Δ. Αποστόλου: "Οι σχέσεις μου ήταν «σχολεία» ψυχοφθόρα"!

20.02.2009
«Το σόι μου μέσα» είναι η νέα σειρά του ΑΝΤ1 που έκανε πρεμιέρα πριν από λίγες μέρες έπειτα από πολλές ταλαιπωρίες, όπως μας είπε ο σεναριογράφος της Δημήτρης Αποστόλου. Ο ίδιος απάντησε στις φήμες που τον θέλουν σε κόντρα με τον Αλέξανδρο Ρήγα, αφού είναι η πρώτη φορά που δουλεύουν χώρια, μίλησε όμως και για τη γυναίκα της ζωής του, την ηθοποιό Μάγδα Πένσου.

Από την ΤΖΕΝΗ ΜΕΛΑ

«Το σόι μου μέσα» είναι η νέα σειρά του ΑΝΤ1 που έκανε πρεμιέρα πριν από λίγες μέρες έπειτα από πολλές ταλαιπωρίες, όπως μας είπε ο σεναριογράφος της Δημήτρης Αποστόλου. Ο ίδιος απάντησε στις φήμες που τον θέλουν σε κόντρα με τον Αλέξανδρο Ρήγα, αφού είναι η πρώτη φορά που δουλεύουν χώρια, μίλησε όμως και για τη γυναίκα της ζωής του, την ηθοποιό Μάγδα Πένσου. Η κουβέντα μας άρχισε... ανάποδα, αφού ήθελε να κάνει ο ίδιος τις ερωτήσεις. Τον αφήσαμε, αλλά μόνο για λίγο... «Γιατί να έχει ενδιαφέρον μια συνέντευξη μαζί μου;» αναρωτήθηκε ο Δημήτρης Αποστόλου, αφού πρώτα δήλωσε τη μεγάλη επιθυμία του να φύγει από την Ελλάδα.

«Γιατί κάνεις καινούργια δουλειά στην τηλεόραση και είσαι άνθρωπος που τα λέει», απαντήσαμε.

Αν δεν ασχολιόταν κανένας μαζί σου, δεν θα σε ενοχλούσε;

«Καθόλου! Είμαι ο πιο ευτυχισμένος άνθρωπος του κόσμου όταν δεν χτυπάει το τηλέφωνο. Με έχουν πάρει πολλοί για να μιλήσω για τη σειρά, στους οποίους λέω: Θα τη δείτε. Είμαι απλώς ένας μικρός τροχός. Όταν ξεκίνησε η προετοιμασία της και ενώ υπήρχε καλή πρόθεση απ όλους, ήταν σαν να είχε φάει μια πολύ μεγάλη μούντζα, δηλαδή κάποιος είχε πολύ μεγάλα δάχτυλα, και έβγαιναν συνεχώς προβλήματα. Αλλάξαμε πολλά πράγματα, αλλάξαμε χώρους, ήταν ένα τρελοκομείο που δεν έχω ξαναδεί. Είδα τη δουλειά από μέσα και ασχολήθηκα με όλα: με τα μαλλιά των κοριτσιών, το ενδυματολογικό, τα πάντα...».

Και στις άλλες δουλειές το ίδιο έκανες;

«Όχι, είχα τον Αλέξανδρο (σ.σ.: Αλέξανδρος Ρήγας) και το έκανε. Μερικά πράγματα τα κατάφερα, μερικά πράγματα τα έμαθα, μερικά ξέρω ότι δεν θα τα ξανακάνω. Όλοι όσοι μπλεκόμαστε σε αυτή την ιστορία θέλουμε να δώσουμε το καλύτερο. Η ιδέα άρεσε πολύ σε όλους μας από την αρχή. Μόλις όμως πήρα το ξένο σενάριο στα χέρια μου, το πέταξα. Κράτησα ένα σπέρμα από την ιδέα και έφτιαξα ένα εντελώς καινούργιο πράγμα. Δεν είναι διασκευή χιλιανού σεναρίου, απ όπου προέρχεται η σειρά. Είχε, για παράδειγμα, 22 ήρωες κι εγώ κράτησα 8. Έβαλα πολλή Ελλάδα, έβαλα πραγματικές αιτίες, για να γίνουν όλα αυτά που γίνονται. Και στήθηκε. Νιώθω όμως ότι υπήρχαν τόσο πολλές δυσκολίες, τόσο πολλά εμπόδια».

Είσαι προληπτικός;

«Πιστεύω σε κάτι μεταφυσικό, γιατί κινούμαστε γύρω από αυτό. Αν έχει αστέρι κάποια δουλειά... Γιατί έχουμε δει δουλειές που είναι για φτύσιμο, αλλά είχαν αστέρι. Αυτό δεν ξέρω τι αστέρι έχει και πού θα το πάει».

Όταν κάτι έχει συναντήσει από την αρχή τόσα εμπόδια, «φοβάσαι» για τη συνέχειά του;

«Υπάρχουν δύο στρατηγικές. Ακολουθείς τη μία, που λέει ότι δεν μπορεί να γίνει, και τη μοίρα που σε προειδοποιεί, αλλά από την άλλη λέει: Μήπως όλα αυτά θέλουν να σε δυναμώσουν να το κάνεις ακόμα καλύτερο;. Δεν ξέρεις τι είναι. Εγώ ήθελα κάποιες στιγμές να τα παρατήσω. Ένιωσα λίγες μέρες πριν τόση πίεση, που ήθελα να φύγω τρέχοντας. Δεν είναι φυγή, όμως. Θα ήθελα να ξαναρχίσω τα πράγματα πιο ευτυχισμένα. Και δεν είναι αυτές οι δουλειές που μας κάνουν ευτυχισμένους».

Γιατί το λες αυτό;

«Η τηλεόραση δεν νομίζω ότι είναι πια τόσο μεγάλη χαρά για τους δημιουργούς. Το θέατρο έχει γίνει λίγο μαζικό, λίγο τηλεοπτικό. Έχουμε κάνει με τον Αλέξανδρο 6-7 δουλειές και όλοι μας λένε: Είστε τηλεοπτικοί. Ναι, είμαστε τηλεοπτικοί. Όταν γράφεις κάποια πράγματα για την τηλεόραση, είναι τηλεόραση, για το θέατρο, είναι θέατρο και για τον κινηματογράφο, είναι κινηματογράφος. Πήγαν καλά αυτές οι δουλειές, ο κόσμος τις αποδέχεται και πρέπει να είμαστε και ευχαριστημένοι. Δύο πράγματα δεν με ενδιέφεραν ποτέ σε αυτή τη δουλειά και ήταν και η μεγάλη μας ένσταση με τον Αλέξανδρο: οι κριτικές και τα νούμερα. Ούτε τα νούμερα πιστεύω ότι είναι τόσο αθώα. Πιστεύω ότι είναι ένα εργοστάσιο κατασκευής και όποιος ψάξει να το βρει πιστεύω ότι θα βρεθεί σε ένα λάκκο ή πολύ πλούσιος. Όποιος θέλει καταλαβαίνει».

Εφόσον έχουν πάει κάποια πράγματα καλά, εφόσον είσαι με έναν άνθρωπο πια και ζεις όμορφα την καθημερινότητά σου, γιατί θέλεις να φύγεις εκτός Ελλάδας;

«Η καθημερινότητά μου με τη Μάγδα είναι εξαιρετική. Όταν ξεκίνησε αυτή η ιστορία, δεν φανταζόμουν ότι θα ζούσα τέτοια ζωή. Δεν πολυπιστεύω αυτό που συμβαίνει, ίσως επειδή είχα ζήσει πολύ περίεργα πράγματα στο παρελθόν και κάπου το καλό μέσα στο μυαλό μου φαινόταν τεράστιο. Είναι μέσα στο χώρο της δουλειάς, δεν ανακατεύεται στα δικά μου, δεν ανακατεύομαι στα δικά της, είναι πολύ ξεκάθαρα τα πράγματα. Το πώς θέλει να κινηθεί εκείνη, το πώς θέλω να κινηθώ εγώ.Επίσης, έχει εξαιρετική φωνή... Την άκουσες στο τραγούδι του Καρυωτάκη; (σ.σ.: το τραγούδι των τίτλων στη σειρά της ΕΤ1)».

Είναι η γυναίκα της ζωής σου;

«Είναι η πρώτη φορά που ένας άνθρωπος με κάνει να νιώθω ότι δεν χρειάζεται να παίζω κάποιο ρόλο. Με ξανανιώνει και έχει μια απίστευτη διάθεση ζωής, που με παρασύρει μόλις πάω να κολλήσω. Δεν νομίζω ότι μπορώ να φανταστώ τη ζωή μου χωρίς τη Μάγδα».

Ήσουν όμως πάντα «κοντά» στις γυναίκες...

«Ήμουν, αλλά νομίζω ότι είναι η πρώτη φορά που βλέπω ότι αυτό έχει αντίκρισμα».

Ό,τι υπήρξε δηλαδή στο παρελθόν θεωρείς ότι δεν είχε αντίκρισμα;

«Εκ του αποτελέσματος κρινόμενο...».

Μετανιώνεις για σχέσεις που είχες;

«Οι περισσότερες ήταν πολύ καλά σχολεία. Σχολεία ψυχοφθόρα και απογοητευτικά, που πιστεύω ότι, αν δεν υπήρχαν, δεν θα εκτιμούσα πόσο καλό πλάσμα είναι η Μάγδα. Με έχει ηρεμήσει τόσο πολύ... Έριχνα πάντα πολύ βάρος στη δουλειά και έχανα τα απλά πράγματα. Πέταξα πολλά και κράτησα αυτά που χρειάζομαι, που είναι λίγα. Έχω απομονωθεί αρκετά, έχω κλειστεί στη ζωή μου, γιατί σε κρίσιμες στιγμές είδα την απόλυτη απουσία όλων. Κατάλαβα ότι ο καθένας είναι μόνος του. Όταν έχασα τη μητέρα μου, ήταν που γνώρισα τη Μάγδα. Σαν να λειτούργησε μεταφυσικά... Και το άλλο που με ξεκουράζει μαζί της είναι ότι καταλαβαίνει την απόγνωση που νιώθω που είμαι εδώ. Νιώθω απόγνωση που είμαι στην Ελλάδα».

Έχεις στο μυαλό σου να φύγεις. Ποιο είναι το επόμενο βήμα;

«Όταν ένας άνθρωπος κάνει μεγάλα βήματα, πάει για ρεκόρ ή πέφτει στον γκρεμό. Εγώ δεν λέω ότι θα κόψω τα πάντα. Θα ψάξω όμως τον τρόπο να δουλεύω εδώ και παράλληλα να φεύγω έξω, στο Παρίσι, όπου έχουν γίνει ήδη κάποιες επαφές. Εκεί τους λείπουν ιδέες. Είναι πολύ ανοιχτοί και θέλουμε να το δούμε με τον Αλέξανδρο για κάποια έργα. Δεν νιώθω τυχοδιώκτης, ούτε το παίζω ότι έχω τις μεγάλες ιδέες. Θέλω όμως να αναπνέω! Πέρυσι έζησα εκεί τέσσερις μήνες και ήμουν ένας γελαστός άνθρωπος. Το χαμόγελό μου το έχασα όταν έφτασα εδώ. Είναι σαν να έχουμε βαλτώσει εδώ και κανείς δεν κάνει τίποτα».

Η σειρά του ΑΝΤ1 «Το σόι μου μέσα» είναι η πρώτη που δουλεύετε χώρια με τον Αλέξανδρο Ρήγα. Ακούστηκαν πολλά, για κόντρα, για τσακωμούς κ.λπ.

«Αυτή η δουλειά δεν ήταν να γίνει χώρια. Ήταν να την κάνουμε μαζί. Κάποια στιγμή, όμως, ο Αλέξανδρος δεν προλάβαινε με τίποτα. Είχε το Κόκκινο δωμάτιο, είχε τη σκηνοθεσία του θεατρικού Παρακαλώ, ας μείνει μεταξύ μας, όπου είχαν γίνει αντικαταστάσεις, είχε το Δώρο και με όλα αυτά μια κούραση απίστευτη. Δεν μου πολυάρεσε σαν ιδέα ότι θα είμαστε χώρια, ούτε μου άρεσαν μετά όσα γράφτηκαν, δηλαδή ότι χωρίσαμε κ.λπ. Ο καθένας γράφει ό,τι θέλει. Ξεκινάμε αυτές τις μέρες γράψιμο για ένα θεατρικό που σκεφτόμαστε και για κάποια μικρά πράγματα που θα κάνουμε για την τηλεόραση».

Έχεις πει ποτέ «το σόι μου μέσα»;

«Γι αυτή τη δουλειά πολλές φορές, αλλά και για την καθημερινότητα που ζούμε σε αυτή τη χώρα!».