Maestro: Η ανάρτηση του Νίκου Μαστοράκη για τη δουλειά του Χριστόφορου Παπακαλιάτη συζητήθηκε πολύ

28.11.2022
Maestro: Η ανάρτηση του Νίκου Μαστοράκη για τη δουλειά του Χριστόφορου Παπακαλιάτη συζητήθηκε πολύ
Λίγες μέρες πριν από την πρεμιέρα στο Netflix της τελευταίας σειράς του Χριστόφορου Παπακαλιάτη, που προβάλλεται αυτό τον καιρό με τεράστια επιτυχία στο Mega, ο Νίκος Μαστοράκης λέει τη γνώμη του δημόσια για την ποιότητα, τις "αξίες" αλλά και τα οικονομικά οφέλη της δουλειάς αυτής.

"MΠΡΑΒΟ ΜΑΕΣΤΡΟ!", ξεκινά η ανάρτηση που αφιέρωσε ο Νίκος Μαστοράκης στον Χριστόφορο Παπακαλιάτη και το Maestro του, τονίζοντας ότι η διάτρηση του τείχους Netflix απο από τη δουλειά αυτή είναι χαρμόσυνο γεγονός για την αδικαιολόγητα εσωστρεφή ελληνική τηλεοπτική παραγωγή.

"Απο το 1975, οταν εκανα το πρωτο ελληνικο horror (και σημερα cult film) Island of Death, φωναζω στους Ελληνες σεναριστες, σκηνοθετες, παραγωγους να εγκαταλειψουν τα τοπικιστικα θεματα και τις ταινιες δηθεν τεχνης (ξοδευτηκαν πολλα εκατομμυρια απο το "Κεντρο" για φιλμ ανικανων σκηνοθετων που τα ειδαν μονο οι κοντινοι συγγενεις τους) και να σκεφτουν την διεθνη αγορα", συνεχίζει ο Νίκος Μαστοράκης αποκαλύπτοντας ότι το Netflix πλήρωσε ένα εκατομμύριο δολλάρια το κάθε επεισόδιο που στοίχισε στο Mega μόλις 250,000 ευρω το καθένα.

Maestro: Ο Παπακαλιάτης σα να μην πέρασε μια μέρα, η αποθέωση, οι αντιδράσεις και το... Ozark

"Ας προσεξουν κι αλλοι τις 'αξιες' της δουλειας του Παπακαλιατη που εκαναν δυνατη μια τετοια πωληση: Διεθνως κατανοητο θεμα, εξοχη αξια παραγωγης, διεθνους επιπεδου φωτογραφια, εκτακτη επιλογη location, καλα επιλεγμενα προσωπα και διαλογοι/ερμηνειες που ευκολα ντουμπλαρονται στα αγγλικα, ενα φορματ procedural κατανοητο στους θεατες", εξήγησε στη συνέχεια, συμπληρώνοντας ότι όσο άλλες σειρές (Μέλισσες, Σασμός κλπ.) είχαν κάποιες τεχνικές κυρίως αρετές, δεν ήταν παρά καλά φτιαγμενες σαπουνόπερες (σε αντίθεση με το μεγάλο μέρος φτηνιάρικων καθημερινών) και σε πολύ τοπικά θέματα.

"Ο Παπακαλιάτης έκανε φινετσάτη κοσμοπολίτικη δουλειά, σίγουρα όμως στοχεύοντας στις διεθνείς πωλήσεις. Και για μια πλατφόρμα με πολύ σκουπιδαριό, η δουλειά αυτή... πολύ τους πάει", υποστηρίζει ο Μαστοράκης ενώ στη συνέχεια εκφράζει την ελπίδα του να ακολουθήσουν κι άλλοι δημιουργοί αυτή τη φόρμουλα "γιατί είναι πια καιρός η Ελλάδα, από 'υπηρέτρια' ξένων ασήμαντων, άθλιων παραγωγών που τις συν-χρηματοδοτούμε κιόλας, να γίνει παραγωγική δύναμη".

"Έχουμε τους καλούς τεχνικούς, έχουμε άρκετους καλούς ηθοποιούς, λίγο όραμα μας λείπει ώστε σύντομα να γιορτάζουμε τη 10η σειρά που θα παίζεται παγκοσμίως από Netflix, Apple, Amazon, HBO Max", συνεχίζει ο Νίκος Μαστοράκηκς παραθέτοντας τα νούμερα που δικαιολογούν τις ελπίδες τους:" Το Maestro είχε κόστος 250,000 το επεισόδιο, από τα οποία τις 100,000 τις πήρε πίσω το Μega από τον ΕΚΟΜΕ. Άρα, το κέρδος από την πώληση ήταν 850,000 δολλάρια για κάθε επεισόδιο".


"Η Αμερική ήταν πάντα εκεί, χρειαζόταν απλώς ένας Χριστόφορος να την ανακαλύψει 'πλατφορμικά'.
Ευχή μου να δώσει τώρα η Netflix στον Χριστόφορο ανάθεση μιας σειράς που θα γυριστεί εξ' ολοκλήρου στα αγγλικά αλλά στην Ελλάδα, για να φέρει το χαρακτηριστικό GR στην παραγωγή της", ολοκληρώνει την τοποθέτησή του ο Νίκος Μαστοράκης και, προφανώς, μετρά κι εκείνος αντίστροφα μέχρι τις 19 Δεκεμβρίου που ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης θα γράψει ιστορία ως η πρώτη ελληνική σειρά που θα streamάρει στο Netflix. Με το καλό και οι επόμενες!

Δεκάδες σχόλια, κοινοποιήσεις και 1,5 χιλιάδες "Like" μέχρι στιγμής έφεραν το όλο θέμα σε μια νέα συζήτηση που είχε το ενδιαφέρον της. Κοινός παρονομαστής

Είναι επίσημο: Το Maestro πάει Netflix - Οι πρώτες δηλώσεις του Χριστόφορου Παπακαλιάτη