"Νομίζω πως κανένας ηθοποιός δεν μπορεί να εφεύρει αυτό που δεν υπάρχει", απαντά η Ελοντί Μπουσέ στην ερώτησή μας αν υπάρχουν τα περιθώρια ή η διάθεση αυτοσχεδιασμού στο τολμηρό ερωτικό δράμα του Αντονί Κορντιέ "Κρεβάτι στα τέσσερα", που ξεκίνησε να προβάλλεται από την Πέμπτη στις κινηματογραφικές αίθουσες.
"Αν ο χαρακτήρας που υποδύεσαι είναι ασαφής και το βλέμμα του σκηνοθέτη ανίσχυρο, δεν πα' να είσαι ο καλύτερος ηθοποιός, με τίποτα δεν σώζεις την ταινία. Προσωπικά για να συνθέσω έναν ρόλο όσο αποτελεσματικότερα μπορώ, χρειάζομαι υλικό, ένα στιβαρό και ολοκληρωμένο σενάριο. Οπως αυτό του Αντονί, εξού και η άριστη συνεργασία μας".
Η 37χρονη Γαλλίδα σταρ επιμένει να βάζει ως προϋπόθεση για δουλειά την τσιμεντένια βάση οποιασδήποτε ταινίας, κι ας μιλά το "Κρεβάτι στα τέσσερα" για τη... χαλαρότητα, για την αποδέσμευση από τα ταμπού στις σύγχρονες διαπροσωπικές σχέσεις.
Στο φιλμ η Μπουσέ είναι η Τερί, η ευτυχισμένη σύζυγος ενός τεχνικού και μητέρα δύο παιδιών, που γνωρίζεται με μια πελάτισσα του άντρα της σχεδιάστρια κοσμημάτων, παντρεμένη με παιδί και ενδίδει στο φλερτ του συζύγου της τελευταίας, ενώ στο μεταξύ ανάλογη σχέση αναπτύσσεται και μεταξύ των υπόλοιπων "απατημένων". Συγκατάθεση για ανταλλαγή, μεικτή σχέση, απελευθέρωση, ερωτικά μπερδέματα που, όμως, θα οδηγήσουν και σε συναισθηματικά.
"Περίμενα καιρό μέχρι να με αντιμετωπίσουν σαν ώριμη γυναίκα"
"Στην πραγματικότητα, κίνητρο των ηρώων δεν είναι να προκαλέσουν τα ήθη και τις απαγορεύσεις, αλλά να ακούσουν τη φωνή της καρδιάς τους. Το φιλμ μιλά για το πάθος, την έξαρση που νιώθεις σε όλο σου το σώμα στην αρχή μιας ερωτικής σχέσης. Οι ήρωες αισθάνονται πως δεν χρειάζεται να φοβούνται την ανανέωση σ' αυτή τη φάση της ζωής τους. Και τη στιγμή που από την ιστορία αυτή δεν πληγώνεται κανείς ψυχικά, δεν υποφέρει, αποφασίζουν πως μπορούν να συνεχίσουν" λέει η Μπουσέ.
Η ανανέωση, ένα από τα θέματα της ταινίας, αφορά και τη σταδιοδρομία της ηθοποιού: "Περίμενα καιρό, υπομονετικά, να με δει κάποιος όχι πλέον σαν μετέφηβη αλλά σαν γυναίκα ώριμη και συνειδητοποιημένη. Και ο Αντονί το κατάφερε, μου έδωσε αυτή τη σιγουριά".
Οχι ότι από τη δική της τη σκοπιά έχουν αλλάξει και πολλά στην καριέρα της από τότε που καθιερώθηκε διεθνώς με την "Ονειρεμένη ζωή των αγγέλων", στα 1998. "Πέρα από την πείρα που εκ των πραγμάτων αποκτάς, γιατί έχω κάνει πολλές ταινίες όλα αυτά τα χρόνια, δεν έχουν αλλάξει και πολλά στον τρόπο που βλέπω τα πράγματα. Στόχος μου παραμένει ο ίδιος, να δουλεύω με ενδιαφέροντες σκηνοθέτες. Κάτι που νομίζω πως ισχύει για κάθε ηθοποιό".
"Προπόνηση" στο Λος Άντζελες
Στο κομμάτι της πείρας, πάντως, ομολογεί πως τρομερά χρήσιμη τής ήταν η συνεργασία της στην αμερικανική τηλεοπτική σειρά "Κωδικός: Alias", στο Λος Αντζελες, όπου είναι εγκατεστημένη τα τελευταία χρόνια με τον σύντροφό της, Τόμας Μπανγκάλτερ (του συγκροτήματος Daft Punk), και το αγοράκι τους.
"Εμαθα πολλά στα γυρίσματα αυτής της σειράς, που ήταν σαν κινηματογραφικά, αλλά σε τηλεοπτική εκδοχή. Επαγγελματισμός, πειθαρχία, απόλυτος σεβασμός για τη δουλειά του άλλου. Ηταν σαν μια εντατική προπόνηση".
Εκτοτε έχει συμμετάσχει σε άλλη μια αμερικανική σειρά ("The L-Word") όπως και σε αρκετά ανεξάρτητης καταγωγής αγγλόφωνα φιλμ, τίποτα όμως που να την κάνει να θέλει να αποχωριστεί οριστικά την πατρίδα της, όπου άλλωστε ζει κατά το ήμισυ του χρόνου. "Είμαι, και νιώθω πως θα παραμένω πάντα, μέρος της γαλλικής κουλτούρας".
Να θυμίσουμε ότι η ταινία που σύστησε την Ελοντί Μπουσέ στο γαλλικό κοινό ήταν το "Stan the flasher", το κύκνειο άσμα του Γάλλου μουσουργού και κινηματογραφιστή Σερζ Γκενσμπούργκ. Ηταν μόνο 16 χρόνων.
ΡΟΜΠΥ ΕΚΣΙΕΛ