Ο Αμπντελατίφ Κεσίς («Κουσκούς με Φρέσκο Ψάρι») μετά την εξωτικά σινεφίλ «Μαύρη Αφροδίτη» επιστρέφει με ένα δράμα νταρντενικών αποχρώσεων για τη ζωή και τους μικρούς θανάτους της νεαρής Αντέλ. Στην (συνηθισμένη για τα δεδομένα του Κεσίς) διάρκεια των τριών ωρών της ταινίας, η 15χρονη Αντέλ επιβιώνει στο λύκειο, ανακαλύπτει ότι της αρέσουν οι γυναίκες, ερωτεύεται μία, κάνει σχέση μαζί της, αποφοιτά, πιάνει δουλειά, ενηλικιώνεται.
Σε αυτή την ισχνή πλοκή, ο Κεσίς χτίζει το συναρπαστικό πορτρέτο μιας ηρωίδας που θα μπορούσε να ζει στη διπλανή πόρτα. Αυτό που τη διαχωρίζει από τις περισσότερες συνομήλικές της είναι η αποδοχή του έρωτά της για το συναρπαστικό κορίτσι που ακούει στο όνομα Έμμα (Λεά Σεντού, εξίσου εξαιρετική στην ερμηνεία της). Η Έμμα είναι τεταρτοετής στην Καλών Τεχνών, ξέρει τα πάντα για τη φιλοσοφία και τη ζωγραφική, ενώ προέρχεται από οικογένεια διανοούμενων. Το μόνο κοινό που έχει με τη μικροαστικής καταγωγής Αντέλ είναι η υπέροχη εμφάνιση και το πάθος που μοιράζονται η μία για την άλλη.
Ο έρωτάς τους είναι φυσικός, σαρκικός, επιβεβλημένος και ο Κεσίς μάς κάνει κοινωνούς του με μακροσκελείς σκηνές παθιασμένου σεξ, που θα σοκάρουν τους πουριτανούς. Η τόλμη του σκηνοθέτη και των ηθοποιών του, που φτάνουν για χάρη του στα άκρα, μας χαρίζουν σκηνές που μπαίνουν στο πάνθεον της κινηματογραφικής αποτύπωσης της σαρκικής απόλαυσης.
Βέβαια, η παραφιλολογία που έχει πλέον αναπτυχθεί γύρω από την ταινία σε σχέση με τις απαιτήσεις του αυταρχικού δημιουργού της και τα παράπονα των συνεργατών του (δείτε περισσότερα εδώ), κάνουν δύσκολο να αγνοήσεις το ανδρικό βλέμμα πίσω από τον φακό και τη σχεδόν πορνογραφική λαγνεία με την οποία κοιτάζει τις ηρωίδες του. Επιπλέον, η (υπερβολικά) μεγάλη διάρκεια της ταινίας είναι άλλη μια ένδειξη για τον ναρκισσισμό ενός σκηνοθέτη που θα μπορούσε να αφηγηθεί την ίδια ιστορία με μεγαλύτερη οικονομία.
H κάμερα βρίσκεται πάντα δίπλα στην πρωταγωνίστρια, κλείνοντας σε υποκειμενικά κοντινά την ταραγμένη της εφηβεία, τη λαγνεία, τη μοναξιά της και τον αιώνιο έρωτά της για την Έμμα. Φυσικά, σε αυτή την εξαιρετική καταγραφή τα εύσημα ανήκουν στην ελληνικής καταγωγής Αντέλ Εξαρχόπουλος στον ομώνυμο ρόλο. Δίπλα της, η Λεά Σεντού ως Έμμα είναι επώδυνα ερωτεύσιμη, ενώ η μεταξύ τους χημεία είναι αποθεωτική.
Μικρή, όμορφη, αστεία και σπαρακτική, «Η Ζωή της Αντέλ» πάνω απ'όλα πυροδοτεί έναν διάλογο στον οποίο ο θεατής καλείται να πάρει θέση - εσείς από ποια πλευρά είστε;