Ψώνισα σύζυγο στο σούπερ μάρκετ

04.05.2007
Αν η είδηση σας φαίνεται τρελή και απίθανη ή υποπτεύεστε με τρόμο ότι τα τροποποιημένα προϊόντα του συγκεκριμένου σούπερ μάρκετ είναι τα δεινά μιας γενετικής μετάλλαξης, γελιέστε! Εδώ μιλάμε για πραγματικό γαμήλιο shopping, που σερβίρει το γαμπρό και τη νύφη στο πιάτο σας με έναν πρωτοποριακό τρόπο και τελείως «έξω» από κλασικά προξενιά και τυπικά γραφεία συνοικεσίων!

Από την Κατερίνα Χριστακοπούλου

Η επιγραφή στην είσοδο του τριώροφου σούπερ μάρκετ «J & G Γάμος μόνο» πληροφορεί τους ενθουσιασμένους singles πελάτες που μπαίνουν κατά συρροή έστω και από περιέργεια πως το ωράριο δεν είναι συνεχές και πως η προσέγγιση και οι «υπηρεσίες» των ιδιοκτητών καθώς και των υπαλλήλων του καταστήματος είναι εξειδικευμένες. Δηλώνει, παράλληλα, ότι τα ψώνια που θα κάνουν διαλέγοντας ένα από τα δυνατά «κομμάτια» που εκτίθενται στους πάνω ορόφους διατίθενται μόνο για σοβαρή γνωριμία που γίνεται άμεσα και νόμιμα, προκειμένου το όνειρο των πελατών να μπει στην τελική ευθεία και να οδηγηθεί στην εκκλησία.

Στη συνέχεια το μάτι τους πέφτει στην ταμπέλα «Καλώς ήρθατε. Είστε ο πελάτης με το νούμερο 2.000». Απαραίτητη και η παρουσία στην υποδοχή ενός καπνοδοχοκαθαριστή, που ο πατροπαράδοτος γερμανικός μύθος τον θέλει να φέρνει μεγάλη τύχη στους μελλόνυμφους.

Και αρχίζει η... συζύγου ανάβαση με το ασανσέρ. Στον πρώτο όροφο εκτίθενται οι άντρες. Στο δεύτερο όροφο, οι γυναίκες. Στον τρίτο όροφο, οι γαμπροί και οι νύφες για τα «ώριμα γούστα». Κάπως έτσι γίνεται η αγορά, όπως μας περιγράφει ο ιδιοκτήτης Γιάννης Θεοφανίδης, και παρακολουθούμε νοερά μια κυρία που επισκέπτεται το «J & G». Βρίσκεται στον όροφο με τα αντρικά είδη και ρωτάει την ευγενική και χαμογελαστή πωλήτρια: «Μπορώ να ρίξω μια ματιά;» - «Βέβαια, μήπως θέλετε βοήθεια; Δεξιά θα βρείτε τα πιο γεμάτα πορτοφόλια, αριστερά επιστήμονες, στο κέντρο διαζευγμένους ή μέτριας οικονομικής κατάστασης μεν, συναισθηματικούς δε». Η κυρία δείχνει αναποφάσιστη, μέχρι που έρχεται κεραυνοβόλα και ο έρωτας από το απέναντι ράφι! Όχι, δεν είναι ακριβώς ράφι, αλλά καναπέδες και σεπαρέ, όπου μετά την επιλογή συζύγου παίρνουν θέση οι σοβαρές συζητήσεις σχετικά με τα διαδικαστικά.

Αφού η νεαρή κυρία αποφασίσει ποιον θέλει, κατεβαίνει στο ισόγειο όπου βρίσκεται το ταμείο. Εκεί τη ρωτούν: «Τι θα πάρετε;».

«Άντρα από τον πρώτο όροφο», απαντάει. Για το αντίτιμο ο ιδιοκτήτης μας πληροφορεί: «Δεν είναι παραπάνω από το ποσό που πληρώνουν από την αρχή οι ενδιαφερόμενοι σε ένα τυπικό γραφείο συνοικεσίων και μάλιστα χωρίς να έχει βρεθεί ακόμη ο γαμπρός ή η νύφη και περιμένουν από ένα κομπιούτερ να ανακαλύψει τους σωστούς συντρόφους. Σ εμάς, τουλάχιστον, ξέρει τι πληρώνει».

Ο γάμος, ξεκαθαρίζει, είναι πάντοτε συναινετικός. Η λίστα με τα εκατέρωθεν κριτήρια και ερωτήματα είναι μεγάλη, με τη ζυγαριά φυσικά να γέρνει προς τα οικονομικά συμφέροντα, γιατί κι εδώ ισχύει ο κανονισμός πως «μετά την απομάκρυνση από το ταμείο αλλαγές δεν γίνονται δεκτές»!

Επιστρέφουμε στο ταμείο όπου η κυρία έχει πληρώσει και αφού η υπάλληλος έχει τυλίξει το γαμπρό πακέτο, ρωτάει: «Θα αγοράσετε και κάτι άλλο;». Ερώτηση αναμενόμενη, καθώς στο ισόγειο λειτουργεί και τμήμα με είδη δώρων, μονόπετρα, βέρες, νυφικά, προσκλητήρια, μπομπονιέρες και εσώρουχα του μέλιτος!

Δεχόμαστε προκαταβολές και παραγγελίες
Κατ αυτόν τον τρόπο οι διεθνείς προξενητές μας «νοικοκυρεύουν» τους πελάτες τους και τους βάζουν στον ίσιο δρόμο της Στέρνστρασε 21, 20 χιλιόμετρα έξω από τη γερμανική πόλη Μανχάιμ. Το πρωτότυπο παράδειγμα που έφερε τα πάνω κάτω στα τυπικά γραφεία συνοικεσίων δεν θα μπορούσε να το δώσει άλλος παρά ένας δαιμόνιος Έλληνας, ο Γιάννης Θεοφανίδης, που έστησε πριν από ενάμιση χρόνο αυτήν τη δημιουργική εταιρεία γάμων. Ο 40χρονος ιδιοκτήτης θεωρεί την ιδέα του επιτυχημένη και είναι τυχερός, λέει, γιατί απευθύνεται στο γερμανικό κοινό, που, ως γνωστόν, κάθε άλλο παρά συντηρητικό είναι. Ο επόμενος στόχος αποφασίστηκε και θα «σκοπεύσει» πάλι μαζί με τον Πειραιώτη συνέταιρό του Γιώργο Σχοινά σε επέκταση των υποκαταστημάτων της εταιρείας εκτός Γερμανίας, με πρώτη και καλύτερη στο στόχαστρο την Ελλάδα.

Εξάλλου, η «ελληνική αλεπού», όπως τον αποκαλούν οι Γερμανοί, το κατέχει αρκετά καλά το ερωτικό ζήτημα, αφού και οι άλλες επιχειρήσεις του ξεφεύγουν εντελώς από τα «τυπικά» μέτρα και σταθμά Ο ίδιος διατηρεί παράλληλα, εδώ και αρκετά χρόνια, δύο φημισμένες παμπ με την επωνυμία «Οι σειρήνες του Ρήνου» με γυμνόστηθες γκαρσόνες.

Ο πολυμήχανος Θεσσαλονικιός δημιούργησε τη νέα μορφή γραφείου συνοικεσίων, που εξασφαλίζει τη σοβαρότητα, τη σιγουριά και υποστηρίζει πως έτσι ελέγχεις το προϊόν επιτόπου! «Στο μαγαζί μας κανείς δεν παντρεύεται γουρούνι στο σακί! Τον πρώτο λόγο έχει η έλξη. Το νταραβέρι είναι επιτόπιο και αυτό είναι πολύ σημαντικό, γιατί τους βλέπουν, αποφασίζουν μόνοι τους και πάντοτε αγοράζουν αυτούς που κάνουν την καρδιά τους να σκιρτήσει». Χάρη στο γραφείο του, όπως δηλώνει, έχουν γίνει πολλοί ευτυχισμένοι γάμοι. «Με εμπιστεύονται γιατί όλα γίνονται νόμιμα». Και αν κάποιος έχει παραμείνει στο στάδιο των «αζήτητων»;

Έπειτα από οκτώ μήνες «αποσύρεται» από την αγορά, όπως μας πληροφορεί ο επιχειρηματίας. Οι κανονισμοί δίνουν την ευκαιρία στους ενδιαφερόμενους να ζήσουν μια περίοδο πειραματισμού, κατά την οποία θα γνωριστούν καλύτερα, αλλά δεν επιτρέπεται η αθέτηση υπόσχεσης γάμου και το άτομο απειλείται με μήνυση και πρόστιμο. Ο κ. Θεοφανίδης είναι κάθετος σ' αυτό.

«Εμείς από την αρχή ξεκαθαρίζουμε τα πράγματα. Όποιος δεν είναι έτοιμος για γάμο να μην πατήσει το πόδι του στα γραφεία μας. Και όποιος θέλει ερωτική σχέση, αλλά χωρίς γάμο, να πάει αλλού!».