Δύο άντρες ανάμεσα στο νόμο και στην παρανομία συναντιούνται στην απειλητική σκιά του αδίστακτου αρχηγού του εγκλήματος στην Βοστόνη.
Ενώ οι περισσότεροι συνάδελφοί του, όπως ο Κόπολα και ο Μπερτολούτσι, πάσχουν από ένα σύνδρομο κινηματογραφικού μεγαλοϊδεατισμού, ο Μάρτιν Σκορσέζε δεν έχει κανένα πρόβλημα να παρατήσει τις υπερβολές για χάρη των αγαπημένων του θεμάτων. Με τον «Πληροφοριοδότη», γυρνάει στο μπαρουτοκαπνισμένο, πολυπρόσωπο φορμά των «Καλών Παιδιών», με μια δόση Απω Ανατολής, καθώς η εν λόγω ταινία διασκευάζει μια επιτυχία από το Χονγκ Κονγκ με τίτλο «Infernal Affairs».
Οι δύο ήρωες λειτουργούν ως καθρέφτες, δύο νέα παιδιά που θα μπορούσαν να είχαν ο ένας τη διαδρομή του άλλου, αλλά οι συγκυρίες και το περιβάλλον τους χώρισαν, μόνο και μόνο για να τους αντιπαραθέσουν δραματικά σε ένα αιματηρό και λυτρωτικό φινάλε. Ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο και ο Ματ Ντέιμον αποτελούν πληροφοριοδότες για την αστυνομία και τη μαφία αντίστοιχα. Το κεντρικό πρόσωπο της διαφθοράς είναι ο αρχιγκάνγκστερ Τζακ Νίκολσον, ο οποίος δαιμονισμένα τους οδηγεί στο ψυχικό ξεπούλημα. Η Βοστόνη γίνεται το σκηνικό μιας αδυσώπητης μάχης για επιβίωση και η βία που βλέπουμε δεν συγκρίνεται με τη δόνηση που βιώνουν ο Ντέιμον και ο Ντι Κάπριο στην αναζήτηση του λόγου ύπαρξής τους.
Καταλύτης είναι ο Νίκολσον, με ενέργεια που δανείζεται αναγκαστικά από την αμίμητη περσόνα του Hollywood Jack, αλλά και από το αδάμαστο φυσικό ταλέντο του. Ακόμη και οι δεύτεροι ρόλοι, ο Γουόλμπεργκ, ο Μπάλντουιν και η μοναδική γυναίκα Βέρα Φαρμίγκα, αριστεύουν. Οι συνθήκες ανατροφής που καθορίζουν τον άνδρα και οι επιλογές που υπαγορεύονται από τον βίαιο χαρακτήρα και από την πίεση του στενού περιβάλλοντός του είναι το βούτυρο στο ψωμί του Σκορσέζε και εδώ παίρνει την τέλεια ιστορία για να εφαρμόσει, με αόρατο άγγιγμα, τις κλασικές του ανησυχίες. Εστω και στα γεράματα, έκανε την πρώτη του ταινία με πλοκή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ