Παναγιώτης πόσο μοιραίος είναι για τις γυναίκες;

«Μόνο μοιραίο δεν μπορείς να με πεις...».

Δηλαδή, είσαι συναισθηματικός;

«Μα γιατί πας στα άκρα; Δεν μπορώ να είμαι κάπου στο... ενδιάμεσο; Πάντως, αυτό που μετράει είναι ότι προσπαθώ να βελτιώνομαι». (Γέλια.)

Το να ασχολούνται τα έντυπα με την προσωπική σου ζωή σου προκαλεί αμηχανία;

«Όχι, δεν μου προκαλεί αμηχανία. Απλώς, όλο αυτό το πράγμα σε βάζει στη διαδικασία αν πρέπει να αλλάξεις τη συμπεριφορά σου όταν κυκλοφορείς έξω ή αν πρέπει να βάζεις κάποια όρια. Τα μέσα είναι αδηφάγα και μάλιστα δεν μπορείς να κάνεις και απολύτως τίποτα για να προστατέψεις τον εαυτό σου. Απλώς, αποφασίζεις να υπερασπίζεσαι με θάρρος ό,τι κάνεις».

Και με αυτόν τον Μάνο, που μας έχει παιδέψει τόσο, τι θα γίνει φέτος;

«Δεν ξέρω... Όλος ο χειμώνας είναι μπροστά μας. Καταλαβαίνεις τι έχει να σκαρώσει το μυαλό της Έλενας Ακρίτα και του Γιώργου Κυρίτση».

Μου φαίνεται πως, αφού τα έκανε για τα καλά... θάλασσα με την Εύα, απατώντας τη με τη Μελίτα και μάλιστα την παραμονή του γάμου τους, θα τα βρει πολύ δύσκολα!

«Γιατί, τα έχει βρει ποτέ μέχρι τώρα εύκολα; Είναι συνηθισμένος. Δεν τον φοβίζουν τα δύσκολα».

Τι θα δούμε παρακάτω...

Οι κρίσεις ημικρανίας καθηλώνουν τον Μάνο, προκαλώντας ανησυχία στον Ηλία και στη Μαρίλια. Ο Λουκάς αγωνίζεται να μείνει μακριά από την Νταίζη, η οποία πολιορκεί και τον Ρούσσο. Ο Στέφανος προσεγγίζει την Αμαλία, με πρόφαση τη δουλειά της. Η Εύα θυμώνει με την επιστροφή του Μάνου στο σπίτι της Μελίτας.

Ο Στέφανος αιφνιδιάζει τη Δάφνη, όταν της προτείνει να συνεταιριστούν. Ο Μάνος αποκαλύπτει στην Εύα ότι, με τον Στέφανο, ήταν συνεργάτες από παλιά. Ο Ρούσσος ανακοινώνει στον Λουκά την προαγωγή του σε αντιπρόεδρο της εταιρείας. Ο Μάνος, ο Ηλίας και η Μελίτα είναι αντίθετοι στη συνεργασία που πρότεινε ο Στέφανος στη Δάφνη, ενώ εκείνη είναι έτοιμη να τη δεχτεί.

Η Νόρα, προκειμένου να δείξει στον Λουκά ποια είναι η Νταίζη, καταφεύγει σε ανορθόδοξες μεθόδους. Με την πίεση της Δάφνης, η Μελίτα δέχεται τη συνεργασία με τον Στέφανο. Ο Μάνος στρέφεται στον Χρήστο για βοήθεια, αγνοώντας τη σχέση του με τον Στέφανο. Η Νταίζη εντείνει την πολιορκία της στον Πέτρο και του αποκαλύπτει τη σχέση της με την Αμαλία.

Όλοι ετοιμάζονται για τα βαφτίσια του μικρού Μάριου, μέσα σε κλίμα και αγωνίας, λόγω της επικείμενης δίκης του Νικόλα. Την ατμόσφαιρα βαραίνει ακόμα περισσότερο η πληροφορία που έφτασε στον Λουκά ότι το μήνυμα στην Εύα το έστειλε ο ίδιος ο Μάνος! Οι καταθέσεις των μαρτύρων υπεράσπισης στη δίκη του Νικόλα είναι συγκινητικές. Ο Στέφανος ζητάει από τη Νόρα να καταθέσει κι εκείνος. Και η κατάθεσή του στο τέλος πέφτει σαν κεραυνός εν αιθρία!

Ο Νικόλας απαλλάσσεται, λόγω αμφιβολιών. Όλοι νιώθουν ευγνώμονες απέναντι στον Στέφανο. Ο Λουκάς μαλώνει με την Νόρα, επειδή δεν τον ενημέρωσε για την παρέμβαση του Στέφανου στο δικαστήριο. Ο Πέτρος, έξαλλος για τον ίδιο λόγο, ζητά από τη Νόρα να φύγει από το γραφείο. Ο Λουκάς υποβάλλει την παραίτησή του. Ο Μάνος μαθαίνει ότι η πρόσληψή του στην νέα επιχείρηση ακυρώνεται. Ο Στέφανος προτείνει δουλειά στον Λουκά και στη Νόρα.

Ο Λουκάς παραμένει καχύποπτος απέναντί του. Η Μελίτα μαθαίνει τη σχέση της Αμαλίας με την Νταίζη και εξοργίζεται. Ο Μάνος ζει μια ακόμη κρίση. Δέχεται πυρά από την Εύα, αλλά και από τη Δάφνη και καταρρέει. Η Νταίζη και ο Λουκάς έρχονται όλο και πιο κοντά. Παράλληλα, εκείνη συνεχίζει να πολιορκεί και τον Πέτρο. Η τυχαία γνωριμία της με τον Μάνο προκαλεί το ενδιαφέρον και των δυο τους.