Ο Ουάσινγκτον, υποδύεται έναν μοναχικό πολεμιστή, τον Ίλαϊ, που διασχίζει την Αμερική στην προσπάθειά του να προστατεύσει ένα ιερό βιβλίο, το οποίο περιέχει τα μυστικά για τη σωτηρία της ανθρωπότητας.
Ο Ίλαϊ, ένας απλός άνθρωπος, νιώθει επιλεγμένος από τον Θεό για να εκπληρώσει ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο με τεράστιο προσωπικό κόστος. Ο Γκάρι Όλντμαν υποδύεται τον Κάρνεγκι, τον δεσπότη μιας μικρής πόλης, που έχει ως στόχο να αποκτήσει το ιερό αυτό βιβλίο με κάθε τρόπο.
Συνδυάστε κάθε πιθανό κλισέ που έχετε στο μυαλό σας για την Μετα-Αποκαλυπτική Ταινία ή εναλλακτικά σκεφτείτε το "Mad Max" χωρίς την ωμή δύναμη και τον "Δρόμο" με πολλές-πολλές εκρήξεις, περάστε το ένα χέρι με το αστραφτερό γκρίζο που χαρακτηρίζει τις παραγωγές του Τζόελ Σίλβερ, προσθέστε μπόλικα πλάνα με τον Ντένζελ Ουάσινγκτον να περπατάει απειλητικά σε slow-motion και για το κερασάκι βάλτε μια αστεία πλοκή με παιδικές θρησκευτικές προεκτάσεις περί της δύναμης του Λόγου του Θεού, και έχετε έτοιμη τη νέα ταινία των Αδερφών Χιουζ.
Οι οποίοι πολύ καλά μας τα έλεγαν ως τώρα με το "Menace II Society" και το υποτιμημένο "Επισκέπτης από την Κόλαση" με τον Τζόνι Ντεπ, αλλά εδώ ξεπέφτουν σε κλισεδιάρικες ανοησίες που δεν είναι τίποτα παρά η πιο τεμπέλικη απεικόνιση του τέλους του κόσμου που έχουμε δει μετά τον "Postman" του Κέβιν Κόστνερ. (Θυμάστε;)
Μερικές εντυπωσιακές σκηνές δράσης και μια ενδιαφέρουσα ανατροπή στο φινάλε δεν καταφέρνουν να ανεβάσουν το σύνολο πάνω από το μετριότατο, σε μια ταινία όπου ο Ντένζελ παίζει τον Ντένζελ, ο Γκάρι Όλντμαν παίζει τον Γκάρι Όλντμαν, μερικά καπνισμένα αυτοκίνητα και δυο μισογκρεμισμένα κτίρια παίζουν το τέλος του κόσμου και καμιά ντουζίνα ξιπασμένοι αγριάνθρωποι διάσπαρτοι γύρω από τον έρημο κεντρικό Δρόμο παίζουν το Κακό απέναντι στο Καλό του αγνού σαμουράι Ντένζελ, σε αυτό το θρίαμβο του κλισέ και του απλουστευτικού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ