Με την κυκλοφορία της ταινίας Maria του Pablo Larraín στο Netflix (στην Ελλάδα προς το παρόν δεν το έχουμε διαθέσιμο), όπου η Αντζελίνα Τζολί υποδύεται την ομώνυμη ντίβα της όπερας, η ηθοποιός μίλησε για την εκπαίδευσή της στο τραγούδι για τις ανάγκες του ρόλου.
Η πρόκληση της Όπερας
Η ενσάρκωση βιογραφικών ρόλων μέσω του method acting έχει γίνει πιο συνηθισμένη από ποτέ, και δεν προκαλεί έκπληξη που η Αντζελίνα Τζολί παρακολούθησε μαθήματα φωνητικής για να μπει ακολουθήσει τα βήματα της θρυλικής Μαρίας Κάλλας. Ωστόσο, η πρόκληση δεν ήταν μόνο να τραγουδήσει, αλλά να τραγουδήσει όπερα, ένα είδος που απαιτεί εξαιρετικά τεχνικές δεξιότητες.
«Όταν ο Πάμπλο με ρώτησε, ‘Μπορείς να τραγουδήσεις;’ σκέφτηκα, ‘Εντάξει, λίγο,’» είπε η Τζολί στο Netflix Tudum. «Αλλά η αλήθεια είναι, όπως μου είπε και εκείνος, ‘Πρέπει να μάθεις να τραγουδάς όπερα, αλλιώς θα φαίνεται όταν η κάμερα είναι κοντά στο πρόσωπό σου, γιατί αυτό είναι το ποια είναι η Μαρία’».
Εντατική εκπαίδευση
Παρόλο που στην ταινία χρησιμοποιούνται οι αυθεντικές φωνητικές ερμηνείες της Κάλλας, η Τζολί υποβλήθηκε σε εντατική εκπαίδευση ώστε το τραγούδι της να φαίνεται φυσικό και να αποφεύγεται η εντύπωση προφανούς συγχρονισμού των χειλιών.
«Αυτή είναι η όπερα· δεν μπορείς να κάνεις τρικ,» δήλωσε ο Larraín στη Variety. «Η Άντζι πέρασε από διάφορα στάδια προετοιμασίας», μοιράστηκε ο σκηνοθέτης με το Tudum. «Στην αρχή, δούλεψε με τραγουδιστές και καθηγητές όπερας που τη βοήθησαν να αποκτήσει τη σωστή στάση, αναπνοή, κίνηση και προφορά. Τραγουδούσε συγκεκριμένες όπερες και άριες, οι περισσότερες στα ιταλικά. Έπρεπε να τις αποδώσει σωστά, να πετύχει τους σωστούς τόνους και να ακολουθήσει τη μελωδία».
Η δοκιμασία της σκηνής
Η φωνητική ικανότητα της Τζολί δεν αποδείχτηκε μόνο από λίγα μέλη του συνεργείου, αλλά από εκατοντάδες παρευρισκόμενους στα γυρίσματα. «Η Αντζελίνα τραγουδούσε μπροστά σε 200 ή 500 κομπάρσους, και το μόνο που άκουγαν όλοι ήταν η φωνή της», θυμάται ο Larraín.
Στην ταινία, ακούγεται η Μαρία Κάλλας στην ακμή της, αλλά υπάρχουν στιγμές που η φωνή της Τζολί αναμιγνύεται με αυτή της Κάλλας. «Είναι ένα πολυεπίπεδο ηχητικό κομμάτι που περιλαμβάνει διαφορετικές φωνές», εξηγεί ο σκηνοθέτης.
Υποστήριξη και εξέλιξη
Η Τζολί μοιράστηκε πως ένιωθε στήριξη από την οικογένειά της και τον Larraín κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσής της. «Θυμάμαι την πρώτη φορά που τραγούδησα· ήμουν τόσο αγχωμένη. Οι γιοι μου ήταν εκεί και κλείδωσαν την πόρτα για να μην μπει κανείς, και έτρεμα», θυμάται στη Variety. «Ο Πάμπλο, με τη διακριτικότητά του, ξεκίνησε να με βάζει σε μικρά δωμάτια και ολοκληρώσαμε με τη Σκάλα του Μιλάνου. Μου έδωσε χρόνο να εξελιχθώ».
@lefemmebaroque Absolutely stunning performance 👏🏻🎶 #fyp #mariacallas #angelinajolie #opera ♬ original sound - ⚜️🖤⚜️
Η ηθοποιός ανέφερε πως βρήκε παρηγοριά στη μίξη των φωνών, τονίζοντας τη σημασία της διατήρησης του αυθεντικού της ήχου. «Το καλό με το να υποδύεσαι τη Μαρία Κάλλας είναι ότι κανείς δεν περιμένει να τραγουδήσεις σαν τη Μαρία Κάλλας, γιατί κανείς στον κόσμο δεν μπορεί να τραγουδήσει σαν εκείνη», είπε η Τζολί. «Κανείς δεν μπορούσε να την φτάσει ούτε στην εποχή της, και θα ήταν έγκλημα να μην υπάρχει η φωνή της στην ταινία, γιατί με πολλούς τρόπους είναι παρούσα σε αυτό το φιλμ. Είναι η σύντροφος μου σε αυτή την ταινία· το κάνουμε μαζί».