Αναβίωση εννέα μύθων

28.03.2007
Εννέα αέρινα γλυπτά, σε χαλκό και μάρμαρο, μεγάλων διαστάσεων τα περισσότερα, αλλά όλα με μυθολογικά θέματα και ονόματα, διεκδικούν από χθες την προσοχή των περαστικών και των επισκεπτών του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου

Εννέα αέρινα γλυπτά, σε χαλκό και μάρμαρο, μεγάλων διαστάσεων τα περισσότερα, αλλά όλα με μυθολογικά θέματα και ονόματα, διεκδικούν από χθες την προσοχή των περαστικών και των επισκεπτών του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου.

Στον κήπο του, υπό τον τίτλο «Αναβίωση των μύθων», εκτίθενται τα γλυπτά της Γαλλίδας Αννας Κρομί, ένα από τα οποία, «Το πανωφόρι της Ειρήνης», θα παραμείνει στο μουσείο ως δωρεά της γλύπτριας.

Την απόφασή της, σε ένδειξη ευγνωμοσύνης για τη φιλοξενία της έκθεσης, «στην πόλη της Αθηνάς, της θεάς της ειρήνης», ανακοίνωσε η ίδια, παρόντος του διευθυντή του Μουσείου Νίκου Καλτσά ο οποίος και αποδέχτηκε τη δωρεά, αλλά δεν ήταν ακόμη σε θέση να απαντήσει πού θα τοποθετηθεί το γλυπτό.

Το «Πανωφόρι της Ειρήνης» είναι το πρώτο γλυπτό της Κρομί, ύστερα από μια εξάχρονη περιπέτεια υγείας, όταν επιστρέφοντας στην τέχνη άφησε τη ζωγραφική και πέρασε στη γλυπτική.

Το ίδιο γλυπτό, που μοιάζει με μικρό εκκλησάκι, «παγκόσμιο», λέει, που δηλώνει «την ανεξαρτησία της καταγωγής και των θρησκειών», θα δημιουργήσει, σε μεγαλύτερες διαστάσεις και δουλεύοντας σε 200 τόνους μάρμαρο, για τον Αγιο Φραγκίσκο της Ασίζης.

Εγκαίνια
«Ευρώπη», «Ευρυδίκη», «Σίσυφος», «Αλκυόνη», «Οδυσσέας», «Χρόνος» και «Ολυμπιακό πνεύμα», οι υπόλοιποι τίτλοι των γλυπτών της έκθεσης, που θα εγκαινιαστεί απόψε στις 7, από τον δήμαρχο Αθηναίων κ. Νικήτα Κακλαμάνη και θα διαρκέσει έως τις 17 Ιουνίου.

Ολα τα γλυπτά έχουν έντονα σουρεαλιστικά στοιχεία, όπως παρατήρησε η γενική διευθύντρια Αρχαιοτήτων κ. Βιβή Βασιλοπούλου, ενώ ο κ. Καλτσάς ανέφερε τη φράση του Νταλί προς την Αννα Κρομί:

«Μα εσείς δεν είσθε γυναίκα», αναγνωρίζοντας έτσι την καλλιτεχνική της αξία. Η μυθολογία δεν είναι το μοναδικό πεδίο που εμπνέει τη γλύπτρια, αλλά, σύμφωνα με την ίδια, πολλά ευρωπαϊκά θέματα, όπως η κλασική μουσική, η όπερα, το θείο κ.ά.

Δ.Ρ.