Ο Ντενί Λαβάν μπορεί να έγινε το πρόσωπο των κινηματογραφικών ημερών μετά την εκπληκτική ερμηνεία του στο πρόσφατο «Holy Motors» του Λεός Καράξ, ωστόσο το Περιοδικό ΣΙΝΕΜΑ διατηρεί μακρόχρονη και άσβεστη αγάπη για το πρόσωπό του. Πιστός θαμώνας στο σύμπαν του σκηνοθέτη Λεός Καράξ (εμφανίζεται σε όλες τις ταινίες του), ο Γάλλος ακροβάτης-περφόρμερ-ηθοποιός με τη χαρακτηριστική φυσιογνωμία δεν γνωρίζει τα όρια της συμβατικής ερμηνείας εάν πρόκειται να εξυπηρετήσει το όραμα ενός μεγάλου Σκηνοθέτη.
Έχει περπατήσει γυμνός στην παγωνιά, έχει μιλήσει μια γλώσσα που δεν υπάρχει, έχει κάνει το ωραιότερο χορευτικό όλων των εποχών σε τραγούδι του Ντέιβιντ Μπόουι - και αυτά δεν είναι τίποτα μπροστά σε άλλα επιτεύγματά του. Σας παρουσιάζουμε μερικές από τις ωραιότερες κινηματογραφικές τρέλες του Ντενί Λαβάν:
* Προσοχή, ακολουθούν spoilers:
Mauvais Sang (1986)
Στη δεύτερη ταινία του Λεός Καράξ, ένα sci-fi ποίημα στο οποίο πρωταγωνιστεί μια εγκληματικά όμορφη Ζιλιέτ Μπινός, το ραδιόφωνο παίζει το “Modern Love” και ο Λαβάν ξεχύνεται στον δρόμο τρέχοντας, χορεύοντας, κάνοντας ρόδες - γράφοντας κινηματογραφική ιστορία.
Οι Εραστές της Γέφυρας (Les Amants du Pont Neuf, 1991)
Στο λατρεμένο love story του Καράξ, ο Λαβάν είναι ο άστεγος Άλεξ. Ανήκει στον δρόμο, διασχίζει γυμνός τη μπουλβάρ Σεμπαστοπόλ και ενδιαμέσως πίνει βενζίνη για να φτύσει φωτιές.
Beau Travail (1999)
Ένα ακόμη αξεπέραστο χορευτικό. Θύμαστε το “Rhythm of the Night”; Στην υπέροχη ταινία της Κλερ Ντενί, ο Λαβάν ερμηνεύει έναν καταπιεσμένο λοχία της Λεγεώνας των Ξένων, ο οποίος αποκαλύπτει τα κρυφά του ταλέντα σε αυτό το μίνι-σόου των τελευταίων λεπτών του φιλμ.
Tokyo! (2008)
Σε αυτή τη σπονδυλωτή ταινία, το κομμάτι του Καράξ στηρίζεται όλο πάνω στο τερατόμορφο ξωτικό που ενσαρκώνει ο Λαβάν: το πλάσμα περπατάει ξυπόλητο στο Τόκυο, τρώει χαρτί και γλύφει τη μασχάλη μιας Γιαπωνεζούλας μαθήτριας. Μεταξύ άλλων.
Holy Motors (2012)
Σε αυτό το φιλμ-μνημείο της μεγαλοσύνης του Λαβάν, οι επιτυχίες είναι τόσες πολλές και τόσο μεγάλες που μοιάζει άδικο να ξεχωρίσει κάποια στιγμή. Μιλώντας για όρια ωστόσο, αξίζει να αναφέρει κανείς ότι ο χαρακτήρας του Λαβάν από το “Τόκυο!” εδώ απαγάγει την καυτή Εύα Μέντες και την κρατά κοντά του σε ένα υγρό υπόγειο. Κάπου στο μεταξύ έχει φροντίσει να αφαιρέσει όλα του τα ρούχα και να ξαπλώσει δίπλα της χωρίς να κάνει καμία προσπάθεια να κρύψει τη μεγαλοπρεπή του στύση! (Το πόσο ιδιοφυής είναι η συγκεκριμένη σύλληψη θα αναλυθεί σε ξεχωριστό κείμενο).