του Μάρτιν Σκορσέζε
με τους Ασα Μπάτερφιλντ, Κλόι Μόρετζ, Τζουντ Λο, Μπεν Κίνγκσλεϊ, Εμιλι Μόρτιμερ, Σάσα Μπάρον Κοέν

Η ΙΣΤΟΡΙΑ: Ορφανό αγόρι που ζει μυστική ζωή σε σιδηροδρομικό σταθμό του Παρισιού εντοπίζει τον εφευρέτη / παιχνιδοποιό του χαλασμένου ρομπότ που του άφησε κληρονομιά ο πατέρας του. Και η καθημερινότητά του αποκτά φανταστικές, περιπετειώδεις διαστάσεις.

SAVE: Βασισμένη στο σινεφίλ μυθιστόρημα του Μπράιαν Σέλζνικ «The Invention of Hugo Cabret», η ταινία δίνει την ευκαιρία στον Σκορσέζε να δοκιμάσει το ταλέντο του σε ένα εντελώς διαφορετικό είδος από τα αιχμηρά αστικά δράματα που μας έχει συνηθίσει. Εξασκώντας ταυτόχρονα την περίφημη σινεφιλία του, αφού ο παιχνιδοποιός (Κίνγκσλεϊ) δεν είναι άλλος από τον πρωτομάστορα του σινεμά του φανταστικού, Ζορζ Μελιές. «Οι ταινίες του Μελιές πάντα με ενέπνεαν, και ήταν δώρο για μένα να συμβιώνω κινηματογραφικά μαζί τους, ενώ εξερευνούσα τον Μελιές ως άνθρωπο», λέει ο Σκορσέζε, που εδώ πειραματίζεται για πρώτη φορά και με τη νέα, αλά «Avatar» (τα γυρίσματα του οποίου επισκέφτηκε) 3D τεχνολογία. Αξιοσημείωτη είναι επίσης η συμμετοχή του Τζόνι Ντεπ στην παραγωγή αλλά και του προβοκάτορα Σάσα Μπάρον Κόεν («Borat») σε ρόλο άγαρμπου σταθμάρχη.

DELETE: Μοναδική σκορσεζική δημιουργία της τελευταίας επταετίας χωρίς τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο μπροστά από τη κάμερα, καλείται να διαφοροποιηθεί από «Το Νησί των Καταραμένων», τον «Ιπτάμενο Κροίσο», τις «Συμμορίες της Νέας Υόρκης», το «Kundun» και «Τα Χρόνια της Αθωότητας», που έβγαλαν τον δημιουργό τους από το (γκανγκστερικό) στοιχείο του, αλλά έγιναν τα πιο αμφιλεγόμενα και –για πολλούς– λιγότερο εύστοχα πονήματά του.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ