Αφιέρωμα σε έναν ζωγράφο, από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της παραστατικής γενιάς του 80, τον Πάνο Φειδάκη, που έφυγε πρόωρα από τη ζωή, οργανώνει το Μουσείο Φρυσίρα, από αύριο έως τις 9 Μαρτίου, στο κτίριο της Μονής Αστερίου 3 στην Πλάκα.
Η έκθεση θα είναι αναδρομική, με έργα που έχει στη συλλογή του, γύρω στα εκατό, ο Βλάσης Φρυσίρας, ο οποίος σημειώνει στην έκδοση που συνοδεύει την έκθεση: «Χρειάστηκε αρκετός καιρός για να καταλάβω το νόημα και την ουσία της απλότητας της ζωγραφικής του Πάνου. Η λιτότητα που αποτυπωνόταν στα έργα του σκιαγραφούσε ουσιαστικά τον χαρακτήρα του».
Ο Πάνος Φειδάκης, γεννημένος το 1956 στο Αίγιο, με σπουδές στην ΑΣΚΤ, δίπλα στους δασκάλους Γ. Μόραλη, Γ. Μαυροϊδη και Δ. Μυταρά, διακρίθηκε για το μεγάλης ευαισθησίας έργο του, την εκφραστική λιτότητα και την ένταση της γραφής του. Κινήθηκε στο πλαίσιο των παραστατικών τάσεων, ζωγραφίζοντας πορτρέτα, γυμνά, τοπία, νεκρές φύσεις.
Ο άνθρωπος ήταν στο επίκεντρο της ζωγραφικής του, χαμένος στα αδιέξοδα της ύπαρξης και τα άγχη της σκληρής πραγματικότητας, περίπου όπως ο ίδιος ο ζωγράφος, που αποφάσισε να θέσει τέρμα στη ζωή του το 2003, σε ηλικία 47 ετών. Τότε, είχε μόλις ολοκληρώσει τη μεγάλη επιτοίχια σύνθεση για το Μετρό, στον σταθμό του Μεγάρου Μουσικής.
«Οι φίλοι του»
Παράλληλα με την έκθεση «Πάνος Φειδάκης - Αφιέρωμα σ' ένα φίλο» και για να γίνει πιο κατανοητό το έργο του μέσα στο εικαστικό κλίμα της εποχής του, στο κτίριο της Μονής Αστερίου 7, θα παρουσιαστεί η έκθεση «Ήτανε νέοι, ήτανε παιδιά... - Ο Πάνος Φειδάκης και οι φίλοι του».
Θα περιλαμβάνει τα πρώτα καλλιτεχνικά βήματα μιας παρέας φοιτητών της ΑΣΚΤ, που στις αρχές της δεκαετίας του 80 ρίχτηκαν στον μαγικό κόσμο της τέχνης. Πρόκειται για τους Γ. Λάππα, Τ. Μαντζαβίνο, Ε. Σακαγιάν, Τ. Αριδά, Κ. Αργύρη, Χ. Μαρκίδη, Κ. Παπατριανταφυλλόπουλο κ.ά.
Αφιέρωμα σε έναν ζωγράφο, από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της παραστατικής γενιάς του 80, τον Πάνο Φειδάκη, που έφυγε πρόωρα από τη ζωή, οργανώνει το Μουσείο Φρυσίρα, από αύριο έως τις 9 Μαρτίου, στο κτίριο της Μονής Αστερίου 3 στην Πλάκα.